Gå til innhold

Skifte støtdempere bak på 745i 1983 mod


kozesmurf
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal til med å skifte støtdemperene bak på min BMW 745i 1983 mod. som da har automatisk nivåregulering og lurer på:

-Brukes det vanlig hydrolikk olje på disse ?

-Er det noen form for lufting som må tas hensyn til her ?

-evnt. annet

jeg kunne sikkert fått svar på dette fra bilforhandler men hadde tenkt å gjøre dette nå i helga og kom ikke på akkurat dette før etter stengetid idag. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står kanskje noe om oljetype i instruksjonsboka?

etter å ha konfrontert diverse online ordbøker etter heftig gjennomgang i den tyske instruksjonsboka skulle det vise seg å være en detalj utelatt av BMW.

Men fant ut av hvilke oljetype som skal være i diffrensialen. hehe

Fikk kontakt med Bavaria men han karen klarte ikke å lete fram på dataen sin og sitt datablad over denne bilen hvilken oljetype som skulle brukes her.. hehe..

etterhvert skal det nok komme flere spørsmål her vedr. denne bilen som eg mest sannsynlighvis ikje komme te å få svar på her. hehe

sånn går det når man har ukurrant bil ;)

men prøver man ikke vil man aldri få noen svar :)

Til forsvar kan det sies at bilen er helt uten rust og fremstår i topp stand med noen feil som kan skyldes alt fra tett bensinfilter, røkne følere... til tyngre feil (forhåpentlighvis ikje) som anngår tenning og automatgir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. kan ikje huske eg har sett slange til fordeleren sånn egentlig.. ikke til lokket i såfall.. hvor sitter denne ?

Den olja der skal hamstres du.. hehe *bukker og neier*

eg va så dum at eg glemte heilt ut av at en bør skifte mansjetter også på støtdemperene.. fikk jo litt aha-opplevelse når eg jekka opp tingesten i helga. hehe.. va ikje mange ringer som hang igjen der.. og sikkert bra årsak til kaputskji dempere :/

menmen.. sånn skjer.. og ikje koste det penger heller *ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...