bmwdude_1 Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Hvilke erfaringer har dere med deres Bmw`er på vinterføret?? Så mange som er missfornøyd med disse bilene på vinters. Jeg er meget fornøyd med bilen min på både langkjøring å ta seg fram. Noen andre som har noen meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Jeg kjører piggfritt, ingen diffbrems eller noe og har aldri hatt noen problemer. Bare moro Men... citroenen jeg kjørte før tok seg både lettere frem og føltes tryggere - selv på dårlige dekk og uten abs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Hvilke erfaringer har dere med deres Bmw`er påvinterføret?? Så mange som er missfornøyd med disse bilene på vinters. Jeg er meget fornøyd med bilen min på både langkjøring å ta seg fram. Noen andre som har noen meninger? Hadde en 320 i vinter som var, den var meget god og kjøre med piggfrie dekk. Her i østfold er det nesten mer slafs og is på veien en det er snø, og jeg hadde null prob. Fikk ikke en eneste sladd ved mindre jeg ville det selv Blir spennende og se nå med 325 å samme dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Kjører alltid med pigg... Har prøvd en sesong piggfritt med både 325 e30 og 320 e36 og det er med dårlig erfaring de dagene i året det er underkjølt regn. 325'n sto på flat mark og spant (i rushen på motorvei), mens 320 seilte sidelengs inn i en volvo i en 30 sone. Men med gode piggdekk er jeg fornøyd, aldri hatt noe spesielle problemer verken på is, snø eller slaps. Stort sett brukt Nokian Hakkapalika 4 eller hva det heter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Kjører alltid med pigg... Har prøvd en sesong piggfritt med både 325 e30 og 320 e36 og det er med dårlig erfaring de dagene i året det er underkjølt regn. 325'n sto på flat mark og spant (i rushen på motorvei), mens 320 seilte sidelengs inn i en volvo i en 30 sone. Men med gode piggdekk er jeg fornøyd, aldri hatt noe spesielle problemer verken på is, snø eller slaps. Stort sett brukt Nokian Hakkapalika 4 eller hva det heter... Eh ? Hvor mye kosta de dekka da ? 700 pr stk? Du må ha sikkelig kvalitets dekk til rundt 1200 kr dekket. Sikker på at du ikke har kjørt med sommer sliks ?(spøke litt ) Kan ikke si jeg kjente meg igjenn i det der i det hele tatt.. Har mye vann med is under her nede også. blir jo nesten aldri snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Skikkelige kvalitetsdekk til 1200kr stk??? Det kommer ikke ann på prisen da.. Jeg har kjørt i to vintrer med Nokian Hakkepelitta piggdekk på en Opel Astra 1.8liter.. Kom meg fram samma f.. Dritgode dekk.. Men når piggene forsvant i dei, så var det vel ikkje det beste eg har vore borti, men nye med pigger i.. Fy f... så den tok tak.. kjørte bortover, inn med clutchen opp med brekket og snurra rundt som berre det og med eigong eg slapp clutchen då tok bilen tak.. Klarte å få til dei beste "sladdene" med de dekka.. Heilt utruleg... Men eg trur dei kosta meir enn 700kr stk.. Trur eg betalte nesten 900kr per dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 njaa.. senket bil og bakhjullstrekk sier jo seg selv på vinterføre..litt må man tåle.. men har ikke fått sladd ennå.. bare når jeg vil ha passe på svinger og sånt.. skal ikke mye til før rompa slenger, men såklart..DEKK er viktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet August 20, 2005 Share Skrevet August 20, 2005 Vil ikke akkurat påstå at min bmw er den råeste vinterbilen visst man tenker praktisk. Men som lekebil er den helt rå. Ufattelig velbalansert og lyder hver en bevegelse jeg gjør på rattet når jeg leker meg. Derimot bmw`er av nyere årgang tror jeg man trygt kan stole på når vinteren kommer( Disse som har antispinn og antiskrens og antialtmulig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Vil ikke akkurat påstå at min bmw er den råeste vinterbilen visst man tenker praktisk.Men som lekebil er den helt rå. Ufattelig velbalansert og lyder hver en bevegelse jeg gjør på rattet når jeg leker meg. Derimot bmw`er av nyere årgang tror jeg man trygt kan stole på når vinteren kommer( Disse som har antispinn og antiskrens og antialtmulig:) Du leker deg jo utti grøfta da ACS+T er ikke dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Jeg har kjørt 1 vinter med piggfritt(Vredestein) med 25% diffbrems og jeg er veldig fornøyd mye morro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Er skikkelig imponert av touringen min på vinterføre, godt feste foran og null problem å ta seg fram, er kun diff brems på den. Kjører med Michelin ivalo pigg. Er det noen som har no erfaring med 17" med litt bredde(225/ 235) på en sånn bil som jeg har, på vinterføre selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Jeg vil nok engang påpeke at sjåfør og dekk har mye mer å bety enn bilen, og hvor den måtte trekke. Har aldri hatt store problemer med fremkommeligheten med BMW, men bakhjulstrekk _føles_ skumlere på vinterføre enn forhjulstrekk. Begynner man å spinne i 80 i en sving med forhjulstrekk går det bare rett frem, ergo er det bare å gå av gassen og svinge gjennom. Begynner man derimot å spinne med bakhjulstrekk i samme fart, så skal man være kald for å unngå snurring/avkjøring. Og til dere som snakker om priser - ser ingen av dere nevne noen dimensjoner før dere begynt å jatte om at dekkene måtte koste 1200 for å være bra. Tror neppe vinterdekk i 18" til 1200,- er særlig bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Fremkommeligheten er bra med BMW. Men føler meg også mye tryggere med forhjulsdrift når det er glatt eller kan være glatt. Med forhjulsdrift slenger ikke bilen rundt på en helt rett strekning. Forhjulsdrift har også den fordelen at du krasjer med fronten hvis du ikke klarer en sving og ikke krasjer med siden av bilen som med bakhjulsdrift. Som alle vet er deformasjonssonene på bilen mye større forran og bak enn på siden. Men ASC+T er tingen. Eller DSC som de kaller det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 hatt BMW`n min i 2 vintere nå og ikke vært av veien en eneste gang.. kjempegod vinterbil! har gode viking continental piggdekk, og har ikke stått fast en eneste gang! kommer altid frem! kjører av og til en volvo 940, og den ken ikke sammenlignes m bmw'n på vinter'n! utrolig god vinterbil! fin og grei og sladde og leke med også!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eper Skrevet August 21, 2005 Share Skrevet August 21, 2005 Hadde en 320 Touring mod 89 en gan som jeg likte god, husket en eller annen svensk biltest meddelte at den borde vara førbjuden på vinter. Selv syntes jeg den var ganske grei, men gode dekk er viktige. Nå har jegen e39 98 og den er suveren , med gode dekk. peh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå