Hosse Skrevet August 29, 2005 Skrevet August 29, 2005 Tenkte det hade vært morsomt med noen flere E53 eiere, dersom noen gler er her. Er blandt annet veldig spent på hvordan automatgirkassene på de bilene holder i lengden. De er ju tross allt produsert av GM..
///M Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 tror ikke det er mange her som har x5, har hvert med på prøvetur med en x5 4,8is. rå bil det. hele kjerra løfter seg opp i det du gir kick down
Gunnar Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 Vet det er et par som har X5, men tror ikke de er særlig aktive her. X5-eiere mottas med stor glede - flotte biler! Men har de virkelig kasser fra GM? Bruker de ikke ZF?
Hosse Skrevet August 30, 2005 Forfatter Skrevet August 30, 2005 Dessverre så har E39 og E53 Diesel automat girkasser fra GM. FZ girkassene klarer ikke NM i de 3.0 motorene, så de måtte ty til GM for kasser. Dessverre så holder ikke disse kassene mål uten blir fort slitte. Noen kasser har raset allerede ved 100.000 KM. Største problemet med dette er at BMW har fått GM til å sperre alle reservdeler til denne kassen. Så raser den, må du pent kjøpe en ny til 48.000 NOK. Har snakket med BMW Norge og Sverige om dette, men de sier bara at man skal kjøre pent med de og ikke trekke hengere eller båthengere med de. Man skal ALDRIG bytte olje i de tydligvis heller, så der finns det ingen muligheter å sikkre seg mer.
shv Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 ... så hvis man kjøper X5 så får man ikke lov til trekke hengere? Det er jo SKANDALE! Skal bilen settes på en pidestall og stå til pynt? Nei, X5 er en SUV, og burde vært laget for å kunne BRUKES! Må si jeg er litt sjokkert over det jeg hører her... Det burde da ikke være en heksekunst å lage girkasser som holder? Andre merker klarer det jo..??
Hosse Skrevet August 30, 2005 Forfatter Skrevet August 30, 2005 Det var det jeg sa også. Allt startade med denne tråd; http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=114059
Divine Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 ... så hvis man kjøper X5 så får man ikke lov til trekke hengere? Det er jo SKANDALE! Skal bilen settes på en pidestall og stå til pynt? Nei, X5 er en SUV, og burde vært laget for å kunne BRUKES!Må si jeg er litt sjokkert over det jeg hører her... Det burde da ikke være en heksekunst å lage girkasser som holder? Andre merker klarer det jo..?? Ha ha ha , bmw har det faen i meg med og bygge motor og deler som ikke tåler verandre ! Latterlig og kjøpe en bil til nesten 1 mill bare for at kassa skal rase ved 100 000 km. Det er suv og du kan ikke trekke henger med den en gang ! LOL! Hva skal du bruke den til, kjøre i byen og gir før 3000 rpm ? BRa reklame det der gitt. Samme som e46 cupe der understelle blir skjevt hvis man bruker bilen litt, og det koster fort 100 000 kr
shv Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 Føyer seg egentlig bare inn i rekken av feil på BMW. Mye feil selv på nye biler. Må si at jeg er litt bekymret over den dårlig kvaliteten som mange komponenter tydeligvis har. På tide at BMW tar tak i dette og sørger for å bedre kvaliteten, hvis ikke kan de miste mange kunder.
///M Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 ganske sjokkert over å lese dette her, kan da ikke være mulig, hva er vitsen med å lage en suv når den ikke klarer det den EGENTLIG er bygd for engang, disse bilene ble da ikke bygd fordi disse skulle pimpes opp med 22tommers kromfelger med spinners og lavprofil og at det skulle settes i et par stk15toms subwoofere. disse bilene skal klare kjøre på steder der en vanlig personbil ikke tar seg til, blant et par cm dyp heftig gjørme, kraftige oppoverbakker selv om det er snø.gress.asfalt eller grus. en venn av meg har hvert i hjemlandet pakistan, og der kjøpte han en Toyota Landcruiser Prado, etter å¨ha sett bilder og klipp må jeg si den bilen klarer og tåler jævla mye ass, og den er kjørt mye mer enn 100.000km, nei nei BMW nå får dere gi dere, sånn går det ikke.
Custom Edition Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 kan ikke si noe annet enn sjokkerende! hører jo at de å har problemer med kassa til nye M5 å.. nei..holde seg til gammelt og slitesterkt tror jeg.. hjelper ikke hvor sinnsykt fine de nye er hvis det faen ikke tåler en dritt...
Hosse Skrevet August 30, 2005 Forfatter Skrevet August 30, 2005 Ja, men det er ju flere ting her. BMW var usikkre på om deres kasser klarte opp til 500 Nm, så de vender seg til GM. Så i grunn er det GM som ikke klarer kraven. Men dårlig av BMW uansett å ikke ta sitt ansvar.
shv Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 Problemet er jo at slike feil oppstår på flere modeller. Leste bl.a. Vi Menn test av nye M5, var ulyder og varmgang i diff, masse el. problemer++ Vannpumper, dieselpumper,++ mye feil på BMW. Sjerpings, BMW!!
Gunnar Skrevet August 30, 2005 Skrevet August 30, 2005 Kan ikke trekke henger?! I alle dager? Dette må være tull. Kan ikke fatte og begripe at det skal være noe BMW virkelig går ut med. I så fall fortjener de latterliggjøring i samtlige medier. Går jo her og drømmer om en X5, og i så fall ville halve poenget vært å trekke henger/hestehenger med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå