Gå til innhold

Noen E30 fans her?

Hesleskaug
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker litt av min tid til å lage en ny hjemme side nå som omhandel KUN Bmw E30 modellen. Dette skal bli mye likt Bimmers.no.

Men for å få til det så må jeg ha med meg noen som kan hjelpe meg litt.

Så har du drevet mye med E30 eller kan en del om hjemmesider, bare kontakt meg! Vil virkelig at dette skal bli en grei side hvor folk kan komme når de klør seg i hodet med denne gamle modellen. Også en side hvor man kan beundre hverandres biler og kan ha gjevnlige treff.

Siden er foreløpig under oppbyggning, men hvis folk blir medlem på siden og andre er med på litt dugnads arbeid så tror jeg dette kan bli nokså bra!:)

Kontakt meg enten på PM eller på mail admin@bmw-e30.org

Sjekk ut siden på www.bmw-e30.org !! (Den ser forferdelig ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall ihuga E30 fantast :D

Den dagen hvor jeg ikke har i alle fall èn E30 i garasjen tror jeg aldri kommer :D

Har opparbeidet meg litt kunnskap om disse modellene etterhvert, så om du trenger noen tips eller råd så ta gjerne kontakt!

Jeg kan nok også kalle meg en E30 fantast. Men om vi trenger en sånn egen side for dem i Norge er jeg heller usikker på. Er jo flere som har prøvd å lage en sånn side, men med heller lite hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i høyeste grad E30 fan, men ser i likhet med Espen ikke det helt sotre behovet for enda en norsk BMW-side, hverken generell BMW eller spesifikk for en modell.

Det er allerede kommet opp 2 nettadresser her, i tillegg finnes www.e30.no , selv om den ikke er oppegående for øyeblikket. Og jeg tror det har vært postet en adresse eller to ang. E30 på BMW CCNs forum opp gjennom årene også, samt minst et alternativt BMW-forum har blitt rekalmert for her, men som Espen sier - med heller lite hell... I allefall ikke hell nok til at jeg husker adressen(e) lenger! :D

Ikke for å ta motet fra dere, det er kjempepositivt med både BMW- og E30-entusiasme, og det å lage en hjemmeside er lærerikt, men jeg tror det er grenser for hvor mange forskjellige sider man trenger. Husk det er bare 4,5 mill innbyggere på knausen vår, og når man bryter ned til spesielt interesserte E30-eiere så blir det ikke SÅ mange igjen. De aller fleste er allerede aktive enten her og/eller på BMW CCNs forum + et og annet utenlandsk BMW-forum. Det er rett og slett ikke tid til å rekke over stort mer.

Det dere kan gjøre, hvis dere absolutt vil ha en hjemmeside, er å legge lista mye lavere, og ha den som en oversikt over egne biler, med bilder, beskrivelser, forklaring på modifikasjoner o.l. Et diskusjonsforum som det det er der nå er overkill i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat nystartet en side for E30 eiere. Noe alla 2002 klubben.

www.e30klubben.net -> Meld dere inn! :D

Kan ikke se for meg en dag uten en E30. Har et lite håp om å beholde den bilen jeg har nå LENGE, til jeg blir mange å 50-60 år. Har et spesielt forhold til bilen min :) Det blir jo selvsagt å restaurere den 110%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den e30klubben.net virker jo rimelig uferdig den også da. Et tips fra en som har medvirkende til andre hjemmesider: test alt GRUNDIG minst 3 ganger før dere publiserer domenet. Nå testet jeg ikke alle linkene til eksterne sider under kategorien Linker, men ingen jeg klikka på virket... I tillegg ser jeg det er skrevet feil adresse til BMW-klubben, det mangler en "w", nå står det bmccn.no. Det er også ganske hipp som happ om "http://" er med foran adressene eller ikke. Slik inkonsekvent bruk gjør det mer rotete, det samme er tilfelle med at det enkelte plasser dukker opp engelske innloggingsbeskjeder, men andre plasser er de samme beskjedene på norsk. Nå har ikke jeg registrert meg og logget inn, men innholdet var kanskje noe tynt der ennå.

