Gå til innhold

OT: Virus på pc'n! HJELP!!!

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg selvfølgelig fått no virus-faenskap på pc'n... Nero virker ikke lenger, så jeg får ikke brent det jeg har på pc'n... Får heller ikke installert Nero på nytt, fordi jeg da får beskjed om at en annen installasjon pågår. Ingen ting vises på oppgavelinja heller. Er rett og slett heldig om jeg kommer inn i Windows! :| Måtte prøve 3 ganger i stad.. Fikk feilmelding når jeg prøvde å starte pc'n. Virusprogrammet (Norman Viruscontrol) finner heller ingen ting, så jeg får ikke fjerna det. Brannmuren har slått seg av selv, og jeg får den ikke på igjen. Virusprogrammet var også deaktivert av seg selv, men dette fikk jeg aktivert igjen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre??? Skulle aller helst ha brent det jeg har på pc'n før jeg formaterer (hvis det går da...) HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bytt ut heile Windowsdrittet, og kjøp deg Mac! Har ikkje gidda å installere/aktivere viruskontroll på mine macae...har 5 stk som er på nettet "heile døgnet"....ikke eit forbanna virus på 10 år!!!!!!

+ at maskinene og softwaren er generasjonar framom "Wintel".......

Driv ein butikk, og sel både Win/Mac.....og slit ikkje med å velge sjølv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av maskinen og gå inn i sikkermodus med nettverk(trykk f8 ved oppstart så får du opp meny) trykk så start> så kjør> tast inn http://housecall.trendmicro.com og trykk på online virus scan+security check. følg annvisningene.

IKKE bare trykk på den linken som står her nå,gå inn i sikkermodus først!I sikkermodus starter INGEN programmer,og det er viktig når du tar en skikkelig virus scan! garantert at du blir kvitt ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to partisjoner og sjekket begge... Men nå har jeg hvertfall brent det jeg trenger. Hvor/hvordan får jeg scannet DVD-platene for å sjekke om det kan være virus på de? Kan jeg gjøre det på den Housecall-sida hvis jeg setter inn platene og scanner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norman=Elendig! Dette er bevist i alle tester. HAr du ikke PRO BUSINESS EDITION er det bare å kaste det. AVG er gratis, finner alt som er av virus.

http://www.grisoft.com

Ellers ville jeg avinstallert windows og lagt den inn på nytt. En aktiv bruker på nett bør etter anbefallinger reinstallere windows hver 2.mnd. Dette pga sikkerhet.

Ad-Aware redder deg også, ta en slik test+AVG en gang i uka. Oppdater OFTE, dvs hver dag. Windows har flere hull en noen gang, derfor er dette viktig. Housecall er også en god løsning, men den har enda ikke klart utviklet seg nok til å søke i cookisen på pc'n. Den mest utsatte delen av windows. Dette pga av det er en Online scan, som oppdaterer denne mappen så lenge du er på nett.

AVG, Ad-Aware. +Windows Update.

PS: Kjør ALDRI 2 eller flere virusprogrammer samtidig. Høres ganske sikkert ut med 2 virusprogrammer, men dette er det verste du kan gjøre.

Foruten at de "krangler" om å søke i de samme filene, og etterhvert overser de, vil også pc-kraften reduseres med 15%!!! Dette pga av kranglingen mellom programmene.

"Lest på windows-security"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker AVG free helt topp program... har også noe som heter Ccleaner! tar vekk alt a cockies! (mye virus kommer i cockies...)

Norman?? HVA F*** EN DET FOR NOE TULL?

Man er bare dum vis man bruker det..

helt håpløst program..

Avinstalere windows vær andre månd.?

ekke nødvendig.. bare kjør defragmentering innimellom..(selv om det ikke funker så bra.)

Og ta alt av opdtateringer så kommer du langt uten alt med avinstalering tull..:D

Men som sagt! skal jeg anbefale 2 programmer.. Så må det bli

: AVG free! tar alt av virus jeg har møtt!

Ccleaner Sletter cockies.. hjelper mot trege pcer..

Begge prgramer kan sendes. bare send pm.

Steffen

Bleklager skrive feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pc'n formatert, og jeg driver og laster ned AVG free. Satser på at det er et greit virusprogram. Dessverre har jeg bare Works 8.0 som fulgte med pc'n, men dette gidder jeg ikke installere. Venter til jeg får tak i Office-pakke... Takker for all hjelp så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...