Lien Skrevet September 9, 2005 Skrevet September 9, 2005 har begynt med montering av nyankommende CCFL ringene men sliter med å få splitta glasset i fra lykthuset.. Er silikon der, men kommer ikke til så får ikke skjært det vekk.. Trodde det skulle være lett siden jeg så på DIY her på siden, men den splittinga suger Noen tips?
Desloch Skrevet September 9, 2005 Skrevet September 9, 2005 Har du tatt vekk clipsene ved siden og tatt vekk glasset (og plastikken den henger i)? Eller er det det du har problemer med?
Lien Skrevet September 9, 2005 Forfatter Skrevet September 9, 2005 Nei har fjerna alt av klips osv.. Det ytre glasset henger bare i silikonet nå.. Og akter ikke å røre seg hvis jeg bryter litt med skrutrekkeren
Desloch Skrevet September 9, 2005 Skrevet September 9, 2005 Snodig. Mitt glass var ikke festet med silikon. Kanskje din dugget, så derfor er den tettet. Men hvem vet?
Lien Skrevet September 9, 2005 Forfatter Skrevet September 9, 2005 Nei si det.. Prøvde å bryte litt nå, men da klarte jeg knekke av en del av glasset.. gikk bra men kunne gått velig galt
BalleKnalle Skrevet September 9, 2005 Skrevet September 9, 2005 Prøv å varm opp silikonen/limet med hårføner/varmepistol for så å prøve å ta de fra hverandre...
Lien Skrevet September 9, 2005 Forfatter Skrevet September 9, 2005 Hvor mye tåler plastikkhuset? Silikon tåler rundt 120 grader så tenkte å putte den i stekovnen..
Morten318 Skrevet September 10, 2005 Skrevet September 10, 2005 er det ytterglasset fra lykta? det var bare 4 klips hos meg.. om det gjelder de glassene som sprer lyset så busre du være forsiktig. mitt satt i silikon + at de org plast festene sitter på der.. bare vær forsiktig slik at du ikke knekker de..
Lien Skrevet September 10, 2005 Forfatter Skrevet September 10, 2005 Å splitte ytterglasset fra resten viste seg å være umulig.. Plastklipsene skulle egentlig være nok, men noen har klart å legge silikon der så det er umulig å få fra hverandre.. Samtidig er ringene litt for store til å passe inne i innerglassene så derfor måtte jeg legge dem oppå silikonskjøten som holder innerglassene på plass i plasthuset.. Ble sinnsykt mye arbeid i forhold til hva jeg trodde det skulle bli, men ble ganske greit, selv om ringene ikke lyser så bra som planlagt.. Skal ta den siste lykta etterpå så skal jeg ta bilder av hvordan det ser ut.. PS! Viser seg i ettertid at E36 kom visst med to typer lykter.. De som kan splitte ytterglasset fra resten og de som ikke kan det.. Veit ikke hvilke modeller som hadde de forskjellige, men tror mine er de som ikke kan det..
Kjetil 323i E36 Skrevet September 10, 2005 Skrevet September 10, 2005 Er du helt sikker på at de ikke går inn i innerglasset. Jeg kjøpte også slike til min bil, og de var litt for store. Jeg måtte bøye dem inn, og ja jeg var redd de skulle knekke, men det gikk Jeg ble derimot ikke fornøyd med lyset i de og solgte dem.
RWDF Skrevet September 10, 2005 Skrevet September 10, 2005 PS! Viser seg i ettertid at E36 kom visst med to typer lykter.. De som kan splitte ytterglasset fra resten og de som ikke kan det.. Veit ikke hvilke modeller som hadde de forskjellige, men tror mine er de som ikke kan det.. Har du ZKW eller Bosch da?
Lien Skrevet September 10, 2005 Forfatter Skrevet September 10, 2005 RWDF: Jeg har Bosch lykter Kjetil 320i e36: Hvordan fikk du bøyd dem med det flate "staget" som støtter opp på toppen? Klipte du over dette da?
Lien Skrevet September 12, 2005 Forfatter Skrevet September 12, 2005 Jada.. Da er en av lyktene på plass og den andre til herding.. Endte opp med å legge dem oppå silikonskjøten som holder inneglassene og bruke silikon for å få dem til å sitte.. Setter inn bilde når den andre er klar..
jonr Skrevet September 12, 2005 Skrevet September 12, 2005 har installert sånne ringer jeg også, godt fornøyd, passa ikke helt sånn det sto de skulle, men fikk pressa de inn og limt de fast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå