Tore Diesel Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Da jeg kjøpte min E21 323, fulgte det med en "dings" som lå i hanskerommet. Er dette en såkalt "startventil", og hvilken funksjon har den i såfall? Har kikka litt i motorrommet men så ikke noen deler som lignet, men har ikke akkurat saumfart bilen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Det er en tomgangsregulator som styrer luftmengden bilen får på tomgang. Den blir noen ganger tett av fint støv, så da må man ha skikkelig med trykkluft for å rense den. Prøvde å demontere en sånn en gang, det gikk ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 Ok! Da satser jeg på at jeg greier å finne denne, ett eller annet sted, slik at jeg får bytta den ut. Noen som vet om 323'n virkelig har denne, og evt. hvor den sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 dette er hvertfall helt lik tomgangsregulator som brukes på m10 motorene med innsprut. trodde ikke det var en slik på 323i, det er vel mekanisk sprut på den og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Jeg hadde hvertfall en helt lik ventil på min gamle 83 520ia med M20 motor. Den var det K-jettronic på, som vel er det samme som i 323i'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 Den ligger under innsuget, nærmest startmotor. Dette er den tilskuddsluftregulatoren som KUN er elektrisk styrt. Du får og en utgave som i tillegg er styrt av kjølevann. Ser akkurat lik ut, bare at det er et par stusser til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 Den ligger under innsuget, nærmest startmotor.Dette er den tilskuddsluftregulatoren som KUN er elektrisk styrt. Du får og en utgave som i tillegg er styrt av kjølevann. Ser akkurat lik ut, bare at det er et par stusser til. Faen, da er det mulig jeg har den med 4 stusser på motoren som står i nå, synes jeg så en klump med 4 stusser på i går. Da er det liksom ikke bare å bytte ut den som sitter der, med den nye jeg har liggende. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 1, 2005 Forfatter Share Skrevet September 1, 2005 dette er hvertfall helt lik tomgangsregulator som brukes på m10 motorene med innsprut. trodde ikke det var en slik på 323i, det er vel mekanisk sprut på den og? Ja det er desverre mekanisk sprut på den ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet September 1, 2005 Share Skrevet September 1, 2005 den ventilen (klumpen) med fire stusser er så og si ny, bytta den tidligere i sommer så jeg tror ikke det er noe galt med den. den andre(bildet) gjør vel samme jobben, bare at den er elektrisk styrt istedet for av kjølevannet. visst du ser under innsuget så er det en kontakt som passer til denne. så det er jo bare å prøve å koble til denne og flytte over luftslangene fra den med fire stusser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 Den er grei du, da får jeg teste det! Så da er det med andre ord 2 duppeditter med noenlunde samme funksjon på denne motoren da? Både den med 4 stusser, som du har bytta, pluss en med 2 stusser som ligger under innsuget!? Har jeg forstått riktig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 har et par komplette 323 motorer med mekanisk sprut så bare si fra hvis du trenger no deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 2, 2005 Forfatter Share Skrevet September 2, 2005 har et par komplette 323 motorer med mekanisk sprut så bare si fra hvis du trenger no deler Fine greier Jarle Ser ikke bort ifra at det kan bli noe dilleri etterhvert! Driver foresten å fikler med at motoren blir litt varm på tomgang. Fikk bytta viskosen med vifteblad her en dag, men av en eller annen grunn så var det litt annen vifte. Og i og med at det var litt kast i aksel/vifta, så gikk ett blad til helvete på turtall. Så du har ikke en kjølevifte med deffekt viskose liggende? Trenger da ei med 3 stk innfestnigshull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå