Gå til innhold

240 Kmt!


Kenneth BMW
 Share

Anbefalte innlegg

....Jeg passet på gjøre dette når jeg var alene på veien.........

Tulling!!! Korleis kan du vite eller at du er aleine på vegen?? Folk som deg skal verer glade for at det "som oftast går bra".......

Ikkje eg som synest synd på deg den dagen du står det meg "onkel" og ser ut som om at du skal pisse på deg.....

Berre håpar at du "veks opp" og tek slike "stunt" i på baner i ettertida....

Ikkje for å vere sur, men det skjer noko med oss som og har ungar som bevegar seg i trafikken.......trur ikkje du tenkljer heilt over konsekvensar når du køyrer slik.....TING SKJER FORT!!!! :grab::grab:

Tulling kan du være selv.

Du har ikke peiling på hvor jeg kjørte og når på døgnet.

Jeg er faktisk en av de som kjører meget etter trafikkreglene. Og dessuten så er det mange som ikke skulle ha lappen i det hele tatt forde de kjører under fartsgrensen og som kjører på røde lys og ikke holder vikeplikten. osv.

Jeh kjørte ikke akkuret i 30 sonen utenfor en barnehage.

...ja ta det heil med ro...eg kan godt vere tullingen!!!

derom du var etter ein veg som alle kan bruke....ja så kan du ikkje garantere noko om at alle andre er vekke om du i farten ikkje ser dei.....

Eg har venner som og var heilt sikkre på at dei var 100% sikkre på at alt var 100%sikkert !??!!...som no set tilbake med liv på samvittigheita... Eg unner ikkje noko det same. ..og eg unner heller ikkje noko å miste nokon som står dei nær.....

...så får ein berre krysse fingrane for at lykka står deg bi....og ikkje ulykka.

PS eg er ikkje nokon moralist, og har sikkert prøvd min del......og likar heller ikkje 70 i 80 sona..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror speedometeret på Trottos bil stemmer, Alpina B10 Bi-turbo har slik gradering originalt, og hvis dere ser nøye etter på instrumentene så lader motoren hans 1,8bar ved i overkant av 6000 omdr

Korrekt! Mind you: den viser 1,8 bar A, d.v.s den lader 0,8 bar G.

Ikke sikkert alle skjønte dette, men som dere kjenner til så viser Audis turbobiler "bar Absolute", som tar med trykket vi normalt lever i ved havnivå, altså 1 bar. I en MAP-sensor er det et membran som har vakum på den ene siden, og hvor motorens ladetrykk, presser på andre siden. Det er denne forskjellen i trykk som vises i instrumenet. Når motoren ikke går, viser den 1 bar.

På andre motorer kan turbortykket vises i "bar Gauge", som egentlig er virkelig trykk. Ettermonterte målere kobles gjerne til innsugsmanifold og vil vise dette trykket. Når motoren ikke går viser den 0 bar.

Ladetrykket på min bil viser med andre ord bar A, og ser mer heftig ut enn det er. :wink: -den lader i 0,8 bar over atmosfærisk trykk da bildet blir tatt.

*puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du kjører i tyskland i 300 så hjelper det ikke om du har aldri så lang sikt forover,synsfeltet skrumper inn til nesten ingen ting i den farten,jeg ville ikke hatt motorstopp eller punktering når noen bak kommer i 300 km.De fleste større biler blir levert med fartsperre på 250 i tyskland på grunn av farene ved høy hastighet på autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt på brillene, BEKLAGER, men da får jeg heller si ar 300 er det ikke, tipper 280-285. :shock::shock:

hvorfor nekter du å tro at han kjører i 300 km/t? er det så utrolig? eller har du lest en plass at bilen hans ikke kan kjøre fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du kjører i tyskland i 300 så hjelper det ikke om du har aldri så lang sikt forover,synsfeltet skrumper inn til nesten ingen ting i den farten,jeg ville ikke hatt motorstopp eller punktering når noen bak kommer i 300 km.De fleste større biler blir levert med fartsperre på 250 i tyskland på grunn av farene ved høy hastighet på autobahn.

