Jarle Skoftedalen Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Kjøpte en 84 modell 320i for litt sida og trodde det var gåen topppakning pga olja var gulhvit! Tok av toppen igår og fikk litt sjokk da jeg så at topppakninga var hel og fin! Begynte å inspisere toppen for sprekker, men fant ingenting! Når jeg tok av toppen så la jeg merke til at skruene satt forholsvis løst! Kan problemet være bare at disse ikke var ettertrukket? Noen som har vært borti det samme problemet før? Og så lurte jeg på om jeg får ut ventilene uten å ta ut kamme og løftere? hvis jeg bare drar løftern til side, får jeg da tatt ut ventilene? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Den jeg hadde samme problem med ! var det sprekk i under kamaxelen. Håper du er heldigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 håper inderlig ikke at toppen er sprekt! Noen som eventuelt har en bra topp med kam og alt i da? må bare ha igang 320`n før 17 september, så det haster litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 den kan vere umulig og se om toppen er sprekt! du må sende den til testing i tvils tilfeller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 gidder liksom ikke koste på motoren stort da men får kjøpt 325 motorer billig! Så hvis toppen er gåen så skrur jeg heller på på en ny eller bytter motor! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 er det olje i vannet og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 vet ikke for det var ikke vann på den! jeg fyra den bare opp et par ganger, den har gått i maks 2 minutter, før jeg så olja, eller hva man skal kalle det, hehe... noen forslag? kan det være at toppen ikke var ettertrukket og det bare har lekt mellom topp og blokk? håper faenmeg det! Motoren startet utrolig lett siste gang jeg prøvde den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Har vondt for å tro at det skal kunne lekke gjennom selv om ettertrekkinga er glemt - med tanke på kun "oppstart". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InZider Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 hørtes rart ut at toppen satt løst, hvis jeg ikke husker veldig feil så er det først ett antall nw og 3ganger 90 grader etterpå, og da sitter den ikke løst for å si det sånn, så det skal ikke få skrudd seg løst. men er det bytta topp før så kan det jo hende at tidligere eier skrudde til han trodde at det var bra sett den på igjen og prøv, en ny topp er jo dyrt nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 hvis jeg ikke husker veldig feil så er det først ett antall nw og 3ganger 90 grader etterpå tror nok du bør stoppe etter 2x90 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå