Gå til innhold

Bmw'n går ikke på trykk


turbo_fever
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har konvertert min e30 bmw 318i med m40 motor.

Problemet mitt er att bilen begyner og holde tilbake når jeg gir så mye gass att det begyner og bli overtrykk.

Nå har jeg prøvd og holde litt gass, og da stod måleren på 0bar

og bilen gikk veldig godt synns jeg. Men med en gang jeg trokker på

gassen litt mer slik at turbotrykksmåleren gir utslag, så begyner den

og fjuske og holde tilbake.

Kan det være att jeg må få senke tenninga mi eller kan det være noe anna.

Hvist bilen går så godt på 0 overtrykk må den gå veldig bra på 0,5.

Men lurer på om måleren viser litt feil. En Autogauge måler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja va det.

Alt er jo standar, bortsett for att jeg har senket kompen til ca 8.0;1

Heter ikke tenningsystemet montronic 1.3?? Fordeler lokk,

så ikke mulig og stille tenning.:( En cossie t3 turbo, saab 900 ic,

fse bensintrykks regulator som ikke er stillt på enda.

Har ingen tenningsbank med eller uten trykk.

Maks trykk jeg har hatt er 0,7bar. Men går på rundt 0,55bar

Virker som att den reagerer på overtrykk. For tenninga skulle jo

ha vært senka sia det blir overtrykk..

Bare spørr om det er no. Så kan jeg sjekke i bmw boka imårra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg ikkje spesielt god greie på eldre bmw motorer eller skrudd spesielt mye på bmw men generell erfaring har eg litt av

En teori er at den får for lite bensin når trykket kommer og det blir for mager blanding! og da vil du ikkje få noe effekt!

Er det fordeler lokk skal det jo gå an og justere tenningen med og vri på fordeleren mener eg!

Har du mulighet og instalere tillegs sprut er vel dette et must for og få ting til og funke

får den nok luft? kjører du med orginalt luft filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å justere tenning. Er ett flatt lokk på denne.

Er det ikke direkte tenning da?? Går ikke annt å gjøre noe.

Men det jeg har tenkt å gjøre er å sette ned trykket og se.

Kjører med kn57i induktion filter

Skjer det same da, så kan jeg skru opp på bensinregulatorn

for og se om det hjelper noe.

For bilen går godt når måleren viser 0 trykk. Går bra for å vare

en 1,8l 318 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lmm lamda det da?? Har ikke det på denne modellen som

jeg har. Kom sikker på 318i modellen med kat, jeg har den som

kom uten.

Kan være noe med for mye luft i forhold til bensin, men burde jeg

ikke fått veldig til tenningsbank da?? Når den fjusker fra 0,2-0,55bar??

Den går bra når turbotrykksmåleren viser 0-0,1bar så begyner

den og nappe. Men har ikke vært istand til og justert ned

trykk eller justert opp bensintrykket enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mest sannsynlig for lite bensin!

Ta og koble på en lamda på downpipen og mål denne med ett multimeter når motoren er varm. Gi på og se hva som skjer. Er den 0.00 volt når trykket kommer må du mye opp med bensintrykk-evt dyser/tilleggsprut.

Skal ligge ihvertfall på 0.5-0.6v for at bilen skal leve en stund. Er det bensin der er den noe annet galt-tenningsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...