Gå til innhold

BMW E30 320i- prosjekt 325 turbo


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer til å komme nye bilder for hver oppdatering, hadde håpet på å få meg noe galleri plass her da jeg kunne linket til den i første siden av denne tråden men siden muligheten for å få seg galleri plass for tiden ikke er mulig så blir det å mate bildene ut her ja. håper på å få pusset ned blokka helt å få lakert den i løpet av helgen så nye bilder vill komme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe får ikke fått noe "cumming" her nå nei

fikk en gledlig mail fra photobucket at jeg ikke får lov til å legge opp flere bilder det nå og gidder ikke å regge meg hudre steder for å få lagt opp bilder her så. vill ikke komme noen bilder til dette prosjektet her før jeg even har fått galleri plass her noe som kan ta sin tid. så sorry folkens. gidder ikke å slette noen av bildene jeg har lagt inn ennå men vill fortsatt komme med oppdateringer her fortløpende som ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det noen nye oppdateringer å tilføye her.

sorry at jeg ikke har bilder nå

men bilder vill komme når jeg får fikset meg noe galleri plass

dagens ting som er fikset er.

-pusset ned toplokket og lakkert det svart. skal pusse opp tillene og bmw logo'n etter hvert.

-pusset ned bunpanne og zink lakket denne.

-pusset ned mere av motorblokka og lakket ene siden,

og demontert og små pusset div andre små deler som motor fester osv.

alt som blir lakert sort et kun midletidig da dem skal bli lakert i bilens farge når den blir 100% bestemt. så er kun for å beskytte mot rust osv. mens det blir lagt bort for venting på montering/lakering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja. da var ikke bildene tiljenglig lenger ja. hehe . sånn går det vettu. må se om jeg får fikset det etter hvert. om jeg even fåt laget meg en hjemme side eller noe.kjipt med xtra jobb for å kunne lage en bra prosjket tråd men kan hende jeg legger hele prosjket tråden dø da jeg ikke vet om jeg gidder å bruke masse tid på å stuke rundt på nett. som jeg kunne ha brukt på bilen. og responsen på denne tråden er jo lik 0 så får se hva det blir til. prosjketet kommer ikke til å bli lagt på is. det vill gå sin gang. så vill komme på de treffene som er mulig når bilen er kjørbar igjen. men det er en god stundt til da jeg skal bygge bilen så 100% perfekt som mulig å alle som har bygget et nogenlunde seriøst bygg vet hvor dyrt det er. og jeg skal kun ha deler som er overdimensjonert til helvete og carossen og unsendet vill ta lang tid da detta skal bli gort av folk som kan dette. for å få best mulig resultat når det gjelder lakk osv da. så vill jo sikkert ikke være 100% ferdig før neste sommer. men somsagt får se hva som skjer fremover. hvis responsen på denne tåden fortsette å værelike dårlig så vill jeg kanskje komme medt et å annet bilde nå å da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker photobucket. men laster opp så mange bilder at jeg har overskredet litt mye bånbredde der hehe men får se. vil vell bli ordnings med bildene etter hvert hehe. skal ta en del bilder når jeg er ferdig med pussing og lakking i dag så får se om jeg ikke får ordnet noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

davar det tid for nye opdateringer da. fått ut veiva endelig. fikk en kamerat av meg til å hjelpe til da svinghjulet satt som in i helvete. men vi fikk det av. så nå er blokka også lakert på begge kortsidene. eller hele blokka er nå lakert. og begynte på toppen i sta.

så nå er hele toppen plukket fra hverandre og skal begynnes å pusses og shines så den er klart til å bli sendt bort til porting og sveising av kjøle kanaler osv. den gang jeg får råd til det hehe.

bilder vill komme når jeg har fått fikset meg et nytt sted å få lagt opp bilder på nett. bilder er tatt og ligger på pc'n og venter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg endelig lov til å legge inn noen bilder igjen. og de gamle ble synlige hehe

har ikke gjort noe mere enn å få lakert opp hele motoren alle 4 sidene og ble ganske førnøyd. tror det gikk med 2X500ml sort spray på den eller noe i den duren hehe så er en del lakk. nor jeg gjorde bevist for å beskyttelsen sin del. og siden jeg ikke er noen erfaren lakkerer så er jeg utrolig fornøyd med resultatet. ingen renne merker eller noe noen steder.

pussinga var noe av det verste da jeg ikke har noe utstyr til å sandblåse med. så pusset først vekk møka med en vanlig stålbørste. og så brukte jeg en ny en til å pusse ned groft etter det og så gikk jeg over en gang med dremmel på hele blokka for å løsne absolutt all møkk og vasket hele blokka med tynner og så gikk jeg over å pusset ned hele blokka på nytt med dremmel for å få frem stålet i blokka og og blåste over den med luft for å få bort meste parten av støvet for å så vaske den helt rein med tynner igjen før jeg lakerte den.

tenkte like greit at når jeg først skulle gjøre denne jobben hvorfor ikke gjøre den 100% med en gang. var vell overdrevet mye jobb men nå vet jeg at det er helt 100% arbeid og da er det så mye mere digg å sitte når det er ferdig. og jeg liker også å gjøre ting litt mere nøye en nødvendig.

så nå er det toppen sin tur etter at jeg har tatt ut ventilene. og fått ut alle pinne boltene på insugs siden.

skal først la den ligge noen dager i disel så jeg får løst opp mest mulig før jeg begynner på den. så blir det å gnikke litt på den så den er klar til å sveises og portes osv.

og her er bildene av en ferdig lakkert blokk.

DSC00439.jpg

DSC00441.jpg

DSC00446.jpg

DSC00447.jpg

DSC00448.jpg

tror jeg må få fått tak i et bedre cam en det jeg har på k750i'n min

blir jo ikke beste kvaliteten på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo ja,. er ikke sikker på åssen turbo det blir ennå har ikke satt meg inn i hvem turbo som passer best osv ennå da jeg skal kjøpe meg råder veiv stempler osv osv først så har god tid på å finne ut turbo ennå

men hvis du har noen gode forslag så tar jeg gjerne imot all den info jeg kan få. hehe

men blir noe som jeg kan lade mellom 350-550hk på da håper på å hverftfall komme over 350 på rundt 1 bar.

og blir data sprut også ja. på detta bygget her har jeg funnet ut at det blir det enkleste og beste løsningen. og så heldig jeg er så er det kun lysten som sier hvor lang tid jeg skal bruke på prosjektet da jeg har en annen bil jeg bruker til hverdags. så blir ikke noe haste prosjekt detta. får ta den tiden det trenger for å bli 100% noe som vill bli dyrt og tids krevende. men håper muligens på å få satt motoren i bilen i løpet av sommeren så jeg får fyret den da. og prøvd en liten tur på prøve skilter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo ja,. er ikke sikker på åssen turbo det blir ennå har ikke satt meg inn i hvem turbo som passer best osv ennå da jeg skal kjøpe meg råder veiv stempler osv osv først så har god tid på å finne ut turbo ennå

men hvis du har noen gode forslag så tar jeg gjerne imot all den info jeg kan få. hehe

men blir noe som jeg kan lade mellom 350-550hk på da håper på å hverftfall komme over 350 på rundt 1 bar.

og blir data sprut også ja. på detta bygget her har jeg funnet ut at det blir det enkleste og beste løsningen. og så heldig jeg er så er det kun lysten som sier hvor lang tid jeg skal bruke på prosjektet da jeg har en annen bil jeg bruker til hverdags. så blir ikke noe haste prosjekt detta. får ta den tiden det trenger for å bli 100% noe som vill bli dyrt og tids krevende. men håper muligens på å få satt motoren i bilen i løpet av sommeren så jeg får fyret den da. og prøvd en liten tur på prøve skilter,

Er sånn det skal være :wink:

Heller la det ta litt lenger tid så bilen blir bra, og ikke no halvgjort dritt :D

Liker planene dine veldig godt! Blir mer og mer turbo E30'er her til lands! Og den utviklingen må jeg jo si at jeg liker :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...