NSS Skrevet August 30, 2005 Share Skrevet August 30, 2005 Endelig kommer forumets desiderst peneste bil(synes jeg) på månedens bil det står en sånn en original på blocket.se til 60k svenske kronerløp og kjøp mvh Pluss 150-200k i avgifter? Jeg sjekket hvor mye det kostet å importere et fint eksemplar ifra tyskland, og det kom på ca 230,000kr tilsammen alt i alt(med bilen, uten forsikring) ifølge toll-kalkulatoren på toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Sjefsbil.. Hvor mye HK er d i den?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Tøff utgave av BiTurbo. Jeg hadde svarte baklys på min forrige e34. Kan fort bli litt rånete, men ikke på en slik strøken og gjennnomført bil som du har. Min bil er 1993 mod, nr 429 av 507. Selv om min er nyere, ser din allikevel litt mer strøken ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Å kjøpe en Biturbo i Tyskland kan vise seg være et røverkjøp, men er du max uheldig, vil en motoroverhaling fort komme seg på kr. 100.000. Det meste i motoren er skiftet ut av Alpina, og de delene er ikke billige. Motordata her. Da er røverkjøpet plutselig en sekk med fullt av katter i. Og det at bilene er relative billige i tyskland gjør at man kan begynne å frykte unnasluntring hva service angår. Jeg overhalte mellomakselen hos EMM Sport i august. De bestilte i h.h. til M5 standard, men ingenting passet. Alt var grovere kalibrert. Nevenyttige gutter på EMM sport gjorde uansett jobben til halv pris av en ny mellomaksel, som egentlig var eneste alternativ. Bilen hadde originalt 360 hk da den forlot Buchloe første gangen. Noen hester har nok stukket av siden den gang. Avansert motorstyring gjør trimming vanskelig uten å skifte ut hele sulamitten. Jeg har en gang lest at Alpina solgte trimsett som høynet effekten til ca. 440 hk. Jeg har også lest og hørt at Alpina ikke gjør det. Men det er mulig ved å skifte 3-4 chip, noen sensorer og litt remapping her og der. Motoren er veldig overbeskyttet, så sjansen for å kjøre i stykker er relativt liten, om man bruker hodet. Sist sommer kjørte jeg på kryss og tvers i Europa og under en Autobahn-etappe smeltet en av aktuatorslangene med resultat at ladetrykket var ute av kontroll. På andre turbobiler jeg har hatt ville turbotrykket da vært ute av kontroll ved pådrag, med fare for blåst toppakning eller verre ting som resultat. Men jeg oppdaget det hele ved at motoren begynte å fuske på full gass. Det var en bensinkutt-funksjon som kom inn. Samtidig begynte en lysdiode rett over ladetrykksreguleringsknappen å blinke i et fast mønster. Ved henvendelse til Alpina kunne de fortelle at koden betød for høyt ladetrykk, og jeg fikk 4-5 altarnative feilkilder. Heldigvis var det billigste alternativ i mitt tilfelle, nemlig en slange som hadde kommet for nære eksosturbinen. Denne fail-safe funksjonen trer inn ved ca. 1,2 bar. Bilen lader normalt opp til 0,8 bar, mens min lukter på 0,9 og 1 bar. Så jeg antar min ligger et stes over 380 hk. eee: Sort optikk var noe jeg vill prøve. Selv synes jeg det er litt tøft, men samtidig nærmer jeg meg harry. Planen var å skifte ut all optikk til blanke hovedlys blanke blinklys foran og på sidene, baklys av den typen med blankt glass midt i (de er råtøffe) + kromma lister rundt vinduene og kanskje en bakrutespoiler sist vinter, men siden jeg restaurerte min mc samtidig, ble cashflowen i ut-luka for stor. å vi får se hva denne vinteren bringer. Jeg vil anta din bil er mer utstyrt enn min, med gardiner og kanskje andre felger. Her er en Biturbo til salgs som nok er i god stand, siden Alpina velger å sette den opp på sine egne salgssider: http://www.alpina-automobile.de/haendle ... id=1000148 og en vil-ha-bil: http://www.alpina-automobile.de/haendle ... id=1000027 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 eee: Sort optikk var noe jeg vill prøve. Selv synes jeg det er litt tøft, men samtidig nærmer jeg meg harry. Planen var å skifte ut all optikk til blanke hovedlys blanke blinklys foran og på sidene, baklys av den typen med blankt glass midt i (de er råtøffe) + kromma lister rundt vinduene og kanskje en bakrutespoiler sist vinter, men siden jeg restaurerte min mc samtidig, ble cashflowen i ut-luka for stor. Da er jeg glad cashflowen ble for stor.. De baklyktene der er lekre å se på så lenge de ikke sitter på noen bil, men de er ikke fine på bil. Altfor "nye". Det blir bare helt feil på E34. Fullstendig krasj, akkurat som colabunn-frontlyktene til Hella.