Det er en annen ting som er verdt å tenke på før man publiserer nettstedet, man må ha et visst innhold. I tillegg må man stå på å oppdatere sidene jevnlig med nytt innhold for å få brukerne tilbake. Sålenge et diskusjonsforum har så høy aktivitet som det er her så er det ikke noe stort problem, men for 2 år siden var det knapt aktivitet i det hele tatt i forumet, og da dreiv Gunnar på og la ut den ene saken etter den andre her for at siden skulle ha et visst liv.

Igjen, det er kjempeflott med engasjement, både for BMW-, E30- og IT-interesse, men det å skulle opprette et nytt nettsted krever en viss brukergruppe for at det skal være noe poeng i det, i tillegg krever det utrolig mye av de som starter det opp. Har vært gjennom flere ulike runder med nettsteder selv, og det er en kjempejobb å få på plass et oppegående nettsted, og når det er lansert så må man ikke tro at jobben er gjort. Da må man fortsette å utvikle nettstedet, og siden det er gjort offentlig så forplikter det også, og det forventes at man fikser ting raskt. I motsetning til når det er på utviklerstadiet, da kan man heller tillate seg å bruke litt mer tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er blitt sagt her er det nok vanskelig å få en bmw side til å bli "stor." Det er allerede to "store" bmw sider på norsk. Denne, og www.bmwccn.no. Gunnar kom alle andre i forkjøpet, dessverre :) . Ettersom det er vanskelig med et bmw forum til, blir det nok enda vansligere med et rent type-forum.

Erik e46 Einum:

Siden du er så konstruktiv, saklig og rettledende i kritikken tar jeg gjerne imot kritikk til min side også. Samtidig blir det en skjult reklame for den, www.storsveen.org/e12 . Jeg har ikke fått noen kommentar på den, selv om den faktisk er en del trafikkert også fra utlandet i flere år nå. De kikker mest på bilder og sender mail om hvorfor den ikke er på engelsk...

Og hva er det du har i avataren din? MSN figuren. Viser den når du er pålogget og ikke, eller er den lik hele tiden? Om den fungerer slik, hvor finner du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er blitt sagt her er det nok vanskelig å få en bmw side til å bli "stor." Det er allerede to "store" bmw sider på norsk. Denne, og www.bmwccn.no. Gunnar kom alle andre i forkjøpet, dessverre :) . Ettersom det er vanskelig med et bmw forum til, blir det nok enda vansligere med et rent type-forum.

Erik e46 Einum:

Siden du er så konstruktiv, saklig og rettledende i kritikken tar jeg gjerne imot kritikk til min side også. Samtidig blir det en skjult reklame for den, www.storsveen.org/e12. Jeg har ikke fått noen kommentar på den, selv om den faktisk er en del trafikkert også fra utlandet i flere år nå. De kikker mest på bilder og sender mail om hvorfor den ikke er på engelsk...

Og hva er det du har i avataren din? MSN figuren. Viser den når du er pålogget og ikke, eller er den lik hele tiden? Om den fungerer slik, hvor finner du den?

Kom ikkje inn på den sida Erik.....

Her er feilmeldinga:

"Feil /e12. Ser ikke ut til at denne siden finnes. Ta kontakt om det fortsetter! 404"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i høyeste grad E30 fan, men ser i likhet med Espen ikke det helt sotre behovet for enda en norsk BMW-side, hverken generell BMW eller spesifikk for en modell.

Det er allerede kommet opp 2 nettadresser her, i tillegg finnes www.e30.no , selv om den ikke er oppegående for øyeblikket. Og jeg tror det har vært postet en adresse eller to ang. E30 på BMW CCNs forum opp gjennom årene også, samt minst et alternativt BMW-forum har blitt rekalmert for her, men som Espen sier - med heller lite hell... I allefall ikke hell nok til at jeg husker adressen(e) lenger! :D

Ikke for å ta motet fra dere, det er kjempepositivt med både BMW- og E30-entusiasme, og det å lage en hjemmeside er lærerikt, men jeg tror det er grenser for hvor mange forskjellige sider man trenger. Husk det er bare 4,5 mill innbyggere på knausen vår, og når man bryter ned til spesielt interesserte E30-eiere så blir det ikke SÅ mange igjen. De aller fleste er allerede aktive enten her og/eller på BMW CCNs forum + et og annet utenlandsk BMW-forum. Det er rett og slett ikke tid til å rekke over stort mer.

