Gå til innhold

Uflakks !! *få ut litt damp*

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en slik dag på fredag.

Begynte fint med en flott og kontrollert forbikjøring av en sivilsnut (diskrè UP-bil). Det endte med 6500 kr i bot og 2 prikker! Hva er galt i dette landet?

Flott vei, oversiktlig, bred og ingen trafikk, samt ingen mennesker eller hus inntil heller, men 70 km/t skal de ha. Så drar man forbi fordi man har dårlig tid, 98 km/t i 70 sona = 6500 kr!!!!

Latterlige høye bøter, i latterlige lave fartsgrenser. Skulle tro jeg hadde gjort noe veldig kriminelt. Hadde jeg banka opp en fyr, hadde jeg maks fått 4000, det er tydeligvis ikke så farlig, bare man ikke kjører littegrann for fort.

Jeg er overhodet ikke en av de svina som kjører 200 km/t i en 70 sone, men ligger like over som regel, og litt mer over ved forbikjøring. Akkurat som de fleste andre med BMW.

-----------------------------------------------------------------------------

Har snuten noe i mot folk med BMW?

En kompis med BMW sa at man måtte regne noen tusen i året i bøter når man hadde BMW fordi snuten alltid målte dem. Stemmer dette?

-----------------------------------------------------------------------------------

Hvis de fleste som har bmw kjører litt over fartsgrensa som du sier så er det ikke rart purken prioriterer bmw.For min egen del har jeg ikke merket noe av dette etter mange år med bmw så bot får du uansett bilmerke,Gamle Sierra tror jeg ligger et hakk foran bmw på det område

Joda, men har selv kjørt Golf IV i 3 år, samt Ford i 5 år før det, og fikk aldri så mye som en parkeringsbot. 10 dager med BMW = bot. Kanskje litt uflaks, men likevel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt viskosekobling? Det er noe du kunne forsikret deg mot (sjekket før kjøp). Du hadde nok også fått det riktige svaret her inne om du hadde beskrevet feilen.. :) Men du trenger sikkert en 32mm nøkkel for å få av koblingen. Schvær..

Hvordan sjekker man det? Og nå bilen blir fremdeles tappet for strøm :cry: Begynte med det rett over natta.. Kansje bare batteri som er helt ræv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den varm når du kjører i god fart, eller når du kjører sakte/står stille? Hvis sistnevnte, så kan jeg skjønne at verkstedet byttet viskosekoblingen, hvis ikke er det neppe den. I fart (50-60+) skal den få nok kjøling av radiatoren.

Viskosekoblingen sjekkes ved å forsiktig stikke en avis eller noe inni vifta når den sviver. Stopper den lett er den utslitt, hvis ikke er det tut og kjør. Men nå har de vel loppa deg for penger ved å bytte den selv om den ikke var utslitt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den varm når du kjører i god fart, eller når du kjører sakte/står stille? Hvis sistnevnte, så kan jeg skjønne at verkstedet byttet viskosekoblingen, hvis ikke er det neppe den. I fart (50-60+) skal den få nok kjøling av radiatoren.

Viskosekoblingen sjekkes ved å forsiktig stikke en avis eller noe inni vifta når den sviver. Stopper den lett er den utslitt, hvis ikke er det tut og kjør. Men nå har de vel loppa deg for penger ved å bytte den selv om den ikke var utslitt.. :P

Den blir varm både av og stå stille og når jeg kjører. Gjetter vel litt på termostaten, men den var jo byttet sammen med vannpumpa i Juli :? Det var noe feil med viskosekoblingen også, de kunne lett stoppe den med en avis på verkstede, og derfor byttet de den. Når de tok en test tur og lot bilen stå, skjedde det ikke noe. Når jeg kjørte i 15 min var det samme sak igjen, og rett tilbake til verkstede .

Forige bmw jeg hadde byttet de først termostat, så gikk det 2 uker og bilen ble varm igjenn,så byttet de vannpumpe,radiator og alle slanger og mente saken var i bokks. Kjørte da i 2 uker så gikk det varmt igjen. Feilen var en dum føler et eller annet sted mente de på TK bil i fredrikstad som fikksa det med en gang. Denne gangen bruker jeg et annet verksted, men de innrømmer at det ikke er like lett og bedømme. Ikke vann i olje eller noe annet som indikerer på at toppen er skjev heller :cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort skyldes noe så "simpelt" som luft i systemet. Har opplevd at bilen går varm pga. det mange ganger selv. Har du _god_ varme i varmeapparatet når den går varm?

Ja, det har jeg. Spessielt når den nærmet seg det rød .

Varmeapperatet fungerte som det skulle hele tiden, merket ikke noe rart med det, annet en den sure lukten som kommer da det er litt varmere en det burde være. Hvordan kan det bare bli luft i systemet ? Vannpumpe termostat alt det ble byttet i juli, bilen har jo nesten kjørt 3 mnd etter det uten at dette har skjedd. Skjønner ikke det helt :cry:

Får bare håpe at de på verkstede finner den virkelige feilen denne gangen. Leit at det skal vere så utrolig innviklet og få rettet dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst hadde jeg en kjip helg selv! Fant plutselig ut på lørdag at jeg skulle på bmwcc telemark sitt treff i skien.

