rtengvik Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Har en e-28 528ia som er blitt veldig ujevn i giringen. Når bilen er kald vil den ikke gire seg opp. Når bilen er varm girer den seg opp men "ruser" seg på høyt turtall mellom girene. Olejnivå på oljen er riktig men jeg vet at det ikke er skiftet olje på en god stund. Jeg kjøpte bilen for 14 dager siden. Noen som vet på hvor mange km man skal skifte olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Det at den er treig ved kald motor skal være sånn, for at den skal kjøre seg varm.. Skift olje og filter først og fremst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtengvik Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Det at den er treig ved kald motor skal være sånn, for at den skal kjøre seg varm.. Skift olje og filter først og fremst Den var ikke sånn tidligere. Vet du hvor mange km man kan kjøre før man må skifte? Tenkte jeg skulle skifte i dag. Hvilken olje anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet August 24, 2005 Share Skrevet August 24, 2005 Vet ikke hvilken kasse du har, men i rep manualen til 5HP18 (som jeg har) står det at det kan være feil på en av skifte solnoidene (husker ikke helt hvilken) ZF annbefalte på tlf til med å skifte olje på hver 20.000 til 30.000km NB! Bytt oljesil hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtengvik Skrevet August 24, 2005 Forfatter Share Skrevet August 24, 2005 Vet ikke hvilken kasse du har, men i rep manualen til 5HP18 (som jeg har) står det at det kan være feil på en av skifte solnoidene (husker ikke helt hvilken)ZF annbefalte på tlf til med å skifte olje på hver 20.000 til 30.000km NB! Bytt oljesil hver gang. Vet ikke hvilken kasse jeg har men det er en 3-stegs kasse. Bilen min er en 82 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 25, 2005 Share Skrevet August 25, 2005 Det skal ikke være nødvendig å skiftes olje så ofte,den skal ihvertfall holde 100 000 km på noen over 200 000 km før et skift er aktuellt.Men har din bil veldig slitt girkasse så er det nok riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtengvik Skrevet August 25, 2005 Forfatter Share Skrevet August 25, 2005 Girkassen er faktisk ikke så veldig gammel. Maks 5-6 år. Kjenner den forrige eieren. Han kjøpte en ny fra tyskland av samme type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå