Gå til innhold

fart i alle gir på e30 325? noen som vet?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

min 86mod 325i: 1. gir: såvidt over 60

2. gir: 115

3. gir: 180(!)

4. gir: ikke prøvd

5. gir: ikke prøvd

alt er ifølge speedo...

Hmm? Stemmer de tallene der, Terje? Hørtes ut som en vanvittig langsteget kasse.. hva skal liksom 5. gir gi? 280? ;)

Er det ikke Getrag 260 i de? Hvis utvekslingene jeg har på den er riktige, så skal den, med standard dekkdim, klare:

1. gir: 50

2. gir: 87

3. gir: 137

4. gir: 192

5. gir: 237

... på sperra (6250rpm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 86mod 325i: 1. gir: såvidt over 60

2. gir: 115

3. gir: 180(!)

4. gir: ikke prøvd

5. gir: ikke prøvd

alt er ifølge speedo...

det der hørtes litt drøy ut.. har hatt mange bmw`er og ingen har sperra så høyt..ikke min chippa E36 325 coupe en gang..der var sperra flyttet til 7200rpm og hadde ikke mer enn 165km/h i 3.gir.. dro ikke ut sperra i 5 pga hvor jeg kjørte men hadde 240km/h ved 6500rpm..så hvis det du sier over her stemmer skal din liksom gå nærmere 280km/h som Gunnar sa å det er nok dessverre liiite sannsynlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 86mod 325i: 1. gir: såvidt over 60

2. gir: 115

3. gir: 180(!)

4. gir: ikke prøvd

5. gir: ikke prøvd

alt er ifølge speedo...

det der hørtes litt drøy ut.. har hatt mange bmw`er og ingen har sperra så høyt..ikke min chippa E36 325 coupe en gang..der var sperra flyttet til 7200rpm og hadde ikke mer enn 165km/h i 3.gir.. dro ikke ut sperra i 5 pga hvor jeg kjørte men hadde 240km/h ved 6500rpm..så hvis det du sier over her stemmer skal din liksom gå nærmere 280km/h som Gunnar sa å det er nok dessverre liiite sannsynlig..

eller så er speedometeret heeeeeeeeeeeeeeelt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan d være at girkassen er byttet? Alså, ikke orginal Getrag kassen som står i bilen. Sånn ellers så er topphastighet i min ca 300-310kmt med automaten(på utveksling), men der kommer nok aldri den bilen med en stort sett orginal 2.5liter under panseret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 86mod 325i: 1. gir: såvidt over 60

2. gir: 115

3. gir: 180(!)

4. gir: ikke prøvd

5. gir: ikke prøvd

alt er ifølge speedo...

det der hørtes litt drøy ut.. har hatt mange bmw`er og ingen har sperra så høyt..ikke min chippa E36 325 coupe en gang..der var sperra flyttet til 7200rpm og hadde ikke mer enn 165km/h i 3.gir.. dro ikke ut sperra i 5 pga hvor jeg kjørte men hadde 240km/h ved 6500rpm..så hvis det du sier over her stemmer skal din liksom gå nærmere 280km/h som Gunnar sa å det er nok dessverre liiite sannsynlig..

eller så er speedometeret heeeeeeeeeeeeeeelt feil!

hehe..ja det må vise noe Jææævlig feil i tilfelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 325i er jo levert med flere forskjellige sluttutvekslinger (differensialer) også, noe som i aller høyeste grad påvirker toppfarten i de ulike girene. I tillegg finnes det vel mer enn én girkasse den er levert med også såvidt jeg husker. Så det er ikke noe fasitsvar på spørsmålet, med mindre det foreligger sikre data på hvilke deler bilen består av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vel min tur til å svare hehe.. :)

speedo viser faktisk ganske rett.

Tror det har vært byttet girkasse/diff på den,, er veeldi langsteget.nesten sp det er litt kjedelig hehe :P

står det på girkassen/diffen hva de heter? på undersiden? skal under bilen en av dagene uansett, så bare lurte på om det gjør det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme på girkassen står det et nummer som sier hvilken kasse det er og utvekslingen på diffen står på en liten metall "lapp" som henger bak på diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Getrag 260 i de? Hvis utvekslingene jeg har på den er riktige, så skal den, med standard dekkdim, klare:

1. gir: 50

2. gir: 87

3. gir: 137

4. gir: 192

5. gir: 237

... på sperra (6250rpm).

Dette er hvertfall det jeg klarer ogs[, p[ meteret da....... min er 85 mod, vet ikke om det er samme kasse som nyere.

OT... hvor mye t[ler kassa egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...