Gå til innhold

turbo til 318is


BUG
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ser på forumet her får man en brukt M3 3.0 (286hk) for ca 35.000, så må du ha nye bremser M3 eller tilsvarende, er ikke så mye mer du trenger på en 318IS, de er populære å bygge om til M3. La oss si 50k tilsammen, og du må ut med mye mer for å nå 250+hk på 318 motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, såg autopower hadde et komplett kitt til 45k. vart ikke mer enn nesten 200, kan vel optimerest med chip og, men det blir vel ikke akkurat 250hk. Og kommer jeg opp i det må jeg vel bytte litt av hvert annet og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv.

Vel, der løy jeg egentlig fælt for itillegg til motor/deler må du vel ut med 100.000 i avgifter til staten for å få den godkjent.. hvis jeg kjenner staten rett.

Men trimming koster i avgifter uansett om det er motorbytte eller turbo/kompressor upgrade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På IS er det ikke så mye, for alt i understellet er bra nok, tror du skal få den godkjent som M3 3.0 for 50k, hvis du kan gjøre det meste av arbeidet selv.

Vel, der løy jeg egentlig fælt for itillegg til motor/deler må du vel ut med 100.000 i avgifter til staten for å få den godkjent.. hvis jeg kjenner staten rett.

Men trimming koster i avgifter uansett om det er motorbytte eller turbo/kompressor upgrade

Da kjenner du staten helt feil. Er bilen første gangs registrert i Norge før 1996 er det NULL kr og NULL øre i avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg ser på forumet her får man en brukt M3 3.0 (286hk) for ca 35.000, så må du ha nye bremser M3 eller tilsvarende, er ikke så mye mer du trenger på en 318IS, de er populære å bygge om til M3. La oss si 50k tilsammen, og du må ut med mye mer for å nå 250+hk på 318 motoren

Er nok mer enn som så.

Til "BUG": Viss du tenker på å gjøre dette, ring BMW Norge + Biltilsynet for å forhøre deg hva som må til viss du skal ha det godkjent. Er nok ikke samme utvekslingen på disse bilene, så diff må også byttes (25% sperre er det vel orginalt på M3 også?). Dette blir det fort penger av når du først begynner, så du legger nok dette like fort på hyllen som du tok det ned. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...