Dro opp ganske seint,var der kl 1330 og treffet stengte kl 15.

Måtte betale 200kr for kjøring-greit nok.Da jeg kom skulle de ha drag racing. Enkel sådan-første i mål gikk videre-siste mann igjen vinner..

Dro mot mange biler og alt virket ok.

Da jeg egentlig hadde vunnet hele greia var det ett par til som ville prøve mot meg. en m5 e34 og en m3 e30 m 3,2ltr m3e36 motor.

Tok først begge to,men m3 skulle prøve igjen,jeg kjenner han godt så dette var jo litt moro også! Jeg hadde ikke engang tømt 1 gir før jeg merket det var noe galt... en jævla hyle lyd fra turbo..

Det viste seg at mutteren til turbo aksel hadde løsnet(den lå i filteret)og kompressor turbinen hadde sklidd ut 3-4mm.AUUUU!!

HAlve turbinen er slipet av grunnet dette... Ja ja tenkte jeg,nå må jeg bytte turbo.. fikk banka det på plass og kjørt hjem igjen etter en stund.

Når jeg kom hjem stoppa jeg og prata med to kompiser nede i gata en stund-ca 300m hjemmefra.

Så kommer purken!!

Jeg har vært litt treg med eu kontroll så det er avskiltnings begjæring...

Så da måtte jeg pent kjøre hjem og sette fra meg bilen og skru av skiltene der...

200kr+ny turbo+avskiltning.... moro.

Men men-jeg fikk pokal for 1st plass i rattlås kjøring da!!!

Og bilde i klubb bladet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

propan, kjipt med avskiltningen, men konge med rattlåsracingen! Moro når en E21 knerter alle de nyere "grombilene". Og ikke minst at det er en turbobil.. BMWCCN-medlemmer flest virker å være fanatiske turbomotstandere, men må nok snart innrømme at det går greit. Både E21en din og 02 touringen til Ole M. H. har bevist dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst hadde jeg en kjip helg selv! Fant plutselig ut på lørdag at jeg skulle på bmwcc telemark sitt treff i skien.

Dro opp ganske seint,var der kl 1330 og treffet stengte kl 15.

Måtte betale 200kr for kjøring-greit nok.Da jeg kom skulle de ha drag racing. Enkel sådan-første i mål gikk videre-siste mann igjen vinner..

Dro mot mange biler og alt virket ok.

Da jeg egentlig hadde vunnet hele greia var det ett par til som ville prøve mot meg. en m5 e34 og en m3 e30 m 3,2ltr m3e36 motor.

Tok først begge to,men m3 skulle prøve igjen,jeg kjenner han godt så dette var jo litt moro også! Jeg hadde ikke engang tømt 1 gir før jeg merket det var noe galt... en jævla hyle lyd fra turbo..

Det viste seg at mutteren til turbo aksel hadde løsnet(den lå i filteret)og kompressor turbinen hadde sklidd ut 3-4mm.AUUUU!!

HAlve turbinen er slipet av grunnet dette... Ja ja tenkte jeg,nå må jeg bytte turbo.. fikk banka det på plass og kjørt hjem igjen etter en stund.

Når jeg kom hjem stoppa jeg og prata med to kompiser nede i gata en stund-ca 300m hjemmefra.

Så kommer purken!!

Jeg har vært litt treg med eu kontroll så det er avskiltnings begjæring...

Så da måtte jeg pent kjøre hjem og sette fra meg bilen og skru av skiltene der...

200kr+ny turbo+avskiltning.... moro.

Men men-jeg fikk pokal for 1st plass i rattlås kjøring da!!!

Og bilde i klubb bladet...

Ja ja, er ikke bare meg som har det surt ser jeg , artig bil du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

propan, kjipt med avskiltningen, men konge med rattlåsracingen! Moro når en E21 knerter alle de nyere "grombilene". Og ikke minst at det er en turbobil.. BMWCCN-medlemmer flest virker å være fanatiske turbomotstandere, men må nok snart innrømme at det går greit. Både E21en din og 02 touringen til Ole M. H. har bevist dette...

Takker. De er litt motstandere av turbo ja,var sinnsykt irriterende når jeg tok turboen-da kom det ett par stk og og sa at det gikk fælt med den og turbo og greier,men det holder ikke så lenge med det turbo greiene! Nå har jeg kjørt mye gris i sommer og først nå skal det skje noe!

Men det er klart at det går bra-det så vi jo.Den m5`n jeg prøvde mot ble jo parkert! Og jeg tok en m3 e36 litt også.

Har ett par filmer av det,tatt av mobiltlf så det er ikke verdens beste kvalitet. Dårlig lyd på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...