Gå til innhold

E34 koblingsskjema / styringboks til automatkasse


nokiaas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Pga. feil med gerkassen så trenger jeg å måle solenoidene osv.

Men i repmanualen til min 5hp18 (1992 525ia, produsert 09/91) så står det ikke noe om pinnekonfigurasjoen på kontakten.

Er det noen som har repmanual til bilen som kan finne ut hvilke pinner som er til hva? Det er 14 pinner.

Jeg kikket under bilen, men det var for trangt til å få koblet fra kontakten, så jeg ønsker å måle i "den andre enden" av kablen. Håper noen av dere har info på hvor kablen kommer inn i bilen + hvor styringsboksen sitter slik at jeg kan måle der.

Altså ,trenger oversikt over pinnen i kontakten som går fra bilens styringsboks og ut til gearkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er 2 typer ledningsnett til 5HP18-kassen. Hvilken type har du?

Dette ser du på å kikke på stikket inn til kassen.

Er det 4 stikkere i en "firkant" i midten, med ring av stikkere rundt - eller er det 5 (eller 6?? husker ikke helt..) stikkere i ring i midten, med en ring av stikkere utenfor der igjen?

Dette er litt viktig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er nettop det som er problemet.

Det er for trangt til å komme til.

Jeg har en "1056 000 075", det er samme kasse på en 325ia, men da heter den "1056 000 073". Jeg har to delekasser, begge har en rund plugg med 14 pinner, hvor 4 er i senter med resten i ring rundt. Slik jeg har skjønt det etter å ha surfet runt i mange timer så er det ikke flere plugg typer på denne på kassa, så lenge den er levert, den er levert fra 09/90 til 09/92, før dette så var det en 4 trins GM kasse, etter dette så var det en annen versjon av 5hp18, altså "1056 00 0??"

Håper dette hjelper deg/dere til og hjelpe meg :)

Men hvor sitter ESG modulen, og pinnekonfigurasjoene til denne

Jeg har kikket her: http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e34/E34.html

Men det er ikke samme til min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå akkurat plass nok til å komme til for å se... syns jeg da..

Ang den GM-kassen, så ble den kun levert på 24v motoren så vidt jeg har sett, så da kan den ikke være FØR 90 som du skrev. Tror heller ikke at den er 4-trinns, mente på at den GM-kassen også er 5 trinns. Før 90 så va d jo kun ZF 4HP22-versjoner som var aktuellt.

Jeg har bygget om en slik 5HP18 kasse engang, med dette ledningsnett-styret. Men den bilen var nok en 93-modell tror jeg... Uansett så kan ting og tang byttes om, bare en er litt stø på tunga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mulig jeg ikke var klar nok.

Jeg mente ikke før 90, men fra 9. måndet 1990 (09/90) til 9. måned 1992 (09/92)

Altså:

525ia før 09/90 GM kasse 4 trins (muligens noen med ZF 4HP24)

525ia 24V fra 09/90 til 09/92 ZF 5hp18 (1056 000 075)

525ia 24V VANOS fra 09/92 --> ZF 5hp18 (1056 000 0??)

Har noen mulighet til å gi meg en forklaring på hvor ESG modulen sitter + pinnekonfig på denne, eventuelt scanne fra repmanual å sende til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...