Gå til innhold

HK avgifter!! Noen som vet hvor mye det er å betale??

bmwdude
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,., jeg skal handle meg en 92 mod 318is og Har tenkt meg turen ned til sverige å handle M3 motor.. Og dette skal jeg ha godkjent!! Men hvor mye er hk avgiften eller si at bilen min er innportert i 1998 og vill ha 300hk og det er 140hk i denn orginalt..

Må man ikke betale rundt om 1300kr per hk da eller?

mvh Torstein :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Hrm.. slått med to minutter..

8)

Jeg ble "slått" med 4 - fire - forb***a sekunder på BMW CCN forumet sent i går kveld! :x

Det koster omregistreringsavgift da, men ingen ekstra engangsavgift for hk, motorvolum og vekt når bilen er blitt 10 år gammel nei. Det står forøvrig her: www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html

Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dagens avgiftssystem overlever så koster det ingenting i engangsavgifter når bilen har vært registrert i 10 år her i landet nei. Men du må selvsagt få den godkjent (bremser og understell må samsvare med motor), samt betale for omregistrering (noen få tusen).

Må ikke omregistrere bilen på nytt da.. Hallooooooooo koko :shock::?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Dersom du kjører rundt med en 316i som har en M3 3,2 uten å ha dette i vognkortet så er den jo ikke godkjent.

I mine øyne så går det på ett ut om du omregistrerer den til M3 eller får på ført 3,2-liters slagvolum og 321 hk i en 316i. Nytt vognkort og godkjenning på en Trafikkstajson må du ha samme rakkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,., jeg skal handle meg en 92 mod 318is og Har tenkt meg turen ned til sverige å handle M3 motor.. Og dette skal jeg ha godkjent!! Men hvor mye er hk avgiften eller si at bilen min er innportert i 1998 og vill ha 300hk og det er 140hk i denn orginalt..

Må man ikke betale rundt om 1300kr per hk da eller?

mvh Torstein :roll:

Jeg hadde aldri giddi å betale en eneste kr i den avgiften. Finn deg heller en bil som er importert før 96.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du mener hehe?

Jo med stoppekokke fastteipet på rattet og speedometer som viser veldig nøyaktig. Helt flatt og null vind. Prøvde en 20-30 ganger før jeg begynnte å få gode tider. Ikke så lett få en god start.

Sport Auto klarte på 6,9 sekunder så kan ikke være så veldig galt. Og den de testet veier mye mere enn min (fullstappet med utstyr).

http://www.einszweidrei.de/bmw/328icp1997-1.htm

Raskere enn nye Golf GTI :P

Med R dekk og M50 manifoil skal jeg klarer 6 sekunder blank før jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...