Gå til innhold

Rykende ferske stemningsbilder BMW-dagene Våler 2005

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg satt på vanlige dekk var det ikke så altfor ille under kjøring...

Jeg stakk først en tur til Oslo, og så mot Ålesund. Det gikk finfint det heldigvis :D

Jeg må vel bare begynne å "delrestaurere" E46en etter denne helga - fikk jo ufrivillig valsing av begge forskjermene også...

Alt i alt har det vært en relativt dyr sesong... 8)

de framskjermene så ikke akkurat fine ut nei.. :shock:

gleder meg også til neste år! var å hentet nytt H&R understell i dag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, tok begge skjermene, men det var verst på venstre siden.

Dette pga. flg: Jeg kjørte først et pass med vanlige dekk. Når jeg fikk på R-hjula ble jeg litt vel ivrig, og det er ikke så veldig bra på kalde R-dekk... :shock:

I langsvingen ble jeg slynget inn i en veeeeeldig brei venstresladd i HØY fart. Med full "opposite lock" (mot venstre) var skjermskaden et faktum... (Skjermen slo nedi hjulet). Jeg reiste inn i depotet og hevet bilen 1.5cm foran og det gjorde susen.

Høyre dekk er fortsatt fint og helt (litt skrellet på ytterkant), mens venstre er nokså gåent. Jeg kjørte jo videre på dem, men den observante kunne se heftige, svart, gummikaker rundt hjulbuene (på grunn av slintrer som hadde pisket rundt med dekket).

Alt i alt en heftig helg. Jeg følte at dette var virkelig RACING :twisted:8)

En god venn av meg kunne også opplyse om at det var litt kult at vi stod i depotet å BANKET på plass igjen hjulbuene :D

That's RACING :D

Hmmm... Tror dere jeg får mange svar på en evt. salgsannonse på den bilen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dritbra at noen gidder å stå hele dagen å ta bilder av banekjøringa. Ble ikke så værst dette bildet som Leifen har tatt. Egentlig syntes jeg han kultur-anton har valgt litt dårlige kameravinkler, ser jo ut som bilen min også velter i den innersvingen. hehe.... Kjører forholdshvis stivt, så det må ha vært litt krefter i den svingen der. Skulle heller likt å sett hvordan kjøringa så ut fra den andre siden.... :wink:

Frode, artig med to hvite compacter på banen. Syntes mAZE også skulle ha forsøkt seg en tur uttpå, så kunne vi hatt en konkurranse på å kjøre ned flest mulig sjikane-kjegler. :wink:

Ja det klødde litt i fingrene, men det ble visst ikke noe.. Får prøve å komme meg utpå neste gang. Skulle nok uten problem tatt flest sjikane-kjegler. Hehe.. Må få meg noe annen gummi først også tror jeg. 19" er ikke noe godt å kjøre med i høy fart. Men fy å det henger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få meg noe annen gummi først også tror jeg. 19" er ikke noe godt å kjøre med i høy fart. Men fy å det henger på.

forklar meg hva du mener med det?

det er absolutt ingen problemer med å kjøre med 19" i stor fart? har hatt det på flere biler, og aldri vært noe problemer med høy fart.. har kjørt på bane med det også, og det har virket knirkefritt. dårlig unnskyldning for ikke å kjøre på bane.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på 19" dekk kan jeg forstå som unnskyldning, men lite dekkprofil er jo ikke noe problem i høy fart. Min bil har aldri før vært så stabil som nå, med 235/40-18" og 265/35-18". Flott respons på styringen også. Hadde egentlig tenkt å kjøre 16" på banen, men angrer ikke et sekund på at det ble 18" banefelger.

Skulle nok prøvd deg på familiekjøringen, mAZE, så hadde du sikkert blitt bitt av basillen og slengt deg utpå i et par frikjøringsheat også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde regnet med at madammen skulle kjede seg fælt, så jeg så ikke helt syn på å dra henne med på overnatting og to dager der, så vi hadde ikke med ekstra klær eller bestilt noe hotell eller noenting.. Men det var jo flere av hunkjønnsutgaven der, og hun fikk prøvd seg på banen selv også, så det gikk jo egentlig veldig bra. Linn og Kjetil prøvde å overtale oss til å dra på isbanetreffet, så vi får se om det kanskje blir litt mer tid der. Eventuelt kommer vi nok sterkere tilbake til våren. :)

Isbanetreffet er jo SVÆRT sosialt, og masse ufarlig morro.

