Gå til innhold

Bot for å kjøre på rødt

Señorita86
 Share

Anbefalte innlegg

hmm så du mener at om jeg ringer inn å tipser politiet om at du (ditt skiltnummer) kjører på rødt så kan de sende en bot helt uten videre ? det syntes jeg hørtes VELDIG usannsynlig ut, men jeg skal ikke påstå noe

De sender ikke bot helt uten videre, men tar kontakt med vedkommende bileier, deretter kan vedkommende få bot, men altså ikke prikk i førerkortet.

Jeg har anmeldt flere som har kjørt på rødt lys i sommer, men det er litt spesielt, siden de har kjørt på rødt lys bare noen meter foran tog på lysregulert planovergang. Jeg får hjertet i halsen hver gang de kaster seg foran meg (i toget) for å slippe å vente! :evil: Har så langt ikke fått noen tilbakemelding fra lokalt lensmannskontor utover at de har mottatt anmeldelse. Prosedyren jeg følger er at jeg ringer politiet umiddelbart etter hendelsen, skriver intern rapport etter endt tjeneste, og denne går da som vedlegg til anmeldelsen. Sørger for å ha med dato, klokkeslett, navn på planovergang, reg.nr., bilmerke/modell, farge og evt. andre kjennetegn på bilen så som firmalogo etc. Dersom vi ikke klarer å se reg.nr. så er det ingen vits i å anmelde, da blir den registrert kun internt hos oss. Når jeg ringer og snakker med lensmannskontoret så takker de for informasjonen hver gang!

Har aldri sett et kameraovervåket kryss som tar bilde av folk som kjører på rødt i norge.

Det er/var slik kamera i lyskrysset ved innkjøringen til sykehuset i Trondheim. Nå er dette krysset ombygd ifm. med det nye sykehuset, så jeg vet ikke om det fortsatt er et slik kamera der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anmeldt flere som har kjørt på rødt lys i sommer, men det er litt spesielt, siden de har kjørt på rødt lys bare noen meter foran tog på lysregulert planovergang. Jeg får hjertet i halsen hver gang de kaster seg foran meg (i toget) for å slippe å vente! :evil:

Ok! den beskrivelsen der skjønner jeg godt ! da fortjenner man det jo, ikke at jeg mener at man skal kjøre på rødt noe annet sted heller da selvsakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...