TrondK Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Selvom jeg har feriebilder fra danmark eller hva faen jeg har i pcen min, ville jeg ikke like at naboene hadde snust på pcen min og se hva jeg har for no der, man kan ha masse privat saker i pcen, og jeg bor jo i en blokk med 6.7etasjer og en haug med naboer så det hadde hvert greit med disse vpn kryptering greiene (skjønte ikke helt).Jeg kommer til dette nærmere når jeg har fått dette i posten og fått dette installert. ------------ Hei Hvis du krypterer med WPA er det ingen som klarer å komme inn. Hvis noen da klarer å komme inn snakker vi om meget avanserte hackere som absolutt vil inn og ta deg. Sannsynligheten for at det skal skje er lik null, hvis du ikke heter Bill Gates, George Bush, Tony Blair o.l. Heter du ikke det, så holder WPA i MASSEVIS i en vanlig boligblokk.... Bare for å holde denne diskusjonen på et noenlunde realistisk nivå, TK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 nå er jeg ferdig med å installere alt, fungerer bra dette, internettet er vel like rask som før selvom jeg får SIGNAL STRENGT 89% og LINK QUALITY PÅ 50% skal det være sånn, hvorfor får jeg ikke maks signaler 100% Noen betegnelser jeg lurer på TX POWER SSID RX/TX FRAGMENTS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Hvis du ikke sitter veldig nærme senderen må du nok akseptere noe slikt. Med mindre du har veldig raskt internett skal det mye til at signalet blir så dårlig at det er den trådløse forbindelsen som hindrer full uttelling på nettet. Slå på en innebygget kryptering du, så holder det lenge til normalt bruk. Det kan crackes i løpet av noen timer, men det er ikke noen reell trussel for normale folk. Du har ikke nok spennende saker og ting på nettet ditt til at noen gidder å legge så mye tid og energi i det. Er man en høyteknologisk bedrift er det noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 routern ligger ca 9meter unna meg og det er bare en tynn vegg som kommer i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Hastigheten du setter opp går på bekostning av sendestyrken. Har du att opp med 108Mbps vil du ha en mindre rekkevidde enn om du kjører med 54Mbps. Og for vanlig surfing på nettet vil du ikke merke forskjell. Alternativt kan du sette på en større antenne med større rekkevidde. Min første D-linkruter var defekt og hadde bare 1/3 sendestyrke. Utelukk heller ikke defekt ruter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 TX POWER SSID RX/TX FRAGMENTS Tx power = Transmit power ( sende styrke) SSID = Service Set Identifier (navnet på ditt trådløse nett) Rx = Resive Tx = Transmit (Rx/Tx er indikasjon på sending/mottak av data) Tror dette skal stemme..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Takkkkkk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå