Gå til innhold

rykking/hopping på 1. gir


sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er veldig vanlig med det dunket. Jeg har det på min e36, og broren min har det på sin e46. Men jeg er ikke sikker på at det er noe som er galt, har ingen ulyder(utenom det dunket), så det kan ikke være noe kritisk galt i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår E34 var det en helt sinnssyk rykking på 1.gir for 2 år siden. Hadde stoppa i et kryss, og da vi skulle kjøre igjen spratt bilen bortover som en kenguru. Den kom ikke opp i noe særlig fart pga rykkinga heller, så vi måtte til slutt stoppe på en bussholdeplass og få tak i Falken. Han som kom sa at det var noe feil med noe luftinntak eller noe (husker ikke helt, er ikke så veldig teknisk avansert når det gjelder bil :P ) og at den tok inn falsk luft. Ikke noen svære greier, han fiksa et eller annet for å få vekk rykkinga, men for å få bort hele problemet er det noe svindyrt som må skiftes. Bilen går helt fint nå, det eneste som er litt dritt er at noen ganger når man starter bilen, er at noe i motoren henger seg opp (noe med turtallet) og det høres ut som noen sitter og ruser den noe helt vilt...Ordner seg hvis man setter bilen i fri og gir litt gass. Kanskje ikke så mye hjelp å hente fra dette siden jeg egentlig ikke aner hva jeg snakker om, men hvis han ikke finner ut hva som er galt og lufter "ideen" for en som har peiling kan det jo kanskje komme resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som ganske mange har dette problemet, jeg opplever dette problemet kun når jeg tar en hard start... trør jeg pedalen i vater i 1. gir går den opp til 1600rpm og begynner og hoste til 3000-3300rpm, derretter går den pent helt til 6000rpm før jeg skifter gir... etter 1. gir er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...