Gå til innhold

Lov til å hoppe på biler?

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

det finnes bra og mindre bra invandrerer. etter å ha lest gjennom alle innlegg på denne tema så virker det som det ikke finnes noen bra invandrer. selvfølgelig så er det noen gale invandrer men selvfølgelig så er det noe galt med det norske invandrerpolitikk. Tror dere invandrer flest kommer til norge for moro skyld? tror dere de kommer hit for å gå på sosialen? tror dere det er lett for dem å få seg jobb i det norske arbeidsmarked?. Hvis Somalia eller Uganda hadde så mye olje og rikdom som Norge så tror ikke jeg en kjeft hadde kommet til det kalde land og folk her.

Vi lever i 2005 folkens, skaff dere en annen oppfatning av fremmedmennesker. Behandle andre som du selv vil bli behandlet. Kanskje det en dag blir krig og fattigdom i Norge, skal dere bli igjen og sulter eller vil du kanskje oppsøke et land med trygghet????

Dette var mening i så fall.

ha forsatt en god dag

Mvh. Le Minh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes bra og mindre bra invandrerer. etter å ha lest gjennom alle innlegg på denne tema så virker det som det ikke finnes noen bra invandrer. selvfølgelig så er det noen gale invandrer men selvfølgelig så er det noe galt med det norske invandrerpolitikk. Tror dere invandrer flest kommer til norge for moro skyld? tror dere de kommer hit for å gå på sosialen? tror dere det er lett for dem å få seg jobb i det norske arbeidsmarked?. Hvis Somalia eller Uganda hadde så mye olje og rikdom som Norge så tror ikke jeg en kjeft hadde kommet til det kalde land og folk her.

Vi lever i 2005 folkens, skaff dere en annen oppfatning av fremmedmennesker. Behandle andre som du selv vil bli behandlet. Kanskje det en dag blir krig og fattigdom i Norge, skal dere bli igjen og sulter eller vil du kanskje oppsøke et land med trygghet????

Dette var mening i så fall.

ha forsatt en god dag

Mvh. Le Minh

For all del, de fleste innvandrere er "skikkelige" mennesker som har jobb og bidrar positivt til samfunnet! Men så har du noen som utpeker seg i en helt annen retning, og det setter ganske dype spor i samfunnsbildet.

Jeg har flere venner og bekjente og jobber også til daglig med folk fra ulike land og kulturer (og har heller ingen problemer med det).

Men jeg har opplevd endel episoder som desverre gjør at innvandrere fra visse kulturer gjør meg litt skeptisk. Jeg har blant annet blitt truet med pistol på nært hold av en iraner som syntes det passet til situasjonen. Jeg fikk faktisk deja vu når jeg så dette bildet: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/valg2005/article438456.ece

Når jeg satt i avhør, kom politijuristen inn og sa følgende: "Faen altså! Sånt er det bare pakistanerne og vietnameserne som får til. Jeg har ikke hørt om EN sak enda hvor en etnisk nordmann har gjort noe tilsvarende!"

Jeg synes det er leit at det har blitt sånn, men sånn oppleves det for en del av oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 20-åringen fra Irak kom ned like før klokken 21 etter lange forhandlinger. Vi har nå et opplegg for ham, sier operasjonsleder Alf Solstad i Østfold politidistrikt til

Ja snart blir det vel vansklig å finne master å andre høye saker uten asylsøkere sittende i dem. Det er jo bare å true med å hoppe så får du et "opplegg"....... Det er jo smart å reklamere for det...

Hadde de ikke fått så mye oppmerksomhet fra media og politiet ++, så hadde disse to klatret ned av seg selv når de hadde blitt sultne eller trøtte.....

...så sant, så sant! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Somalia eller Uganda hadde så mye olje og rikdom som Norge så tror ikke jeg en kjeft hadde kommet til det kalde land og folk her.

der ga du svaret selv.... penger penger penger, tror du det hadde vært attraktivt å komme hit om Norge var et lutfatti land med fred? og de som kommer pga de MÅ er ikke "problemet" men alle de andre, får man avslag så er jo saken grei, politikerne (eller de som sitter å styrer med det) de sitter jo ikke å slår terning om hvem som skal få bli og hvem som må dra, har du fått avslag så er det ut... men neida, her i norge er det bare å anke saken en 2-3 ganger så har du minst 10 år til her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Ja det er en heftig diskusjon her ang. innvandrere alle har rett sier jeg ,det finnes både gode innvandrere som jobber og passer sine saker og så finnes det de som utnytter systemet,for det er lett for de! jeg lurer på en ting ,noen kommer fra land det er sult og krig sier dere,nå er det slik at de fleste kommer fra land der det er en del uroligheter og de trenger en form for trygghet,så må jeg spør dere: Er det noen her på forumet som var feks. i Rowanda 1994? Somalia ,Sarajevo RCA(republic central afric)? nei vel, jeg var i disse landa når det stormet som værst, og det jeg etterlyser fra våre fantastiske uduglige politikere er hjelp til selvhjelp,de trenger hjelp på plassen,i Rowonda i dag så sitter det fanger i søkk og kav uten noen form for rett eller dom!

Synes faktisk ikke så synd i de innvandrerene her på berget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den andelen av innvandrere som kommer til Norge som trenger trygghet er mikroskopisk. De fleste er nok golddiggers som er ute etter mer penger. Hvordan skal folk som sulter få råd til en flybilett? Hvorfor drar de ikke til nabolandet sitt i stedet? Jo fordi Norge har masse penger!

Og har vi plass til alle i verden som sulter og har det vondt i Norge? Da blir det ca 99,9% innvandrere her og 0,01% etniske nordmenn igjen. Vi er også ett folkeslag som har rett til å overleve og videreføre oss.

Jeg mener det er mye bedre å sende penger nedover enn å ødelegge landet og folkeslaget som er her.

Dessuten passer muslimer veldig dårlig overrens med folk med andre religioner har jeg lagt merke til. De andre religionene går mye bedre overrens med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...