Det dere kan gjøre, hvis dere absolutt vil ha en hjemmeside, er å legge lista mye lavere, og ha den som en oversikt over egne biler, med bilder, beskrivelser, forklaring på modifikasjoner o.l. Et diskusjonsforum som det det er der nå er overkill i mine øyne.

Jeg er en av de som dro i gang http://www.E30klubben.net Gøy at flere er interessert i E30, litt pussig at trådstarter ikke hadde fått med seg at vi hadde startet en E30 klubb da. Det du sier med å legge lista lavt er jo akkurat det vi har gjort? Akkurat det siden er nå, og sett over lengre tid har vi lyst til å samkjøre større treff med andre klubber (mb190klubbe f eks) og mindre treff alene. Men først må vi se om vi klarer å få bein å gå på. Det som hjelper mest da er så klart medlemmer, dere som sier dere er E30 interessert, er hjertelig velkomne!

Men liksom, når vi har vår egen hjemmeside så er det der vi vil ha våre medlemmer, vi vil ikke sende dem av gårde til andre nettsteder i hytt og pine, derfor mener jeg at link-delen ikke er den delen det bør fokuseres mest på når en surfer rundt på sidene våre, skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i det. Greit at du sier i fra om skrivefeil o.l. Men stopper det deg i og være med i en klubb så skjønner ikke jeg meg helt på det i hvert fall. Jeg har personlig ikke laget hjemmesidene, har bidratt med diverse men resten har Ehrnst i klubben gjort, jeg mener at utseendemessig ser den så absolutt over middels ut, det mener JEG i hvert fall. Og som du sier er det lurt og dobbeltsjekke og gjøre ting ordentlig og sørge for at alt er i orden før man legger ut en hjemmeside, dette ble kanskje ikke gjort akkurat som det skulle i vårt tilfelle, men ser ikke vitsen i å pirke på dette i etter-tid.

Jeg skjønner også hva folk mener med at vi har mange nettsteder fra før av, men alikevel ville vi gi det et forsøk.

BMW CCN har as we speak korrekt nettadresse i vår link-del (jeg endret den) og resten skal fikses asap!

Da fikk jeg vel med alt, folk som er interessert, bli gjerne medlem! Gunnar: Måtte bare svare i denne tråden, vår mening med sia er på ingen måte og dra medlemmer vekk fra bimmers.no! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se, her var det mye å svare på, får ta en ting av gangen og håpe jeg husker alt... Føler på meg at det blir et utrolig langt innlegg, så jeg siterer minimalt her nå siden jeg kommer til å skrive så mye selv!

GSS:

Grunnen til at linken ble feil - et punktum for mye - er at adressen stod helt i slutten av en setning. En liten svakhet i phpBB som gjør at evt. komma eller punktum rett etter en adresse automatisk blir generert inn i linken. (Litt på siden, men likevel: om du hadde tatt med en / etter e12 så hadde linken faktisk fungert med punktum etter /-en!) Og nei ovex, det var ikke meg som skrev det, det var rettet til meg. ;)

GSS, du mener nok signaturen min, ikke avataren. Avataren står til venstre for meldinga, under navn og rangering. (OT: Avataren jeg bruker nå er logoen til Storåsfestivalen - og symbolet er to nakne huldrer sett bakfra.) Den Messenger-figuren viser nick, status og evt. personlig melding jeg måtte ha i Messenger ja. I tillegg er den klikkbar, så folk som ikke har meg i kontaktlista kan via et skjema på nettet sende meg melding på Messenger. Dersom jeg er frakoblet vil meldinga ligge på serveren inntil jeg logger på. Jeg velger da selv om jeg legger de til i min kontaktliste, eller om jeg svarer de pr mail. Denne tjenesten er vel strengt tatt litt i BETA ennå, men er til gjengjeld gratis. Om det kommer til å koste noe når den er ferdigutviklet vet jeg ikke. Gå til www.web2messenger.com dersom du vil lese/vite mer om mulighetene som ligger i dette. Man må (foreløpig) ha en invitasjon fra en allerede registrert bruker for å opprette konto der. Siden du var den første til å spørre om dette etter jeg tok den i bruk på forumet her så donerer jeg den invitasjonen jeg for øyeblikket har tilgjengelig til deg! :) Send meg en PM.

