Filur Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Skrudde av toppen i dag for å gi den et nytt strøk med lakk da jeg til min forskrekkelse fant et hull under en gummimatte som er klistret fast i toppen som LMM har ligget på... Hullet er ikke så stort heller (ett lite skrujern kommer vell gjennom) men det ser ut som det er slått ut et lite stykke. På undersiden er det poppet fast en plate slik at hullet er relativt tett, men ikke luft tett... Er det noe jeg kan fylle i hullet eller er det best å bare skaffe en ny topp???? En M30 3.5l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 750ia Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Hva er det som er under hullet da, kanal til olje eller kjølevann????? Vask hullet ordntlig rent med lynol, kjøp deg noe tokomponent kjemisk metall og full hullet med det. Slip det pent til når det er herdet og voila god som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 Ventilene er under, men på undersiden av lokket er det poppet fast en plate (av en tidligere eier) for at det skal bli tett men det er ikke luft-tett Hvor kan jeg få tak i slikt kjemisk metall?? Merke?? Pris?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Mulig at jeg er på viddene her, men det på bildet ser da ut som toppdekselet. Du får kjøpt høyglanspolerte deksler hos http://www.motortechnik.no/ - fant ikke prisen i Norge, men i Danmark koster de litt over en festblankett. PS: tror den plata som er under der skal være der, det er i alle fall en slik plate på mitt toppdeksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 ja eg tok ikkje denne med det samme kem er det som tar av toppen for og gi den et nytt strøk med lakk? hadde det vert hull i toppen hadde det ikkje vert rare motor gangen i bilen din! men når det bare er topp dekslet så blir saken en helt anen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 750ia Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Du får kjøpt kjemisk metall der de selger verktøy eller på en bensinstasjon/bilrekvisita butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 hehe kan ikke akkurat kalle meg mekaniker nå vet jeg ihvertfall forskjellen på toppen og toppdekslet... hadde en kompis innom i dag å fant ut at hullet har oppstått pga slitasje fra skrufestene på LMM etter mange mange mil med kjøring. nå har jeg ordnet ordentlige fetser til den da... skal se i morgen om jeg får tak i kjemisk metall å ordne "Toppdekselet" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå