Gå til innhold

Motorvask..


Morten318
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å gi motoren en vask i morgen for hånd med svamp og hageslange.. men lurer på hva jeg burde dekke til?

har aldri gjort dette før og trenger tips til hva jeg burde/kan gjøre for å få det renest mulig.

såpe? noen form for rens? noe til å bruke på toppen osv?

trenger tips.

IMG_0041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk til batteri, sikringsskap og luftfilter..

Deretter kjøper du vanlig motorrens på bensinstasjonen, spruter på og evn bruker tannbørste for trange steder og lar det virke en stund..

Deretter bruker du høytrykksspyler for å få det bort.. Blir bra resultat med det, men ikke bra nok for perfeksjonisten of course..

Toppen kan du evn bruke Duraglitt eller Autosol for polering..

Linker til motorrens guide:

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... rner-6.htm

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... rner-7.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mang en motorvask og ikke dekt til noe,funka helt flott det :D

avfetting for du kjøpt på shell for en 50 lapp,spray på og la virke et par minutter(eventuelt bruk tannbørtste som sagt her på trange plasser) så spyl med høytrykk gjør susen.... men det var en som snakka om et middel som fikk plast og div deler til bli som nytt ,det er en stund siden,noen som husker hva det var???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mang en motorvask og ikke dekt til noe,funka helt flott det :D

avfetting for du kjøpt på shell for en 50 lapp,spray på og la virke et par minutter(eventuelt bruk tannbørtste som sagt her på trange plasser) så spyl med høytrykk gjør susen.... men det var en som snakka om et middel som fikk plast og div deler til bli som nytt ,det er en stund siden,noen som husker hva det var???

..vasker motoren kvar gan eg vaskar bilen! Alt er like reint...då er det nok med såpe og vann. Dekker ikkje til noko som helst, men er litt forsiktig når eg spyler...

Startar kvar gang....;) bank i bordet...KOM INN?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri dekket til noe ved motorvask,Først dynke motoren med motorvask,turtle på spray er fin,så vente 10 minutter,så går jeg over med en malerkost med stiv bust og skurebørste på plastdeksel over topplokket.Spyler rent og lar den gå på tomgang til motoren er tørr og avslutter med Armor all på alle plastdetaljer og W40 på alle koblinger til dynamo,starter osv. Dette gjør jeg vår og høst og motoren ser ut som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...