Gå til innhold

da ble plutselig bilen en større prosjekt!!nå me bilder!

mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

Vel Gizle.

Vi har alle vært unge en gang, har vi ikke? Tror de fleste kan tenke tilbake på et par situasjoner bak rattet vi helst skulle unngått, men for all del, det finnes sikkert et par perfekte sjåfører der ute.

Tror ikke vi skal begynne å kalle folk vi ikke kjenner for torsk og liknende bare ut ifra noen setninger i et diskusjonsforum. Folk har forskjellige måter å ordlegge seg på og ting kan misforstås. Hadde du vært på stedet og sett hva som skjedde hadde det vært noe helt annet. Alt annet blir synsing og da skal man være forsiktig med ordbruken.

Jeg prøver ikke å forsvare kjøringen til mEhE men synest vi skal prøve å holde på den gode tonen som dette forumet har.

Dette var min moralpreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit, hvis ikke andre tør å ta en moralpreken her, må vel jeg:

blablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Tosk! :evil:

Moralprekner passer ikke i dette forumet. Det går an å ha skikkelig uflaks, og det må man jo si at mehe har hatt her. Heldigvis hadde han flaks også, som kan fortelle om det etterpå.

Jeg har en kompis som skulle slenge rundt sin nylakkerte, helstrøkne bil en gang. Bilen traff et lite hull i veien og vips, det var det. Den var en runde på taket og var kondemnerbar etterpå. Men mange fine deler da.

Synd med den fine bilen mehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke se sammenheng mellom en god tone her på Forumet og å legge ut detaljert informasjon om grisekjøring som resulterer i en hendelse som kunne ha tatt liv. Ser du syntax'en her?

Det som faktisk må modereres her er slik info som oppfordrer andre til å legge ut sin info om slike meningsløse stunt.

At jeg kaller vedkommende en tosk, er derved på sin plass, når han ettertrykkelig informerer om hva han gjorde i forkant av hendelsen.

Det skal sogar også være herlig info til Forsikringsselskapet hans, hvis de leser denne tråden.

Nå har jeg hatt lappen i 16 år/300.000km og ikke hatt noen uhell i nærheten av slikt som vedkommende, derav jeg snakker om erfaring, hvliket det er lite av hos vedkommende. Som ansvarlig familiefar, vil jeg derfor oppfordre moderatorene til å se litt lengre om hvilke bakgrunnsholdninger innlegg har, før de skyter moralistene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig ikke se sammenheng mellom en god tone her på Forumet og å legge ut detaljert informasjon om grisekjøring som resulterer i en hendelse som kunne ha tatt liv. Ser du syntax'en her?

Det som faktisk må modereres her er slik info som oppfordrer andre til å legge ut sin info om slike meningsløse stunt.

At jeg kaller vedkommende en tosk, er derved på sin plass, når han ettertrykkelig informerer om hva han gjorde i forkant av hendelsen.

Det skal sogar også være herlig info til Forsikringsselskapet hans, hvis de leser denne tråden.

Nå har jeg hatt lappen i 16 år/300.000km og ikke hatt noen uhell i nærheten av slikt som vedkommende, derav jeg snakker om erfaring, hvliket det er lite av hos vedkommende. Som ansvarlig familiefar, vil jeg derfor oppfordre moderatorene til å se litt lengre om hvilke bakgrunnsholdninger innlegg har, før de skyter moralistene. :wink:

Eg er ikkje enig med deg på noen punkter! Greit nok at du er en såkalt perfekt sjåfør! Men uten litt sladding og eksprimentering har du ikkje peiling på ka som skjer den dagen du får sladd og trenger og hente denne inn igjen!

Eg meiner at mehe burde blitt bedre kjent med bilen før han begynte og kjøre sånn! men det og hive bilen ut av et kryss er ikkje det verste som kan foregå i mine auge! vist det kommer bil imot så ok da er det veldig uforsvarlig, men at man får en sladd som ikkje går etter planen det kan skje alle! Det har vertfall skjedd meg, og eg meiner eg ikkje hadde vert en like god sjåfør vist eg aldri hadde kjørt gris og blitt kjent med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Men uten litt sladding og eksprimentering har du ikkje peiling på ka som skjer den dagen du får sladd og trenger og hente denne inn igjen!

