Gå til innhold

Kjell Runes nye bil... 335 Turbo intercooler

Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjell Rune var akkurat oppom her med sin nye bil, meget artig en må jeg si!

Det er altså den svarte E30`n som han solgte for ca 1 år siden han har kjøpt tilbake. Og den er nå endel modifisert siden sist han hadde den.

Har akkurat kikket litt på bilen og sotte på en liten runde men vi var plaga med mye fjusking og ekstremt lavt eksos anlegg så det ble ikke rare turen... men fy FAEN for et skyv!!!

Siden han hadde den sist har motoren blitt totaloverhalt med porting av topp++ det er også montert nytt grenrør med en Garrett GT37 turbo som for tiden lader ca 0.7bar og stor intercooler.

Jeg regner med at Kjell Rune kommer til å legge ut en prosjekt tråd men mye info og bilder av bilen om ikke så lenge... men fy faen for en artig bil han har fått seg nå!!! Rett og slett rååå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det denne bilen som fikk topplokket som Trondsen skulle ha på sin E30? altså den bäckström i ppf har portet?

Min motor ga 336hk på hjula ved 0,6bar med skikkelig mappet datasprut, så jeg vil tro den E30`n begynner å røre på seg ja ;)

Bare vent til han får opp trykket du! :twisted::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar gjerne litt om den fuskinga.. Vet jo aldri om en kan bistå med no :)

Den går nok garantert bedre enn min gjorde på det trykket, siden toppen er max portet og du har grom topp effekt kam..

Lett bil i tillegg gir killer performance ja hehehe

Motoren er vel org 745, med PPF topp og GT37 og tilleggs sprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kast ut driten, å sett inn skikkelig utstyr..

Du skulle trolig bytta turbo til GT40 med 1.18 hus du å, da min gt37 viste seg å lage for mye mottrykk på 1bar..

Grom bil iallefall! Sett i datasprut, og store dyser, så er det ikkeno problem å hente 650hk ut av den, om IC/eksos osv er bra nok..

I en 12-1300kg bil, så blir ikke det spesielt tregt..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...