Gå til innhold

Bilen vil ikke gå fremover, hva er galt?


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

I natt når jeg skulle hjem så la jeg meg ut i en sving, mens jeg hadde hjulspinn så hørte jeg ett smell.. Jeg fortsatte å kjøre, og dette smellet kom av og til.. Når jeg slakket kom smellet mange ganger etter hverandre. Så stoppet jeg. Og da jeg skulle prøve å kjøre igjen, så gikk ikke det. Noe som sitter fast på bakhjulene virker det som, altså motoren går helt fint. men den blir holdt igjen, som om bremsene har hengt seg opp. Men jeg tror ikke det er det, for jeg hører stygge lyder fra under bilen hvis jeg prøver å kjøre. Men hvis jeg prøver noen ganger, litt frem,litt tilbake, så går det an å kjøre/dytte den noen meter. Syns det kan virke som det er drivakselen eller noe sånt? Ikke vet jeg.. Noen som vet?

Jævli surt kjøpte bilen forrige uke.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny differensial er dyrt ja! Nå vet jeg ikke årsmodell, motortype eller gir på din bil, så jeg valgte -95 320i (M50) sedan manuell på http://nettbutikk.gsbildeler.no/.

Der koster en ny differensiel med 3,45-utveksling 12.000,- og med sperre koster den over 16.000,- :shock: Sats på å kjøp en brukt fra GS eller OS istedet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop skiftet bakakslingen, etter litt sladding osv;P

viss du kjøper en 325 bakaksling så er den litt større og kraftigere,

men er litt mer jobb og få den på plass. eg var heldig, fikk tak i en på skedmo bilopphøgeri, til 1800,-;P . men det er antaglivis bakakslingen din som har tatt kveld, var akkurat de samme med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter bilen din i gir og slipper ut kløtsjen, prøver bilen din å gå framover eller kan du slippe kløtsjen rett ut og bilen står helt stille som i fri? hvis ja så er diffen din helt sikket gåen. Hvis ikke prøv å lokaliser hvor ulyden kommer fra. Vi vet fortsatt ikke hvordan bil du har så hvis du har tromler bak kan det hende en av boltene til trommelen (store umbrako skruer inne i trommelen) har løsnet. Hente med meg og da fikk jeg skikkelig banke/slå lyder fra hjulet og det låste seg forholdvis fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, hvordan klarer folk å ødelegge en diff av å ligge brei? Jeg smalt hjulet mitt inn i en fortaus kant i rimlig stor fart, felgen tok kvelden, diverse foringer, dempern, og det eneste som skjedde på diffen var at jeg måtte bytte pakning, fordi det lakk litt :lol:

SteffenK har en E36 320i, se under avataren hans. Ingen av de ble levert med tromler vel?

Er jo trommel inne i skiven på den, til håndbrekket ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...