Jeg tar ikke unødvendig risiko, så derfor er min bil utstyrt med det som er det beste til og gå opp i den hastigheten. Det står ikke leketøysfelger eller billige dekk og dårlige bremser pluss utslitt forstilling på min bil, så jeg stoler på bilen min og føler meg så trygg jeg kan føle meg når jeg har vært over 250km/t. Klart, noe kan skje, men man prøver jo og gjøre det så forsvarlig som man kan gjøre det. Og ja, det er ikke forsvarlig å kjøre i den hastighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,ikke utrolig at han kjører så fort, vet ikke en gang hvr mange hk han har, men viser nåla 300 viser vel all erfaring jeg har hatt de 25 årene jeg har kjørt bil at speedoen viser alltid for mye. Et analog inst er aldri helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedoen på bilen har et avvik på 5 km/t ved 200 km/t. Testet hos NAF. Men dette avviket er jo like stabilt som omkretsen på dekket. Forskjellen mellom et nytt og slitt dekk blir jo ca. 1,5 cm. i diameter. Alpina oppgir toppfart til "mer enn 291 km/t." Bilene er satt sammen av mennesker, og an ha individuelle avvik, sammen med utstyrsnivå og mengde bensin i tanken. Og det er 110 liters tank! Men den dårligste bilen som rullet ut dørene skal likevel ikke gå dårligere enn 291 km/t. Og BMW ellers er jo kjent for å være konservative med å oppgi ytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at bilen din går over 291 km/t, mine kritiske innlegg var heller ikke myntet på deg, men på de som sier at bilen deres går mye fortere enn det fabrikken oppgir,. Bøyer meg i støvet for det korrekte speedometeret ditt, et slikt skulle alle hatt, da hadde det kanskje blitt færre køskapere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også, ved flere anledninger, hatt over 280km/t på speedometeret i en M5. En gang hentet jeg en Hamann tunet E34 som jeg dro opp til 300km/t på nåla. Hva som var riktig hastighet vet jeg ikke, men riktig så fort gikk det i alle fall - vil tippe at hastigheten var ca. 290km/t.

En annen gang hadde jeg fornøyelsen av å kjøre en trimmet Audi S2 i ca. 300km/t (på nåla). Bilen ved min side, som jeg forøvrig kjørte fra, var en ny Porsche 911 (toppfart 290km/t).

Alt dette foregikk på Autobahn. Jeg ville ALDRI drømt om å gjøre dette i Norge. Til det er veiene altfor dårlige, i tillegg er gjennomsnittssjåførene nesten enda verre enn veiene. Jeg tror ikke jeg vet om èn eneste plass i Norge man kan kjøre mer enn 140km/t og med sikkerhet si at marginene er på plass. Asfalten er for dårlig, sikten er ofte dårlig, sporete veier osv...

Ang. Alpina B10 BiTurbo. Jeg tror ikke de som IKKE har opplevd denne bilen er klar over hvilken "über-auto" det faktisk er. Det er riktignok ikke den bilen jeg ville tatt med på banen, men som "Bahn-Stormer" tror jeg at selv mange moderne, fete biler vil slite. Denne bilen leverer utrolige prestasjoner på en så sivilisert og tilgjengelig måte at det er lett å tro at det bare er en vanlig 520i. Jeg hadde gleden av å sitte i baksetet på en for mange år siden. Sjåføren kjørte rolig opp til 90km/t, la inn 4. gir og ga dernest gass. Uten en lyd, uten èn følelse av ubehag og uten å nøle var bilen få sekunder senere oppe i 220km/t. Da var jeg meeeeeget imponert :D

Ta godt vare på bilen din Trotto!!! :D De er virkelig spesielle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Z3: Det er sant. Enn om alle var klar over generellfeilvisining og la opp farten deretter.

HenrikE30+: Den er som du sier, for tung til å race med, og er en bil som blir tung å kvitte seg med...om det skjer en gang.

Sender en link her for spesiellt interesserte.

http://hobbystage.net/bmw/alpinab10biturbo/

Min bil: http://www.cardomain.com/ride/546159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet ut Alpinafelgene? :shock:

Nei. Det er hjulene jeg bruker når bilen står vinterstid. Den siste måneden før innstalling er noe usikker i Trøndelag, så da kjører jeg med vinterdekk. På snøføre er bilen egentlig en vits, om man ikke er glad i å lese ***ASC*** i displayet da. :lol: Å koble ut det er heller ikke noen god idé, vil jeg tro.

Var litt tricky å finne riktig reim til kjølinga av bakdiffen ved service.

Ehem...blir litt off topic dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...