Riktig! Men ikke på offentlig vei. På lukket område takk!!!

Selfølgelig men og legge bilen brei ut av et krys eller en rundkjøring ser eg på som ok! Eller leke seg litt på en parkerings plass er og ok i mine auge! det blir noke anne vist du ligger i 70-80 og frem provoserer sladd det er ikkje ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er totalt uenig me deg Gizle. Jeg mener selvfølgelig at han burde blitt bedre kjent med bilen først, men å hive ut bilen i ett kryss,sving eller whatever.. Det ser iallefall ikke jeg på som noen big deal, så lenge det ikke er noe trafikk imot. Og at du kommer med den moralpreken mot akkurat dette, her inne, det blir litt for teit, jeg tror nok de fleste her inne har gjort dette før, men ikke vært så uheldige som mehe. Nei, jeg sier som Ettertenning, hadde det ikke vært for at jeg kjørte litt gris i blant, hadde jeg ikke vært halvveis den sjåføren jeg er i dag. Det er sånt som skal til for å virkelig bli kjent med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gizle:for det først synes jeg nå at det var tåpelig gjort av meg som jeg tror jeg har nevnt før i tråden..for det andre var det langt borte fra folk og det kommer forbi biler max 1 gang i timen..for det tredje var egentlig tråden mer en advarsel for andre.synes ikke dette var no kult i det hele tatt..å forsikringa dekker ingenting av bilen + har lån som jeg betaler på "ingenting"..kjørte fint med bilen de 3 dagene jeg hadde bilen og følgte fartgrensa .men det skal ikke så mye til for å få hjula til å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med Gizle, det er ganske uforsvarlig å begynne å teste ut en bil man ikke kjenner på offentlig vei med passasjerer i bilen i tillegg... Men samtidig skjer det fort uhell, så å hudflette mEhE blir litt drøyt det også. Passasjeren(e) i bilen kunne gjort det hvis bakgrunnen for uhellet var tankeløshet, da de faktisk var i bilen og vet hva som skjedde. At folk her skal legge ut hele sin mening om hvor "toskete" dette var, blir litt feil fordi ingen av oss var tilstede da det skjedde.

Er ikke på noens side her, men jeg syns ikke moralprekenen passet helt inn... Forsvarer heller ikke det som skjedde, men siden jeg ikke var på stedet der og da, gidder jeg heller ikke å legge ut om hvor uforsvarlig det var eller ikke.

Som nevnt her tidligere, alle har nok gjort ting som ikke var helt smarte med bilene sine, men det betyr jo ikke at alle er komplette idioter...

Men hvis bakgrunnen for uhellet var at føreren bevisst skulle teste ut bilen, burde han absolutt ikke gjort det når det var andre personer i bilen.

Testing av bilen kan man gjøre alene på en parkeringsplass eller et annet oversiktlig sted. Det er hvertfall min mening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra argumenter her, så gidder ikke skrive annet enn at jeg synes synd på deg mEhe... skal mye til for å klare å motstå fristelsen med en bakhjulsktrekker i et kryss, ihvertfall når bilen er ny og det enda er moro å kjøre bil :) er nok ikke mange her inne som har klart å motstå det, bortsett fra de perfekte her inne da :D lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralpreken eller ikke, kjører man hardt på veien eller banen, får man ta konsekvensene av det. Har ingenting med om man har hatt lappen i 16 eller 5 år, ulykker skjer, ofte som følge av feilberegninger.

Så lenge ingen personer kom til skade, får man bare være glad, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralpreken eller ikke, kjører man hardt på veien eller banen, får man ta konsekvensene av det. Har ingenting med om man har hatt lappen i 16 eller 5 år, ulykker skjer, ofte som følge av feilberegninger.

Så lenge ingen personer kom til skade, får man bare være glad, tross alt.

kloke ord!! 100% enig med doc'en her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...