BMW_JP Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Hva er best? Tectyl-behandling eller olje-behandling?
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Jeg vil si olje.. Ja, du må bytte den hvert år mens tectyl skifter du hvert 5 (?) år. om du får en stein inn i tectylen og det går 5 år og du får mye dritt under der så vil det jo komme rust kanskje.. har du olje så ser du hvert år og kan gjøre noe med det før det er kanskje for sent.. vet ikke om dette var en litt kronglete forklaring men.. Jeg skal olje bilen min selv før vinteren..
Ole-Magne Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Jeg vil si olje.. Ja, du må bytte den hvert år mens tectyl skifter du hvert 5 (?) år. om du får en stein inn i tectylen og det går 5 år og du får mye dritt under der så vil det jo komme rust kanskje.. har du olje så ser du hvert år og kan gjøre noe med det før det er kanskje for sent.. vet ikke om dette var en litt kronglete forklaring men.. Jeg skal olje bilen min selv før vinteren.. Hvordan fåregår olje behandling? blir dette sprøytet inn i kanalene eller...
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 sprøyter bare på dette under og i hjulbuer osv.. enkelt å gjøre selv om du får bilen din opp i været
BMW_JP Skrevet September 4, 2005 Forfatter Skrevet September 4, 2005 men olja renner jo bort? mens tectylen tørker og beskyttter?
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 er vel alltid litt olje som kommer til å ligge igjen? har aldri gjort dette før så vet ikke 100%. bare en kompis av meg gjorde det her en dag..
Ole-Magne Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 vis olje behandling er noe man utfører selv så har jeg ikke mye tro på det... tectylen størtner å sitter fast i hjulbuene/under bilen + at det sprøytes inn i kanalene... men er det noen som vil sprøyte bilen sin under med olje, så sprøyt i vei. er det spesiell olje som skal brukes, eller er det motorolje ol???
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 oljebehandling kan man ta der tectyl utføres å.. spørs jo helt hva man vil ha det.. man kan ta olje selv også. blir sikkert ikke like bra som proff men holder ihvertfall bedre nn ikke noe.. man kan jo låne seg en sprøyte å sprøyte inn i kanaler osv..
mhane Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Hvordan er oljebehandling i pris kontra tectyl ? Hvilken type olje er det man snakker om her?
BEMWE Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 når man leverer bilen inn til tecylbehandling, brukes det tynnstoff(tectyl) og tykkstoff(tectyl) tynnstoffet sprøytes inn i kanaler osv, det er spesifisert fra bmw hvor det skal tynnstoff og hvor det skal tykkstoff. under bilen er det selvsagt tykkstoff. etter en tectylbehandling kommer det ofte rennende tynnstoff ut gjennom dreneringshull i bilen, dette ser nesten ut som olje.
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 tectyl holder jo i 5 år sier jo noen og olje må du ta hvert år.. jeg vet ikke noe fasit på dette..
Dolk Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Jeg hadde vel Tectylert og holdt meg langt unna oljebehandling..
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Jeg hadde vel Tectylert og holdt meg langt unna oljebehandling.. fordi? Mr. Erling reagerte på dette 1
Aguilera Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 Jeg har ingen erfaring med oljebehandling, men må si jeg er svært fornøyd med Tectyl behandling, har gjort det med begge mine biler! Ga vel 3000,- og garantien var på 3 år...
Morten318 Skrevet September 4, 2005 Skrevet September 4, 2005 men i læra så har man ingen penger til overs. og da blir tectyl litt dyrt for meg ihvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå