johjoa Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Ja... det er vel et kjent problem for de unge førerne som liker og tilbringe tid i bimmern sin. hva gjør du når du har kjørt opp de 12 000km som man har i forsikringen på bare 6mnd. og jukse med tellern er ja... ikke aktuellt. men og betale for ca. 8 000km til er vel mere realistisk. noen som vet hva man må utmed for noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Det vet de hos forsikringsselskapet ditt. Evt. svar herfra vil bare bli synsing uansett, og som med alt annet når det gjelder forsikring så er det et utall antall faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 mener jeg betalte ca 1500 kr på m5 en jeg hadde. men det kommer jo an på hvordan bil man har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 5, 2005 Forfatter Share Skrevet September 5, 2005 får ringe i morgen... frykter at det kommer til og koste mange penge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Det vil selvsagt koste noen kroner ekstra, men det er når du kjører 25-30.000 km pr år eller mer at de virkelig store pengene flakser ut vinduet. For ikke å snakke om fri kjørelengde! *host* Jeg har forøvrig fri km, men så er jeg så heldig at jeg har en særdeles gunstig forsikringsavtale gjennom jobben, som ingan vanlige selskap matcher også da! *host* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Det trenger nødvendigvis ikke være så ille. Var i dine sko i sommer, johjoa, og måtte da kontakte mitt selskap for å øke km. Hadde 12 000 jeg også, økte til 16 000 og betalte 700 kr ekstra. Skal du doble kan det bli dyrt, men kommer selvfølgelig an på hva slags betingelser du har i dag. Men nå står jo vinterhalvåret for tur, så da blir det vel ikke like mye kjøring, så kanskje 20 000 holder? Lønner seg definitivt ikke å jukse på km, selv om jeg vet om de som kjører mer enn de oppgir. Problemet er bare at skulle uhellet skje, får du trøbbel dersom km-standen ikke stemmer. Du får krysse fingrene og ta en tlf. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 For meg var det ca. 250,- ekstra for 4.000km opp tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 Det er ikke så mange kronene det er snakk om ved økning fra 12.000 til 20.000 heller. En kompis jobber i forsikring og vi har pratet mye om bilforsikringer. Han har forklart en hel del om prinsipper og slikt, men det sitter ikke godt nok til at jeg vil forsøke meg på å gjengi noe særlig, men det er altså når man virkelig kjører langt pr år at det begynner å koste mye ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 5, 2005 Forfatter Share Skrevet September 5, 2005 det finner vi fort ut i morgen... får mamma til og ringe til forsikrings selskapet... jeg gikk inn til henne og fortalete det i sta, ho så bare rart på meg fattet ikke hvordan jeg hadde klart og kjøre 12 000km allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 12.000 km/år høres mye ut, det gjør forsåvidt 1.000 km/mnd også, men det er faktisk bare litt over 3 mil i snitt pr dag. Jeg har 10 km til jobb, det blir 20 km pr dag. Med 5 dager pr uke og 47 uker i året (5 uker ferie) er det minst 4.700 km i året kun på jobbkjøring. Og det kjøres jo mye utenom der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 5, 2005 Forfatter Share Skrevet September 5, 2005 Tverlandet --> Bodø = 18km x 2 = 36km daglig og det er da over 3mil daglig + små kjøringen i byen, til arbeid, helgene kjøring når man kjeder seg og langturer slik som i påsken og i sommer og på tur til sommertreff 2005 vol. 1 til mo i rana. det blir fort noen km for mye her og der hvis man skal ha kun 12 000km i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Heh, pappa har forsikret bimmern min på 8,000km. Nå har jeg akkurat passert 30,000km Tror jeg må ringe forsikringselskapet snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forsikringsagenten Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Er spent på om du ble fattig av dette? Kostet det mye å sette den opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 23, 2005 Share Skrevet September 23, 2005 Heh, pappa har forsikret bimmern min på 8,000km. Nå har jeg akkurat passert 30,000km Tror jeg må ringe forsikringselskapet snart da e du jo passe teit da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 23, 2005 Forfatter Share Skrevet September 23, 2005 Er spent på om du ble fattig av dette? Kostet det mye å sette den opp? Det kostet! neida... det som er at jeg har startet på nytt med forsikringen noe som vil si at fra nå har jeg 12 000km til rådighet fra til 10.Aug.2006 men forsikringen ble på 5700kr den var tidligere på 4800kr... Bilen passerte 200 000km i går natt... ein milepæle er nådt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå