BUG Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Noen som kan gi meg et lite tips om komplette turbokit til bilen min? pris og forhandlere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 IS.. du har jo sportsunderstellet, kjøp deg heller nye bremser og M3 3.0 motor blir ikke noe dyrere enn enn kompressor/turbo kit. Det er en E36 vi snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUG Skrevet August 17, 2005 Forfatter Share Skrevet August 17, 2005 ja det er en e36. Må innrømme at jeg har litt lyst på turbo da, har nettopp overhalt motoren og. Men hor mye vil en m3 ombygging komme på da ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Ettersom jeg ser på forumet her får man en brukt M3 3.0 (286hk) for ca 35.000, så må du ha nye bremser M3 eller tilsvarende, er ikke så mye mer du trenger på en 318IS, de er populære å bygge om til M3. La oss si 50k tilsammen, og du må ut med mye mer for å nå 250+hk på 318 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUG Skrevet August 17, 2005 Forfatter Share Skrevet August 17, 2005 ja, såg autopower hadde et komplett kitt til 45k. vart ikke mer enn nesten 200, kan vel optimerest med chip og, men det blir vel ikke akkurat 250hk. Og kommer jeg opp i det må jeg vel bytte litt av hvert annet og.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Det er vel mer en bare bremser du trenger får å få godkjent det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv. Det tror jeg jeg skal sjekke opp! Nesten man skal vurdere! Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv. Vel, der løy jeg egentlig fælt for itillegg til motor/deler må du vel ut med 100.000 i avgifter til staten for å få den godkjent.. hvis jeg kjenner staten rett. Men trimming koster i avgifter uansett om det er motorbytte eller turbo/kompressor upgrade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv. Vel, der løy jeg egentlig fælt for itillegg til motor/deler må du vel ut med 100.000 i avgifter til staten for å få den godkjent.. hvis jeg kjenner staten rett. Men trimming koster i avgifter uansett om det er motorbytte eller turbo/kompressor upgrade Da kjenner du staten helt feil. Er bilen første gangs registrert i Norge før 1996 er det NULL kr og NULL øre i avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 JA det er det i mitt tilfelle! Som du ser i profilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 ja før 96, min er ikke det Men ja, de 318Is'ene er sikkert eldre enn 96 Ja, så i profilen, men den kunne vært importert i 98 som min er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 IS.. du har jo sportsunderstellet, kjøp deg heller nye bremser og M3 3.0 motor blir ikke noe dyrere enn enn kompressor/turbo kit.Det er en E36 vi snakker om? E36 318iS ble ikke levert standard med sportsunderstell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 Ettersom jeg ser på forumet her får man en brukt M3 3.0 (286hk) for ca 35.000, så må du ha nye bremser M3 eller tilsvarende, er ikke så mye mer du trenger på en 318IS, de er populære å bygge om til M3. La oss si 50k tilsammen, og du må ut med mye mer for å nå 250+hk på 318 motoren Er nok mer enn som så. Til "BUG": Viss du tenker på å gjøre dette, ring BMW Norge + Biltilsynet for å forhøre deg hva som må til viss du skal ha det godkjent. Er nok ikke samme utvekslingen på disse bilene, så diff må også byttes (25% sperre er det vel orginalt på M3 også?). Dette blir det fort penger av når du først begynner, så du legger nok dette like fort på hyllen som du tok det ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 17, 2005 Share Skrevet August 17, 2005 ja før 96, min er ikke det Men ja, de 318Is'ene er sikkert eldre enn 96 Ja, så i profilen, men den kunne vært importert i 98 som min er Å faen! Min ble vel også importert etter 1996 Som de fleste 318is ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå