Gå til innhold

Bmw&Vinterføre

bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en 320 Touring mod 89 en gan som jeg likte god, husket en eller annen svensk biltest meddelte at den borde vara førbjuden på vinter.

Selv syntes jeg den var ganske grei, men gode dekk er viktige.

Nå har jeg en e39 98 og den er suveren , med gode dekk.

peh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt en e46 med middels dårlige dekk, og den hadde jeg aldri problem med. Har hatt en e30 med litt harde dekk, og den sto jeg fast i bakken her med rett som det var. Har også hatt en e39 med gode piggdekk, og den hadde jeg heller ikke noen problemer med. Eneste problemet på e39'en og e46'en var at bremseklossene bak ble spist om av en vinter :)

Nå har jeg kjøpt meg 525ix og gleder meg som en unge til snøen kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en ting å si om det: Pigg

Støtter det. Har kjempegode erfaringer når jeg fikk på piggdekk. Piggfritt er å leke med ditt og andres liv :shock: Kjøpte hakkapelitta 4 og bilen satt som et skudd på veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....brukte nye Nokian piggfritt 225 og 235 x17 i fjor, og hadde eit par heisaturer...der eg vart degradert til vanleg passasjer, men holdt meg på vegn (bilen vart levert med desse dekka på vinter). Desse dekka vert vraka no til komande sessong.....vil gå for 195 og 205 x 17 med pigg. Då vert nok alt mykje betre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører alltid med pigg... Har prøvd en sesong piggfritt med både 325 e30 og 320 e36 og det er med dårlig erfaring de dagene i året det er underkjølt regn. 325'n sto på flat mark og spant (i rushen på motorvei), mens 320 seilte sidelengs inn i en volvo i en 30 sone. :shock: Men med gode piggdekk er jeg fornøyd, aldri hatt noe spesielle problemer verken på is, snø eller slaps. Stort sett brukt Nokian Hakkapalika 4 eller hva det heter... :)

Eh ? Hvor mye kosta de dekka da ? 700 pr stk?

Du må ha sikkelig kvalitets dekk til rundt 1200 kr dekket.

Sikker på at du ikke har kjørt med sommer sliks ?(spøke litt ) Kan ikke si jeg kjente meg igjenn i det der i det hele tatt.. Har mye vann med is under her nede også. blir jo nesten aldri snø.

Jeg tenkte ikke på vått is/slapseføre, men på solid underkjølt regn på tilsynelatende frossen tørr asfalt. Egentlig burde man ikke kjøre bil på de dagene, reinspikka kamikaze!

Hakkapeliitta 4 er gode piggdekk uansett pris. Skal du kjøpe dem så dra på Sharif's utenfor Oslo, der koster de faktisk rundt 700 kr stykket, i motsetning til tusenlappen de fleste andre steder. :) (standardstørrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stavanger området har ikkje eg hatt bruk for pigg.

Pigg er nok best på underkjølt regn, men ifjor var det en gang eg droppet bilen, og tok taxi pga føret(hadde gjort det samme med pigg).

99,9% av kjøringa her i stvg, er på bare veier hele vinteren, og da er komforten mye bedre med piggfritt.

Å slippe piggstøyen er en befrielse :)

PS. Var en svoren pigg-tilhenger, til eg fekk prøvd noen gode piggfrie dekk. Kom bedre frem enn både mercedes og mondeo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhehe, min går bra den sålenge jeg har lagt to tonn med div. blylodd og tunge ting i bagasjerommet for å få trykk på bakhjula...

Første vinteren jeg hadde med den, hadde jeg helt nye piggdekk, men fytti rakkern så lett den var på rumpa... skled ut hele tia, og ikke faen om den skulle opp bakken på motorveien fra Sandve mot Stavanger ( for dem som vet hvor det er)

Men etter jeg fikk stappet endel tunge ting i bak, så gikk den som smurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og var litt skeptisk før min første vinter med BMW,men etter at jeg fikk på vinterdekk bak,så hadde jeg ingen problemer,og da kjørte jeg på de fleste veistanderar.men det er lurt å legge litt ekstra vekt i bagasjerommet,for å bli tyngre bak.ha f.eks full tank hale tiden når det er glatt.da har du jo 60 kg bare i fuel.jeg hadde i tilleg dykker-blybeltet mitt nede sammen med reservehjulet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en 92mod 318is i 5 år nå.denne er senket 40mm og stive gule koni.denne blir egentlig mest brukt vinterstid av meg,og har alltid kjørt piggfritt og kommer alltid til å kjøre piggfritt da jeg rett og slett aldri har hatt noe å utsette på disse kontra piggdekk.ser ikke behovet rett og slett og da vil jeg gjerne slippe støyen og dritet som følger med piggdekkene.og hva gjør du når du har spunnet ut alle piggene?? :wink:

denne bilen er helt grei å kjøre på vinterføre,sliter litt da det ikke er sperre på den,men hva har man vell håndbrekket til(clutsj selger de jo over alt)? :lol:

dette at den mangler sperre er vel kanskje bare en fordel om man først er kommet i fart. litt mer avslappende enn med diff,da disse bilene stikker med ræva med en gang og uten unntak når de mister feste.min bare spinner litt på det ene hjulet som en advarsel.

hvis man er vant til å kjøre gnager vinterstid vil nok nervene henge utenpå en stund,da en gnager er mye mer forutsigbar og lettere å beregne. men fysj så kjedelig det er 8)

har forresten aldri hatt ting og tang i bagasjen for å gi ekstra vekt og har stort sett komt meg frem der eg har villet.det meste går bare du satser nok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt overalt du,og på det meste av underlag i løpet av de 5 åra jeg har hatt bilen.men akkuratt de svingene der er jo et håpløst tilfelle hvis det er klink is.hvis marginen der er piggene som avgjør om jeg kommer opp eller ikke så er jeg redd at jeg hadde gitt faen i å prøve.satser ikke livet for å komme opp en bakke heller. laaaangt ned på sidene der.hadde det ikke vært for det er det bare ett spørsmål om rennefart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...