Gå til innhold

10" bredt på E34?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Vet jo ikke om det kan sammenlignes, men på Touringen min er det ingen problem med 10*18" & 265/35. Tror faktisk jeg har plass til enda breiere dekk, den er kun senket 45/10. Henta et ganske stort lass med fliser i sommer, blei rimelig lav bak, selv med nivåregulering, men ingen subbing :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd 17*10" med 255/40-17 på to E34. Den ene var ikke senket. Hjulet kom borti skjermen enkelte ganger i svinger eller i dumper med folk i baksetet. Den andre var senket 40/40, men også der problemer dersom folk i baksetet, ellers gikk det greit. Valset litt - problemet helt borte. På Alpina BiTurbo er originalt bak 9,5"*17. Har på min nå 275/35-18 med 9" bred felg. Det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for 8.5x18 foran og 10x18 bak. Men anbefaler 225/40 foran og 255/35 bak. En kamerat har dette og han har ikke rørt hjulbuene.

Han hadde 235 og 265 før, men det tok i. Gikk så over til 235f og 255b, men da så dekka foran mye mer "massive" ut, derfor 225f.

225 foran sporer for øvrig mye mindre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres godt ut. Har kjøpt enda et sett felger som jeg får på Vålerbanen, og tenkte å dra rett utpå banen med, så det hadde vært greit om de passer. Hvis ikke må jeg kjøre med de jeg har på til vanlig på banen, og de smelter på litt varm asfalt. Gode, men myke. Hvis ikke 10" brede hadde gått måtte jeg nok kjørt 16" oppover, og det er jo kjedelig det også. ;)

En annen sak er jo at superbilen min kommer til å gå som en dampveivals på banen med de tromlene der, men det ordner seg vel.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Konge med brede dekk bak ja. Ofrer litt for komforten i det henseende...

Komfort er jo en ting, kjører jo på 18" i dag også, og det går greit, tenkte egentlig mest på redusert akselerasjon med dampveivalsreferansen min.. ;)

Skal ihvertfall ikke stille i noen breisladdkonkurranse, synes jeg ser M20en min dra løs 265-dekk.. :lol:

Menneh, gromt blir det uansett, har 235/40-18" rundt hele bilen nå, og synes faktisk ikke det ser spesielt bredt ut bak. Litt pinglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han har kjøpt to bakfelger, så tipper jeg att de er like som de som sitter foran. :wink:
Det høres godt ut. Har kjøpt enda et sett felger som jeg får på Vålerbanen, og tenkte å dra rett utpå banen med, så det hadde vært greit om de passer.

Trodde et sett felger betydde 4 stk jeg....

Sorry my bad :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...