mEhE Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 skjekker selvfølgelig rust,men hvor er e30 mest utsatt for rust? hva andre vanlig feil bør jeg se etter?har prøvd å søke på forumet men fant ingenting. vil gjerne hatt peil på hva jeg skal være obs på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 ta en naf-test..enkelt og greit.. der blir Alt sjekket så du ikke kjøper katta i sekken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 Sjekk for rust nede med torpedoveggen akkurat i kanten med gulvet, i kanalene, hjulbuene, rundt der du fyller bensin, generelt i dørken er det mye rust på di bilene. Du bør vel også sjekke ledningsnettet, er mange "hobby elektrikere" som kødder mye med ledningsnettet, på min så lyste både nærlys, grøftelys og parklys i begge lyktene når jeg hadde på kjørelys:S det er i hvertfall det jeg kommer på, lykke til:D Veldig fine biler i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 er elektrikker så er nok ikkje store problemet å fikse vis ledningsnettet er feil.hva me motor da? de fleste er da kjørt over 200 tusen,hvordan er prisene på deler på disse bilene forresten?noe spes jeg kan se etter i motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 Motorene er sjeldent noe problem, sett e-30 som har tikket 300 000 som ikke tikker, så alt er mulig, dessuten så finner du priser på deler på http://www.schmiedmann.no der finner du mye billig, men meget bra deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 sjekk om den svetter i toppen, peil olje og sjekk kjølevæske, jeg var borti en som så jævli fin ut og den gikk meget pent, men når jeg sjekka kjølevæska så ligna den veldig mye på grøt! litt gåen toppakning, hehe... du kan også dra opp peilepinnen og holde fingern over hullet og ruse motoren, da skal du helst ike få olje på deg! den første motoren min spruta ut olje når det jeg rusa! Den skøt til slutt opp peilepinnen og fylte motorromet med olje, søtt Hvis du kjører den så kan du også bare bremse litt hardt på gira, hvis ventiltettningene er slitne så pleier det å ryke litt da Men min erfaring med bmw er at de er ganske bra! Det som knekker de er idioter som må ha 7000rpm på kald motor! Hvertfall m20 og m30 motorene liker dette dårlig, veldig fort at toppen blir skeiv og man får lekkasjer... Holder nå på med min tredje e30 og jeg er kjempefornøyd med de! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 motorene er helt sinnsyke i e30 spør du meg... holder jo evig. men bare ett tips. husk oljeskift og ikke over 2700rmp på kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 takker for tips.ja de holder seg godt i pris selvom om kmstanden er høy..har lært meg til en vane der jeg aldri kjører over 3000omdr når motoren er kald...så det skal jeg nok klare:-)prøvekjørte en i går..va deilig å kjøre å den herlige 6èr lyden,for frysninger oppover ryggen!!er det vanligvis toppen eller toppakning som går først på motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 28, 2005 Share Skrevet August 28, 2005 Det beste er vel at du får den på en Naf test...Hvis ikke så må du få prøvd å komme deg under bilen å få sett litt... - Du kan jo sjekke etter lekasjer/svetting fra girkasse, motor, bakaksling - Sjekke drivakselmansjettene om de har morknet og sprukket. - Rust på bremserør - Eksos -->rust? hull? - Sjekk under mattene i bagasje rommet for fukt/rust - Sjekk under pakningen som går rundt bagsjerommet for rust - Sjekk røret til bensintanken for rust/lekasjer - Sjekk under matter inne i bilen etter fukt--> kjenn etter med hånda di - Slitt interiør/kilomterstand - Se i motorrom for morkne slanger.. Kjenn/klem litt på dem og se nøye... - Sjekk lykter for dugg/vann - Rust i hjulbuer framme og bak? - Sjekk kanalene for rust/spesielt jekk-punkter bruker å være sårbare - Hør etter klunkelyder når du kjører fra bakakslingen--> slitte foringer? - Hør på motoren når den er i gang --> ulyder - Sjekk olje --> vann i oljen? - Sjekk bremser - Når du kjører i 80km/t sett giret i 3. og brems ned--> se i bakspeilet etter eksos --> blå/hvit? - Takluke? --> tilt den opp og sjekk for rust på sidene. osv..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet August 28, 2005 Forfatter Share Skrevet August 28, 2005 takker,var å kikka på en 2stk 325 i går,den som er mest interessang var en blå en.. men der var en ulyd bak(dunke lyd med aks) er kansje de foringene du mener som må skifte?mye arbeid? var litt arbeid på bilen men skulle være 99.9% rustfri,et påbegynt prosjekt som ikkje var ferdig...men et bra utganspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå