Gå til innhold

kjøpe guide e30,hva bør skjekkes før kjøp?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekk for rust nede med torpedoveggen akkurat i kanten med gulvet, i kanalene, hjulbuene, rundt der du fyller bensin, generelt i dørken er det mye rust på di bilene.

Du bør vel også sjekke ledningsnettet, er mange "hobby elektrikere" som kødder mye med ledningsnettet, på min så lyste både nærlys, grøftelys og parklys i begge lyktene når jeg hadde på kjørelys:S det er i hvertfall det jeg kommer på, lykke til:D Veldig fine biler i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er elektrikker så er nok ikkje store problemet å fikse vis ledningsnettet er feil.hva me motor da? de fleste er da kjørt over 200 tusen,hvordan er prisene på deler på disse bilene forresten?noe spes jeg kan se etter i motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om den svetter i toppen, peil olje og sjekk kjølevæske, jeg var borti en som så jævli fin ut og den gikk meget pent, men når jeg sjekka kjølevæska så ligna den veldig mye på grøt! litt gåen toppakning, hehe... du kan også dra opp peilepinnen og holde fingern over hullet og ruse motoren, da skal du helst ike få olje på deg! den første motoren min spruta ut olje når det jeg rusa! Den skøt til slutt opp peilepinnen og fylte motorromet med olje, søtt :evil:

Hvis du kjører den så kan du også bare bremse litt hardt på gira, hvis ventiltettningene er slitne så pleier det å ryke litt da :twisted:

Men min erfaring med bmw er at de er ganske bra! Det som knekker de er idioter som må ha 7000rpm på kald motor! Hvertfall m20 og m30 motorene liker dette dårlig, veldig fort at toppen blir skeiv og man får lekkasjer...

Holder nå på med min tredje e30 og jeg er kjempefornøyd med de!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tips.ja de holder seg godt i pris selvom om kmstanden er høy..har lært meg til en vane der jeg aldri kjører over 3000omdr når motoren er kald...så det skal jeg nok klare:-)prøvekjørte en i går..va deilig å kjøre å den herlige 6èr lyden,for frysninger oppover ryggen!!er det vanligvis toppen eller toppakning som går først på motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel at du får den på en Naf test...Hvis ikke så må du få prøvd å komme deg under bilen å få sett litt...

- Du kan jo sjekke etter lekasjer/svetting fra girkasse, motor, bakaksling

- Sjekke drivakselmansjettene om de har morknet og sprukket.

- Rust på bremserør

- Eksos -->rust? hull?

- Sjekk under mattene i bagasje rommet for fukt/rust

- Sjekk under pakningen som går rundt bagsjerommet for rust

- Sjekk røret til bensintanken for rust/lekasjer

- Sjekk under matter inne i bilen etter fukt--> kjenn etter med hånda di

- Slitt interiør/kilomterstand

- Se i motorrom for morkne slanger.. Kjenn/klem litt på dem og se nøye...

- Sjekk lykter for dugg/vann

- Rust i hjulbuer framme og bak?

- Sjekk kanalene for rust/spesielt jekk-punkter bruker å være sårbare

- Hør etter klunkelyder når du kjører fra bakakslingen--> slitte foringer?

- Hør på motoren når den er i gang --> ulyder

- Sjekk olje --> vann i oljen?

- Sjekk bremser

- Når du kjører i 80km/t sett giret i 3. og brems ned--> se i bakspeilet etter eksos --> blå/hvit?

- Takluke? --> tilt den opp og sjekk for rust på sidene.

osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker,var å kikka på en 2stk 325 i går,den som er mest interessang var en blå en.. men der var en ulyd bak(dunke lyd med aks) er kansje de foringene du mener som må skifte?mye arbeid? var litt arbeid på bilen men skulle være 99.9% rustfri,et påbegynt prosjekt som ikkje var ferdig...men et bra utganspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...