Morten318 Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Jeg tenkte å gi motoren en vask i morgen for hånd med svamp og hageslange.. men lurer på hva jeg burde dekke til? har aldri gjort dette før og trenger tips til hva jeg burde/kan gjøre for å få det renest mulig. såpe? noen form for rens? noe til å bruke på toppen osv? trenger tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Motorvask (rensemiddel) får du vel kjøpt på div bensinstasjoner e.l.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Dekk til batteri, sikringsskap og luftfilter.. Deretter kjøper du vanlig motorrens på bensinstasjonen, spruter på og evn bruker tannbørste for trange steder og lar det virke en stund.. Deretter bruker du høytrykksspyler for å få det bort.. Blir bra resultat med det, men ikke bra nok for perfeksjonisten of course.. Toppen kan du evn bruke Duraglitt eller Autosol for polering.. Linker til motorrens guide: http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... rner-6.htm http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... rner-7.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 jeg har mang en motorvask og ikke dekt til noe,funka helt flott det avfetting for du kjøpt på shell for en 50 lapp,spray på og la virke et par minutter(eventuelt bruk tannbørtste som sagt her på trange plasser) så spyl med høytrykk gjør susen.... men det var en som snakka om et middel som fikk plast og div deler til bli som nytt ,det er en stund siden,noen som husker hva det var??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 11, 2005 Forfatter Share Skrevet September 11, 2005 plast har jeg til.. bruker autoglym bumpercare.. men lønner deg seg kanskje å ta høytrykk eller kan jeg bare bruke slangen jeg har i hagen hjemme.. skal ikke skryte av trykket i den men. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 jeg ville nå annbefalt å bruke høytrykk jeg da,for vekk litt drit som sitter vansklig til...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 http://www.autopower.se/gds/bilvard/default.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 jeg har mang en motorvask og ikke dekt til noe,funka helt flott det avfetting for du kjøpt på shell for en 50 lapp,spray på og la virke et par minutter(eventuelt bruk tannbørtste som sagt her på trange plasser) så spyl med høytrykk gjør susen.... men det var en som snakka om et middel som fikk plast og div deler til bli som nytt ,det er en stund siden,noen som husker hva det var??? ..vasker motoren kvar gan eg vaskar bilen! Alt er like reint...då er det nok med såpe og vann. Dekker ikkje til noko som helst, men er litt forsiktig når eg spyler... Startar kvar gang.... bank i bordet...KOM INN?!!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Skal vaske min motor også, og kom i den forbindelse over denne guiden: http://www.bilxtra.no/Documents/Motorvask.pdf Nå er det bare å vaske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 ja det er nok det smarteste å vaske vær gang hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 ta salo og vann på en sprute flaske.funker som faen og er utrolig billig for man har altid salo i skapet hehe.brukt dette mange ganger med bra resultat hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 ta salo og vann på en sprute flaske.funker som faen og er utrolig billig for man har altid salo i skapet hehe.brukt dette mange ganger med bra resultat hver gang. Spyler du da etterpå med hageslange...eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Har aldri dekket til noe ved motorvask,Først dynke motoren med motorvask,turtle på spray er fin,så vente 10 minutter,så går jeg over med en malerkost med stiv bust og skurebørste på plastdeksel over topplokket.Spyler rent og lar den gå på tomgang til motoren er tørr og avslutter med Armor all på alle plastdetaljer og W40 på alle koblinger til dynamo,starter osv. Dette gjør jeg vår og høst og motoren ser ut som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 Til å få toppdekselet fint, kan jeg anbefale å rubbe det med AUTOSOL. det får du kjøpt hos f.eks statoil. (tube) det er en "grov" poleringskrem som fjerner all skitt og får toppen til¨å se som ny ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 11, 2005 Share Skrevet September 11, 2005 eg har dårlig erfaring med høytrykk i motorrommet bruk vaskemiddel og maler kost og spyl reint med vanlig hageslange. men ikkje gjør dette på varm motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå