turbo_fever Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 Jeg har konvertert min e30 bmw 318i med m40 motor. Problemet mitt er att bilen begyner og holde tilbake når jeg gir så mye gass att det begyner og bli overtrykk. Nå har jeg prøvd og holde litt gass, og da stod måleren på 0bar og bilen gikk veldig godt synns jeg. Men med en gang jeg trokker på gassen litt mer slik at turbotrykksmåleren gir utslag, så begyner den og fjuske og holde tilbake. Kan det være att jeg må få senke tenninga mi eller kan det være noe anna. Hvist bilen går så godt på 0 overtrykk må den gå veldig bra på 0,5. Men lurer på om måleren viser litt feil. En Autogauge måler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 fortell lit mer om bilen tennigs system sprut system komp osv! da blir det lettere og gi et klokt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 Ja va det. Alt er jo standar, bortsett for att jeg har senket kompen til ca 8.0;1 Heter ikke tenningsystemet montronic 1.3?? Fordeler lokk, så ikke mulig og stille tenning. En cossie t3 turbo, saab 900 ic, fse bensintrykks regulator som ikke er stillt på enda. Har ingen tenningsbank med eller uten trykk. Maks trykk jeg har hatt er 0,7bar. Men går på rundt 0,55bar Virker som att den reagerer på overtrykk. For tenninga skulle jo ha vært senka sia det blir overtrykk.. Bare spørr om det er no. Så kan jeg sjekke i bmw boka imårra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 nå har eg ikkje spesielt god greie på eldre bmw motorer eller skrudd spesielt mye på bmw men generell erfaring har eg litt av En teori er at den får for lite bensin når trykket kommer og det blir for mager blanding! og da vil du ikkje få noe effekt! Er det fordeler lokk skal det jo gå an og justere tenningen med og vri på fordeleren mener eg! Har du mulighet og instalere tillegs sprut er vel dette et must for og få ting til og funke får den nok luft? kjører du med orginalt luft filter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 6, 2005 Forfatter Share Skrevet September 6, 2005 Går ikke ann å justere tenning. Er ett flatt lokk på denne. Er det ikke direkte tenning da?? Går ikke annt å gjøre noe. Men det jeg har tenkt å gjøre er å sette ned trykket og se. Kjører med kn57i induktion filter Skjer det same da, så kan jeg skru opp på bensinregulatorn for og se om det hjelper noe. For bilen går godt når måleren viser 0 trykk. Går bra for å vare en 1,8l 318 ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 6, 2005 Share Skrevet September 6, 2005 KJELL RUNE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarb Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 Har du standard innsprut med LMM ? Kan det være noe med den å gjøre isåfall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 7, 2005 Share Skrevet September 7, 2005 for meg høres det ut som om den får for lite bensin. den får høyest sannsynlig for mye luft iforhold til bens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Er ikke lmm lamda det da?? Har ikke det på denne modellen som jeg har. Kom sikker på 318i modellen med kat, jeg har den som kom uten. Kan være noe med for mye luft i forhold til bensin, men burde jeg ikke fått veldig til tenningsbank da?? Når den fjusker fra 0,2-0,55bar?? Den går bra når turbotrykksmåleren viser 0-0,1bar så begyner den og nappe. Men har ikke vært istand til og justert ned trykk eller justert opp bensintrykket enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Har også hørt med folk på bmwccn og der blir det sagt att jeg sikkert må bytte motorstyringen.. De kan fort bli dyrt.. Uff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Du har mest sannsynlig for lite bensin! Ta og koble på en lamda på downpipen og mål denne med ett multimeter når motoren er varm. Gi på og se hva som skjer. Er den 0.00 volt når trykket kommer må du mye opp med bensintrykk-evt dyser/tilleggsprut. Skal ligge ihvertfall på 0.5-0.6v for at bilen skal leve en stund. Er det bensin der er den noe annet galt-tenningsfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Da må jeg jo måle når jeg kjører.. Kommer ikke noe trykk når jrg står iro.. Men skal ikke en lmm kobbles en plass da?? Ikke noe ekspert jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Er ikke lmm lamda det da?? LMM er luftmassemåler/luftmengdemåler, og sitter på innsuget, lambdasonden sitter litt etter eksosmanifolden, i eksosen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 8, 2005 Share Skrevet September 8, 2005 Da må jeg jo måle når jeg kjører..Kommer ikke noe trykk når jrg står iro.. Men skal ikke en lmm kobbles en plass da?? Ikke noe ekspert jeg.. Du må kjøre ja.Sett lamda rett etter turbo på downpipe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 8, 2005 Forfatter Share Skrevet September 8, 2005 Jo får prøve og kjøpe en lamda og en AF måler og sjå hva jeg ender opp med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå