Gå til innhold

Mange å velge mellom... (valg '05)

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært å forhåndsstemt her i Bergen (hører jo egentlig til oppe i Romsdal så da må man forhåndsstemme, vel nå har jeg jo nettopp meldt flytting til Bergen, etter å ha bodd her i 8 år så var vel det på tide)

Til saken: Det var faktisk 23 partier å velge mellom, i tilegg var det et blankt felt hvor du tydeligvis kunne føre opp ditt eget private parti.

Synes det er litt underlig at det er så mange å velge mellom, har jo ikke hørt om halvparten av de, er det jeg som er idiot (stammer fra gresk og betyr egentlig "ikke politisk interresert") eller er de dårlig til å markedsføre seg. Må jo være temmelig bortkastet å stemme på et parti som uansett havner under sperregrensen.

Ellers vil jeg oppfordre alle til å bruke stemmeretten, uansett hva dere måttte stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg gidder å stemme, mista hele troen på systemet. Hvordan i helvette kan vi tillate å ha en statsminister som fikk lavere oppslutning ved forje valg enn nesten alle andre partier. uansett om vi stemmer frp hele gjengen nesten, så rotter bare krf seg sammen med et par å hundre andre små piss partier å får makta igjen.

Men hvis man skal stemme, kan man like godt stemme på frp, de lover så forbanna mye, lave bensinpriser, lavere skatt og bla bla bla, men realistisk sett kommer ikke dette til å bli noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite til overs for å ha presten Bondevik til statsminister, men Høybråten har jeg litt sansen for - rett og slett KUN fordi han var den som innførte røykeloven. Noe mer drastisk har ikke blitt utført i den norske politiske verdenen på mange år. Uansett hvem som styrer så er det jo faenmeg det samme pisset. Alle lover ditten og datten, men alt er likt fra år til år uansett hvem som sitter bak roret.

Det er jo rett og slett bare de små tingene som betyr noe når folk stemmer nå for tiden, for de store tingene endres aldri uansett. Det er liksom små endringer i skoleverket, små endringer i eldrepolitikken, flere eller færre barnehageplasser, privatisering eller ei, eller små endringer i bilpolitikken hele dritten handler om. Da må man bare velge det som angår en mest og stemme etter det. Hvilke av disse tingene er det som bryr deg mest, hagenisse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilavgifter er jo tross alt det som betyr mest her i verden :)

For meg betyr det utrolig mye faktisk! Syns ting skal koste det ting koster. Er så utrolig kjipt å se hvor billig biler er i andre land.

Så syns jeg vi bør begrense innvandringen litt. Er nok søppel her nå.

Derfor stemmer jeg også FRP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...