Gå til innhold

330ci eller 328ci?

Anbefalte innlegg

Hei,Jeg skal kjøpe ny bil nå,men klarer ikke bestemme meg. Det står mellom en 01 mod 330ci og en 00mod 328ci. Noen som kan komme med noen råd? Hva ville dere gjort,og hvorfor? Er det stor forskjell på drivstoff forbruket? Det er meningen jeg skal hente 330`n til torsdag. Men så fant jeg en jævlig fiin 328ci i går...så nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis penger ikke spiller noen rolle, uten tvil 330! :D Lyst på 330 sjøl. Større motor i 330 og større muligheter hvis du ønsker å ta det videre :) 328 er billigere i innkjøp og bruk, men så er 330 hakket hvassere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har 330'n sterkere plater i bakkant så du unngår "rear subframe failure".

Søk på subframe på www.e46fanatics.com

Bensinforbruket på 330'n er fra 0.6 ved 90 km/t uten klima og null aggresjon, til 1,2 på bykjøring vinterstid med mye kø og masse sladd :)

Slik som jeg akkurat har hatt på min... Stod på verksted i tre uker (fikk den igjen på torsdag). Det ble en totalpris på 100.000,- inkl. leiebil...

Bilen var VIRKELIG DEMONTERT!!! De skiftet hele bunnplata fra fremste del av baksetene og bak til bakfangeren... Stooooor jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har 330'n sterkere plater i bakkant så du unngår "rear subframe failure".

Søk på subframe på www.e46fanatics.com

Bensinforbruket på 330'n er fra 0.6 ved 90 km/t uten klima og null aggresjon, til 1,2 på bykjøring vinterstid med mye kø og masse sladd :)

Slik som jeg akkurat har hatt på min... Stod på verksted i tre uker (fikk den igjen på torsdag). Det ble en totalpris på 100.000,- inkl. leiebil...

Bilen var VIRKELIG DEMONTERT!!! De skiftet hele bunnplata fra fremste del av baksetene og bak til bakfangeren... Stooooor jobb!

Fikk du byttet dette på garantien eller? Var det mye jobb med å få de til å dekke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk det heldigvis på garantien.

Det var ikke mye jobb å få dem til å dekke det nei. Men, så hadde jeg lagt opp strategien på forhånd... Jeg snakket med en på teknisk avdeling, veldig rolig og med en hyggelig tone fortalte jeg hva som hadde skjedd. Etterhvert utbroderte jeg med at familien hadde kjøpt maaaaange nye BMWer, den første i 1977. I tillegg passet jeg på å "tilfeldigvis" nevne at jeg sitter i styret i BMWCCN M&R. Jeg avsluttet med at jeg ikke krevde noe, men at det selvfølgelig hadde vært fint å få det dekket... To dager gikk og jeg fikk en telefon fra forhandleren her i Ålesund om at jeg skulle bare levere inn bilen, resten tok de seg av...

Alt i alt er jeg svært fornøyd - selv om jeg er skuffet over BMW som burde vite bedre etter å ha laget biler i over 75 år... Dette holder rett og slett ikke.

Men, tommelen opp for Brages i Ålesund og BMW Norge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...