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 He-he. Kanskje det ja. Har ikke sett det det gjennomført på noen bil. Men du kan ha rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eee Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Jeg vil anta din bil er mer utstyrt enn min, med gardiner og kanskje andre felger.BiTurbo har jo nesten alt utstyr originalt. Noe jeg har ekstra er vel gardin, skipose, klima-automatikk, 18" felger. Dekkene er 235/40-18 og 275/35-18. Ikke noe problem å få plass. BiTurbo er originalt valset noe i forhold til standard E34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 eee: Kjøpte du bilen din i Trondheim? Det var en bil i ES Tunings eie, men den mener jeg hadde prod. nr. 200 og et-eller-annet. Eller kan det være den du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Godt du tar vare på gamlebilen min,Trotto Denne bilen har jeg virkelig savnet til tider... Slik så den ut i mitt eie: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceodewd Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Godt å se en E34 som månedens bil. Men så er det jo E34 som _er_ bil Mye pent å se på forumet, må nok bli en hyppigere bruker av bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Godt du tar vare på gamlebilen min,Trotto Denne bilen har jeg virkelig savnet til tider... Halla ja, og takk for sist. Når sender du meg oljeretur-rørene for Garrett'ene? Trenger de som maler for å lage nye til Schwitzerene. Har en liten oljelekkasje på undersiden av forreste turbo, blir ikke tett der. Girstanga røk tvert av her i juli. Viste seg den var gått av og loddet i hop igjen. Kjøpte ny og satt i, kosta jo ikke all verden. Kjenner du til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Takk for sist! Har prøvd å lokalisere alle delene,men har ikke helt lykkes..Har byttet verkstedlokaler ,og leilighet,siden sist vi møttes ser du så det har forsvunnet litt av hvert.. Har fortsatt adressen din (mener jeg) og skulle jeg finne noe så blir det sendt deg Girstanga var skjøtet med en lang skrue og en alu.hylse da jeg kjøpte bilen(gudene vet hvorfor..),noe jeg oppdaget etterhvert da jeg en dag satt med den i hånda.. Hadde ikke noen girstang der og da så en sveiser ble redningen. Siden det fungerte tilfredsstillende de 2 1/2 årene jeg hadde bilen ble det ikke gjort noe mer med dette. Artig at det ble månedens bil og håper(er ganske sikker på) at du fortsatt er fornøyd med bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Noen av dere som kan fortelle meg hvorfor bilen ikke har Alpina-stripene på sidene? Savner de litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Er godt fornøyd,Turbo Tore. Mangler et leketøy vinterstid da. Den du bytta i ville vært et bra valg. Har lagt ut bilen for salg noen ganger, men så kommer ufornuften over meg og angeren dukker opp. Gunnar: Alpinastriper er opsjon når bilene leveres. Det har det alltid vært. Stripene på fronspoiler er standard, men sidene/bak kan man velge bort. Denne bilen hadde nok kledd striper like godt som den er nå. Men den er nå en gang uten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Fet E34 ja, liker Alpinaene nesten bedre enn M5'ene Synes ikke bilen din ble noe harry eller noe med sort optikk. Men jeg ville valgt hvite blinklys bak da Klarglass lykter og angeleyes på E34 blir fort feil, etter min mening. Synd vi blir drept av avgifter her hvis en får lyst på en selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå