Runar-CSi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Konebilen var altså litt mystisk igår (520i 12v) det virka ikke som at den ladet noe avtiden den var ute og kjørte, av og til dimmet lyset seg ned og ladelape samt p-brems lampe osv i dashen lyste samt at kupevifta gikk saktere, og plutselig ble det bra igjen.... Noen som kan ha en formening om hva dette kan være? børstene på dynamoen kansje? eller dårlig kontakt en plass? Det skjedde helt sånn plutselig over natta. Det virker også som at den tapper batteriet for strøm for den blir strømtør hver gang den står..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Høres kjent ut. Min 525 oppførete seg nøyaktig slik du beskriver for en tid tilbake. Men jeg fikk noen "varsler" noen dager tidligere, ved at jeg kunne se på voltmeteret mitt at ladingen forsvant. På min bil blåste den også ut alt liv i nærlysene mine. (bare pærene altså) Måtte bytte laderegulator med stifter på, det var ikke mange milimeterene igjen. NokiaAS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Enig med Nokiaas her, det er nok børstene dine som er utslitt. Det bytter du kjapt + at de er ikke dyre engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 16, 2005 Share Skrevet August 16, 2005 Betalte under hundrelappen for børstene til min. Har sikkert samme dynamo (90A Bosch). Må lodde litt. Alternativt kan du bytte hele regulatoren med børstene på til ca. 400,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 16, 2005 Forfatter Share Skrevet August 16, 2005 Okey.... har ikke hatt tid til å feilsøke enda skjønner dere! Men det der skal jeg sjekke opp... Og som nokiaas skriver her om hovedlysene så blir de plutselig svake må vår bil også! Skal prøve med nye børster imorra jeg for det er jo simpelt og fikse! Takker for alle svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Kjøpte børste ink regulator på CDCardic i Arendal for 250,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 jeg tror bilen blir frisk igjen, hvis den får en evo III spoiler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 17, 2005 Forfatter Share Skrevet August 17, 2005 Da er ladinga OK igjen... Sjekka pris med Gs og de skulle ha 450kr for en regulator... jeg kjøpte på BilXtra i Molde og der kostet samme delen 149,-..... De er virkelig blitt gneten på GS må jeg si... Og ja jeg også trur bilen vil bli friskere med EVO III spoilern... sender den en PM senere idag mr. R Andersen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå