Gå til innhold

Rykende ferske stemningsbilder BMW-dagene Våler 2005

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Henrik da.. Han skriver jo at han kjørte på gatedekk :)

Fankern, neste år bare må jeg kjøre på Våler altså. irriterende å ikke vite hva M3`n er god for der.. :?

Han skrev at OJ kjørt 1.10.xx MED R-dekk. Da mener jeg at det allerede er spist opp en del der... Med flere oppgraderinger er han kanskje god for 1.09? Men R Andersen spurte hvor mye han KAN kappe med R-dekk og andre ting. Jeg mener at dette POTENSIELT kan være godt for 2-4 sek. Alt kommer an på sjåføren...

Oppsummering: Hvis R Andersen kjører på 1.11, er det da urimelig at han klarer 1.09 med R-dekk +++? Neppe! Altså 2 sek! :D

1:06.x var på grunnlag av at noen mente at man kunne kneppe inn 2-4 sekunder med r-dekk. Jeg tror det er litt i overkant!

Bilen min kjørte med vanlige gatedekk, OJ's 320is kjørte med r-dekk, camberplater og noe understell-greier.

Det var jeg som skrev 2-4 sek. Det står jeg fortsatt for... Dette forutsetter en god sjåfør og ikke minst at han kjenner bilen virkelig godt. Er OJ godt vant til din bil? Tror du han kunne kjørt fortere med din bil om han hadde brukt den daglig slik som du?

Jeg kjenner min E46 svært godt. Jeg har brukt den bilen daglig i flere år og vet NØYAKTIG hvor jeg har den. Uten å gå drastisk til verks tror jeg ikke jeg har mulighet til å kjøre den noe særlig fortere (det høres vel litt ovenpå ut...). Tingen er at jeg faktisk synes denne bilen er nokså grei på bane, den er akkurat treg nok til at jeg kan ha maks gass på hele banen - de eneste gangene jeg slipper gassen er ved bremsepunktene. Ellers er det "plattan i mattan" :D Det tør jeg ikke med E30en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppsummering: Hvis R Andersen kjører på 1.11, er det da urimelig at han klarer 1.09 med R-dekk +++? Neppe! Altså 2 sek! :D

Da er vi enig. For å kappe 2sek med riktige R-dekk BØR være mulig.

Og til deg R.Andersen. Kjører du raskere enn O.J med 320iS og samme type dekk, da kjører du fankern meg bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enig. For å kappe 2sek med riktige R-dekk BØR være mulig.

Og til deg R.Andersen. Kjører du raskere enn O.J med 320iS og samme type dekk, da kjører du fankern meg bra!

2 sekunder med R-dekk bør være mulig, det er jeg også enig i. Men det blir et litt annet sporvalg med r-dekk samt at man som fører må venne seg til bil og understell pånytt.

Jeg håper at jeg med understellet riktig satt opp mot r-dekk, og endel førertrening, så kan jeg kanskje matche tidene til OJ sin 320is, men han kjører jo bedre for hvert år som går :evil:

Får oppgradere med 3.46 diff og sperre for å få bedre matchet giring på våler!

Men det er ekte laptimer som gjelder, GPS, IR eller magnet-basert!

Flott å se at jeg ikke er den eneste som jager tider istedenfor tidenes breisladd!

Min ultimate breisladd kosta 275.000,- og den vil jeg ikke gjenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ekte laptimer som gjelder, GPS, IR eller magnet-basert!

Flott å se at jeg ikke er den eneste som jager tider istedenfor tidenes breisladd!

Min ultimate breisladd kosta 275.000,- og den vil jeg ikke gjenta!

Hehe, den var sikkert jævlig fet den breisladden da :) !!

Er vel de aller fleste som kjører på bmwccn sine treff som jakter rundetider.

