Gå til innhold

Problemer med tåkelys


hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er visst uka da bilen tester tålmodigheten min, ene lille fillefeilen avløser den andre. Nå virker ikke høyre tåkelys. Jeg har..

- Sjekket pæra.

- Sjekket sikringer.

- Rotet frem et voltmeter som virket (det tok tid!) og det ser normalt ut.

Tåkelyset virker forsåvidt heller ikke på den andre siden, men omvendt får jeg ikke testet da det sitter fast. :roll: Uansett, det kommer jo strøm, så det tyder at noe er galt med selve tåkelyset, men heh, hvor avansert er den? Tips til hva mer jeg kan sjekke før jeg driter totalt i tåkelysa og får tak i noen deksler isteden? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med blinklyset på høyre framskjerm. I teorien var alt OK, men i praksis funket det ikke. Jeg stakk på huggern og skaffa meg noen "nye" kontakter og pæreholdere. Da det ikke gjorde susen, skifta jeg ledningen, og alt fungerte. Ganske merkelig, i grunn, da jeg hadde målt den og den virka OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er 10 år i år, hagenisse. Nå får du et helvete fremover. :D

Men altså, sokkelen til pæra stikker vel inn i lykta, slik at du drar den ut. Er det ikke nede i sokkelen du har målt? Det er jo i så fall på de samme pinnene som pæra går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant pæra får kontakt med polene bør den jo lyse. Om spenningen hadde vært for lav skulle det i det minste vært glød i den. Prøvd med en annen pære da? Evt. prøvd pæra et annet sted? Kan ikke tenkes at pæra kortslutter et eller annet når den settes i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...