Gå til innhold

sports luftfilter (kn)


lomiss
 Share

Anbefalte innlegg

Det beste etter det jeg har hørt er å skaffe seg et K&N filter som er beregnet i boksen og som passer i den.. Og som det sies lenger oppe i forumet MÅ du skjerme filteret for varm luft vist ikke virker det motsatt.. Vist du absolutt skal ha et slikt filter så må du huske å smøre det med litt tynn olje slik at mesteparten av støvet binder seg i stede for å dra inn i motoren. for å skjerme filteret litt mer så hadde jeg lagt et rør fra grillen e.l slik at støvet måtte reise lengere og dermed mindre støv i motoren.. mne som sagt, pass på klad luft, lyden får du jo nesten uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett det dokumentert hvor mye ett slikt varmeskjold har å si for effekten?

Nei. En annen sak er jo hvor stor luftgjennomstrømning det er i motorrommet når man er i fart. Vil tro det meste av luften der blir byttet ut relativt kontinuerlig. Skulle testet å måle tempen i motorrommet under kjøring i 50km/t+ en normal dag... er lufta der bare 10 grader mer enn ute har det sikkert ikke så mye å si, men er den 80 grader tror jeg det kan utgjøre en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor stor restriksjon gir en lang slange frem til filteret..

Stor. Litt av poenget med åpent filter er jo responsen. Tror den blir kraftig redusert med filteret utpå et langt rør, eller helt tettet filter mot et langt rør i fronten. Derfor har jeg satt filteret mitt rett på LMM, og det vil forbli relativt åpent rundt det, men sannsynligvis med en slange fra fronten som tilfører frisk luft i tillegg, samt et lite skjold akkurat inn mot motoren. Det vil allikevel være veldig åpent nedover og rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...