Siden du er så konstruktiv, saklig og rettledende i kritikken

:oops: Hei, jeg blir jo rent flau av slik skryt! ;)

Jeg har faktisk vært inne og tittet på siden din ved et par anledninger tidligere også, pga. at den er listet i hjemmesidekatalogen til BMW CCN.

For det første omhandler denne siden E12, en modell man ikke så lett finner info om på nettet som E30, og som det helt klart ikke eksisterer så mange entusiaster og kunnskapsrike mennesker til, sammenlignet med E30. Dernest har du lagt opp innholdet på en helt annen måte enn det ser ut til at de to foregående nevnte E30-sidene har gjort. Foreløpig er de relatvit innholdsfattige, men slik oppsettet på de to sidene er pr idag kan det se ut som om tanken er at brukerne skal stå for mye av innholdet, i og med at det er innlogging og dynamiske sider (php). Din side har en stor samling med faktainformasjon om E12, en prosjekt/galleri-avdeling (E12 touringen var jo bare, tja... "hysterisk" :P ), samt flere mindre kapitler. Du har også et forum, men det virker for å være bare en mindre del av den totale sida. Det er også tydelig at dette er en informasjonsside angående E12. Nå kan det jo hende du hadde fått en del "pepper" hvis jeg hadde tatt på meg de riktige brillene den gangen sida di var helt fersk også, men slik den fremstår idag er det ihvertfall ingenting og skjemmes over!

Espen:

Linkene ser ut til å fungere nå, var nok bare jeg som var uheldig med serveren akkurat idet jeg var inne på den sida, for da forble http://www.e30klubben.net/links.php? -adressen stående i adresselinja i det nye vinduet + meldingen "Finner ikke server" i hovedvinduet. Grunnen til at jeg skrev en del om link-sida, er jo fordi det er den sida som pr idag har mest innhold. (Jeg har ikke registrert meg og logget inn, så jeg kan ikke uttale meg om det som ikke ligger åpent for alle brukere). Skrivefeil og småpirk er ikke det som stopper meg fra å evt. melde meg inn noe sted, men nå har det seg slik at jeg er av natur er veldig pirkete, enkelte vil nok gå lengre og si petimeter eller t.o.m. "helt nazi" når det gjelder slike ting. Så blir det som regel meg som leser korrektur på ting på jobben også! :) Denne egenskapen er en av grunnene til at jeg ikke har egen hjemmeside. Jeg ville brukt så UTROLIG lang tid på å pirke og flikke på den, uten å sannsynligvis bli helt fornøyd. :?

Jeg håper ikke hverken du eller trådstarter misforstod meg, jeg kan skamrose initiativet deres om det er det dere vil. Jeg forsøkte bare å få dere til å se på prosjektene med litt nøkterne og realistiske briller. Begge E30-sidene som er linket opp i denne tråden mangler det GSS sin E12-side har, masse info om bilmodellen. Det er mulig planen er å få til dette etter hvert, men ut ifra dagens menysystem så er det ikke noe som ligner på dette. Så en ren forum-/galleri-side for E30 er jeg usikker på om det er plass til/behov for i Norge. Ihvertfall ikke 2! Og slett ikke i tillegg til bimmers.no og bmwccn.no + andre norske bilfora / utenlandske BMW-/E30-fora som mange av de potensielle medlemmene deres allerede bruker. Og for å være ærlig, siden det er gratis å benytte tidligere nevnte fora, så tror jeg ikke dere skal ha alt for store forhåpninger om å få VELDIG mange medlemmer når det koster penger å bruke forumet deres!

Jeg hadde forøvrig heller ikke hørt om www.e30klubben.net før jeg leste om det i denne tråden, men nå har jeg riktignok hatt "pause" herfra i hele sommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å avkalre en evt. misforståelse - det var ikke for å finne noen å skylde på jeg skrev det - men jeg har tross alt både studert litt innen web og deltatt i oppstarts-/omgjøringsfase på flere nettsteder. Derfor mener jeg ihvertfall selv at jeg har litt å "fare med" når det gjelder generelle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...