Det mest positive der er at man går fra å være litt engstelig for glatt føre, til å skippe frokost, dusj osv og bare hive seg i klærne og dra på jobb før brøytebilen kommer og ødelegger :-)

Slik er det med Linn nå, og med ny bil som har sperre og hele pakka, så er jeg redd kravet om ispigg til julaften kommer farlig fort nå... :(

Sett av tid og penger til en overnatting på det treffet. Det er vel det beste treffet som er i løpet av året (og jeg er med på alle sammen)! Der er også frikjøring med flere i bilen tillatt, så man kan instruere sin kjære, ellers er det mange gode instruktører der!

Oppmøte er på shell på Skedsmokorset, og nå som du vet hvor det er, så er det bare å kjøre :lol:

For en ÛBERAUTO!!! Vi kjørte rolig rundt banen (Familiekjøring. 4!!! personer i - anslo totalvekten til ca. 2300kg). Vi fulgte ikke noe idealspor og når vi kom ut av langesvingen ga vi flat fjøl... Over 170km/t før vi bremset!!! Fantastisk!!! Under optimale forhold hadde denne bilen sikkert klart rundt 200km/t der... :D:twisted:

Jeg klarte 185 på enden av langstrekket uten r-dekk (lavere fart ut av svingen), og E30 318is klarer ca 160 km/t der, så det er ingen god målestokk, fort går det i alle fall!

Også er det seff innmari morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklar meg hva du mener med det?

det er absolutt ingen problemer med å kjøre med 19" i stor fart? har hatt det på flere biler, og aldri vært noe problemer med høy fart.. har kjørt på bane med det også, og det har virket knirkefritt. dårlig unnskyldning for ikke å kjøre på bane.. :wink:

Så liten bil med 235 35 19 og 265 30 19 (det gjelder sikkert 18" og under med den dim'en også) er ikke noe godt å kjøre med.. Kan hende det er bedre på bane, men på vanlig vei er det helt håpløst. Bilen går dit den vil. Utrolig vondt i svinger. Dette er over 100-120 km/t da. Men kan jo såklart være bedre på bane hvor asfalten ikke er så slitt.

Og Gunnar, skulle nok prøvd meg, så får prøve neste gang. Så jo utrolig moro ut. Men må nok ta det pent evt så det ikke går utover noe frontfanger og slikt.. Kan jo alltids ta den av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte 185 på enden av langstrekket uten r-dekk (lavere fart ut av svingen), og E30 318is klarer ca 160 km/t der, så det er ingen god målestokk, fort går det i alle fall!

Også er det seff innmari morro :D

Hmmm... Klarer du virkelig 185km/t der med 330(?)? Det er jo ganske fort det :shock: Jeg husker ikke nøyaktig, men jeg TROR jeg hadde ca. 155km/t på slutten der med min 323CiA. Jeg kjørte på jevne 1.12 runder, så de må jo evt. bety at jeg ikke er så veeeldig langt unna et idealspor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

185 var med idealspor godt ut av svingen, og ikke helt idealspor på slutten. 3. gir slutter ved 161, og jeg gira rett før sperra og dro på. rakk å se 185 på nåla idet jeg gikk på bremsen.

Jeg lå på 1:14,25 uten r-dekk, faen ta at "jonte" sendte felger og dekk med båt fra narvik, det tar 2 uker mer enn det skulle gjort for å ha det klart til våler. :(

1:12 runder? Det er raskt!

Åssen målte du tidene, og hva slags understell har du i tillegg til r-dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye er det å spare på å kjøre med r-dekk på våler?

kjørte på 1.11 med gatedekk og utslitt understell med en E30 M3. hvor mye er realistisk å kappe med nytt understell (justerbart) og r-dekk?

første gang på våler og det blir garantert ikke siste.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:12 runder? Det er raskt!

Åssen målte du tidene, og hva slags understell har du i tillegg til r-dekk?

Jeg skal være den første til å innrømme at dette ikke ble målt med det mest nøyaktige utstyret. Det var kamerater som stod å målte med stoppeklokke, men over flere runder og i flere pass. Jeg venter også på å få en filmfil der jeg i alle fall kan PRØVE å måle rundetidene selv (kameraet var fiksert på ett punkt!).

Selvfølgelig kan jeg ikke stå inne for at dette er heeeelt korrekt, men det gir en fin pekepinne. Jeg tror ikke at jeg har mulighet til å kjøre denne bilen noe raskere, det står nemlig mest på motorkraften her.

Nevneverdige bremsepunkt på hele banen er kun 3 plasser med denne bilen...

Nytt, justerbart, understell. ALT av foringer er nytt og det skal også sies at disse bilene er meeeget bra å kjøre på bane med - utrolig forutsigbar og det skal nokså mye til for å rokke ved balansen. Når det skjer er det enkelt å "snappe" inn igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...