Men jeg er forundret over at ikke flere har kjøpt seg laptimer. Det er jo alltid noen som har en ir sender med seg, så da trenger man stort sett bare en mottaker, og det er da ikke sååå dyrt. Faktisk så er det veldig spennende å gå igjennom tidene etter hvert heat og. Har man perset med ett sekund så kommer smilet lett fram :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:06.x var på grunnlag av at noen mente at man kunne kneppe inn 2-4 sekunder med r-dekk. Jeg tror det er litt i overkant!
Det tror jeg også. Nå har jeg kjørt banen med begge deler, og det var i nærheten av 1,5 sek forskjell med meg bak rattet. Men med mer motor blir nok kanskje forskjellen en del større? Ikke vet jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: hvor kjøper man slikt utstyr og hva er pris? må jo ha det til neste år.

tiden min på våler ble målt av en person på sidelinjen med stoppeklokke. han målte meg mange runder i flere heat.

jeg lå jevnt på 1.11 og 1.12 runder. kenneth høyom kjørte på 1.12, hvis det er av int. (E30 M3) målt av samme person.

så kan man diskutere hvor nøye det er.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har compact annen akselavstand enn vanlige E36?

Kan ikke fatte at den skal gå i hytt og pine bare fordi den har 19". Sikker på at alt er helt 100% med hjulstillinger, lufttrykk og greier? Eller kanskje du bare kjører på vanvittig sporete veier..

Compact'n har visst no e30 understell om jeg ikke har misforstått helt.. Kunne ihvertfall sette på en e30 m3 bakaksling på min. Noe jeg sikkert kommer til å gjøre når den jeg har ikke orker mer. Men som sagt før, er ikke akkurat noe mekkefyr.

Har en kompis som har 17" på bilen sin, så tenkte jeg skulle prøve å sette på de og se om det ble bedre da.

Og ja, kjører på sporete veier. Men den er litt slik på "ordentlige" veier også, men ikke i så stor grad. Så skulle nok tatt en 4-hjulskontroll.

(Men bilder ble det visst lite av etterhvert i denne tråden. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: hvor kjøper man slikt utstyr og hva er pris? må jo ha det til neste år.

Jeg kjøpte min brukt på ebay. Fikk både sender og mottaker meget gunstig den gang.

lite brukte nå ser jeg, men her er en ny av samme typen

Laptimer

Den er enkel og ukomplisert. og viser kun rundetider. Funker godt nok for meg.

Kjører K.Høiom E30 M3?

Compact'n har visst no e30 understell om jeg ikke har misforstått helt.. Kunne ihvertfall sette på en e30 m3 bakaksling på min. Noe jeg sikkert kommer til å gjøre når den jeg har ikke orker mer. Men som sagt før, er ikke akkurat noe mekkefyr.

Compact har samme bakstillinga som E30 ja, så du kan nok finne deg en sperrediff fra 325i eller M3. 325i har lavere utveksling. Kjekt det og når man skal utpå banen og gasse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compact har samme bakstillinga som E30 ja, så du kan nok finne deg en sperrediff fra 325i eller M3. 325i har lavere utveksling. Kjekt det og når man skal utpå banen og gasse :D

Jeg har 325 bakstilling på den nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også. Nå har jeg kjørt banen med begge deler, og det var i nærheten av 1,5 sek forskjell med meg bak rattet. Men med mer motor blir nok kanskje forskjellen en del større? Ikke vet jeg.

Jeg hørte noen rykter fra en bygd 4 mil sørover om at det skjer noe på den fronten på lørdag. Hva skal du fylle tomrommet med nå da? Det vi snakket om på våler kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe om spørsmålet mitt ang. laptimer litt lenger oppe? Det må jo finnes noe überbillig IR-styr. Kanskje til og med byggesett? Burde ikke koste allverdens med noe slikt..

Jeg hørte noen rykter fra en bygd 4 mil sørover om at det skjer noe på den fronten på lørdag. Hva skal du fylle tomrommet med nå da? Det vi snakket om på våler kanskje? ;)

Gaute kjørte bilen sin til Drammen i natt ja, så nå er den solgt!

Han skal i samme slengen hente en E36 sedan i Larvik, som skal bygges om til 4d 318is rallybil. :) + få med seg rally larvik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noe om spørsmålet mitt ang. laptimer litt lenger oppe? Det må jo finnes noe überbillig IR-styr. Kanskje til og med byggesett? Burde ikke koste allverdens med noe slikt..

Gaute kjørte bilen sin til Drammen i natt ja, så nå er den solgt!

Han skal i samme slengen hente en E36 sedan i Larvik, som skal bygges om til 4d 318is rallybil. :) + få med seg rally larvik..

Da ble det som jeg trodde.

Har du sett laptimern min Gunnar? Kaurstad laget en av en clas ohlson stoppeklokke + ir-sender. Funker knall den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...