jørn_318i Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 jeg har ett problem med lysa på bilen min og skjønner ikke en forbanna driit. når jeg har på kjørelys så mangler jeg lys i instrumentene og parklys +baklys , men når jeg setter på parklysa så lyser det som det skal. er det noen som har vært borti noe lignende eller har peil på hvor en kann finne kolingsskjema over lysa på den?????????? er ikke sugen på å få flere bøter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 humm høres ut som du har gjorings feil. Når du setter på hovedlysene så¨tar de liksom all strømmen fra resten av lysene. nå du slår de av så kommer strømmen tilbake til resten, jeg satser på gjorings feil. hva med sikringer?? og hvordan oppsto dette probleme`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 tviler på at det er jordingsfeil for har sjekka jordingspunkter og sikringer. problemet har alltid vært der siden jeg kjøpte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Eller så ganske så enkelt at den ledningen fra kjørelysreleet som skal til baklys etc ganske enkelt er av eller dårlig kontakt. Eller føkka rele?? Ved jordingsfeil så blir det oftest en hel haug med andre lysreaksjoner osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Har du sett over sikkringene ?? hade det samme probleme for noen par uker si. Hos meg var det en 7,5 Amper sikkring som var gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Ja enig med pedi. dårlig kontakt i en ladning... . sjegg ledningene som går fra lysbryteren til releet og vidre til hovedlysene -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 jeg prøvde jo å bytte lysbryter men det hjalp lite. men kan ta å prøve på å kople styrestrømmen til parklyset på kjørelysa da for da skal ihvertfall parklyset virke men veit ikke åssen det blir med resten av lysa inne i bilen osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Høres ut som at hovedlysene foran, er koblet direkte på (f.eks dynamoen) noe som blir tildelt strøm, når bilen startes, uten at baklys, eller instrumenter får strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet August 23, 2005 Forfatter Share Skrevet August 23, 2005 hadde jeg bare hatrt ett koplingsskjema over den driiten så hadde det gått ann å skjønt litt mer ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 det er ikke sikkert det skjema for kjørelys hær. http://palenger.net/BMW/download.htm Men skjemaer er det. håper du finner noe du kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Har vært borti biler der kjørelysene har vært koblet slik at instrumentlys og baklys ikke lyser før man slår på parkering. Det er vel heller ikke påbudt med kjørelys bak ?? eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 23, 2005 Share Skrevet August 23, 2005 Har hatt nøyaktig samme prob. D var en sikring som var gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 samme problem på min. i kjørelysmodus svikter ett parklys og et baklys og check control lyser som et juletre. ellers fungerer alt. Synderen er et relè som sitter til venstre for rattstammen på min E30 iaffal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Kan dere ikke være så snille å lage skikkelige overskrifter? Har fikset på en haug av disse "HJEEEEEELP!!!!!!!!!!!!"-overskriftene de siste tre dagene. Skriv hva problemet omhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Cecotto Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Kjøp deg haynes boka, der finner du koblingskjema som er ganske lett å lese. Instrumentlys, parklys og skiltlys er på samma kretsen vet jeg hvertfall. Har du ingen parklys, eller er det bare ene siden som er død foran/bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå