Gå til innhold

Hvordan se tv under kjøring?


Trond
 Share

Anbefalte innlegg

Trond; Klart du skal fjerne TVsperren!

Disse gutta er flinke, men sliter med nettsidene akkuratt nå ser det ut som; http://www.navitv.com/grey.htm

Jeg kjøpte min her i hvertfall; http://www.dmt-fahrzeugtechnik.de/BMW/Bmw_tv.html

Skit cool sak som gjør at du alltid kan se på TV (passagerare selvfølgelig) og du får en massa ekstrafunksjoner! Perfekt når du skal inn med feks DVD spiller eller/XBOX som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond; Klart du skal fjerne TVsperren!

Disse gutta er flinke, men sliter med nettsidene akkuratt nå ser det ut som; http://www.navitv.com/grey.htm

Jeg kjøpte min her i hvertfall; http://www.dmt-fahrzeugtechnik.de/BMW/Bmw_tv.html

Skit cool sak som gjør at du alltid kan se på TV (passagerare selvfølgelig) og du får en massa ekstrafunksjoner! Perfekt når du skal inn med feks DVD spiller eller/XBOX som jeg gjorde.

Takk for tips :lol:

Ser det finnes en AV- kanal på tv'en, må altså inn med denne

boksen for å koble til ekstert utstyr ? finnes ingen inng. orginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det finnes en AV kanal på TVn. Skjønner ikke helt hva du tenker på når du sier orginalt? Dersom du kjøper en DVDspiller fra BMW, så kobler du inn den der. MEN dersom du skulle ettermontere dette i din bil så må du bytte hele kabelstammen og det blir endel penger:-) Dersom du kjøper en ledningsbit og en liten modul fra tyskland, så kobler du inn deg på samme kanal som orginalt og allt blir likt. Dessverre får du bara monolyd. Dersom du vill ha stereo bør du kjøpe en FM modulator også. Tror faktiskt jeg har en sån ubrukt liggende hjemme hvis du er intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med orginalt menes om det finnes en eksisterende AV inngang (kabler), siden det finnes en AV kanal ( kanal 0)på tv. Isåfall skal vel denne gå mot alle typer DVD spillere?

Har hørt at det er mulig å fjerne sperra med noen tastetrykk, samt tenning av,på eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond; Nei hva jeg vet så er det ikke det på noen av de nye. Det er 3 pinner i en kontakt på tunern som du må inn på. Jeg husker ikke helt hvilke pinner og hvilken kontakt dette er på akkuratt din bil dessverre. Denne ledningsbiten koster omtrent ingenting uansett og da er det orginalt. Rekomenderas:-)

På de eldre modellene, feks 7 serie med lille TV 4:3 så kan du fjerne det gjennom at gjøre sånn;

Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör.

För att ta bort spärren för text-tv görs likadant fast med brightness-knappen.

Fungerar endast på bilar t.o.m. årsmodell 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond; Nei hva jeg vet så er det ikke det på noen av de nye. Det er 3 pinner i en kontakt på tunern som du må inn på. Jeg husker ikke helt hvilke pinner og hvilken kontakt dette er på akkuratt din bil dessverre. Denne ledningsbiten koster omtrent ingenting uansett og da er det orginalt. Rekomenderas:-)

På de eldre modellene, feks 7 serie med lille TV 4:3 så kan du fjerne det gjennom at gjøre sånn;

Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör.

För att ta bort spärren för text-tv görs likadant fast med brightness-knappen.

Fungerar endast på bilar t.o.m. årsmodell 1999

Ok, det var dette jeg tenkte på. Jeg har den lille tv 4:3 som du beskriver,

orginalt på en 320I - 2000 modell, så den går hvertfall opp til denne modellen. Har også sett de på 2001 modeller 3-serie.

Skal prøve med kontrast og tenninga og se om det går.

Igjen, takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...