Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på en 518i av årgangen 1985. Han som eiern vil ha 15 store forn. Det er litt rust i motorrom, men ikke mer enn at jeg pusser det bort og lakker over. I tilegg er det rust på, er det støtfangern den heter? Ei bøyle i krom som slynger seg rundt rompa pån. Er denne hvert 15 000? Ville dere gitt denne summen for bilen? Bortsett fra denne rusten er det ingen feil på bilen.

Edit: forandret tittelen

Skrevet
Jeg har sett på en 518i av årgangen 1985. Han som eiern vil ha 15 store forn. Det er litt rust i motorrom, men ikke mer enn at jeg pusser det bort og lakker over. I tilegg er det rust på, er det støtfangern den heter? Ei bøyle i krom som slynger seg rundt rompa pån. Er denne hvert 15 000? Ville dere gitt denne summen for bilen? Bortsett fra denne rusten er det ingen feil på bilen.

Jeg kan bare svare for min egen del, og hva jeg synes, men jeg hadde ikke gitt 15 lapper for en 518 E28 fra 85. Men det er sikkert fordi jeg ikke kan tenke meg noe annet enn 6'er i en Bmw.

Skrevet

Med mindre den har gått VELDIG lite hørtes det DYRT ut. Rust og alt.. Du finner sikkert en like bra til 5.000,- om du drøyer det litt. 02Henning kjøpte seg en til rundt den prisen. Tror den gikk i både autoslalom og muligens noe på bane i et par år uten store problemer.

Her har du jo et alternativ: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=90937#90937

'82 525i til halve prisen..

Ellers får du jo også veldig slitne E34er for 15k..

Skrevet

Sjekk rundt på nettet etter tilsvarende bil.

Du vil finne at 15k er altfor høyt.

Et kjapt søk på Autodb viser at det finnes ca 10 stk 518i til under 10k.

For 15k skal du få tak i en 5-serie med motor....... :lol:

Skrevet
Sjekk rundt på nettet etter tilsvarende bil.

Du vil finne at 15k er altfor høyt.

Et kjapt søk på Autodb viser at det finnes ca 10 stk 518i til under 10k.

For 15k skal du få tak i en 5-serie med motor....... :lol:

Søkte litt på Autodb, og jeg fant at den samme bilen kostet enten det samme, eller litt mer enn 15'. De som kostet mindre, må det repareres en del på.

Men hvor stor er motoren? Jeg glemte å sjekke dette.

Den har foresten gått 250'

Skrevet

det er da en 1,8 liters rekkefirer! M10 motorene er gode motorer, men ikke akkurat noen racer :wink:

Bruker selv en litt modifisert m10 motor, og jeg er veldig fornøyd!

Men uansett så er 15000 altfor mye å gi for den bilen, det er helt sikkert! Du kommer til å angre hvis du betaler så mye for en slik bil! En kamerat kjøpte en hvit 85 modell 518i som hadde gått 230 000km for 3000kr. og bilen fungerte helt bra og motoren var veldig bra!

Vent å se og kikk heller litt rundt på nettet!

Skrevet

15000 er for mye for den bilen uansett! Kan kjøpe Taunusen min for 10000?!, hehe..

Hvis du kjøper den bilen for 15k så kommer du sikkert til å angre, det kan jeg love deg, du finner mange biler i samme klasse for under halve prisen, bruk litt tid og sjekk litt rundt!

Skrevet

er usikker på hvor mange hester den har, men rundt 100 et sted tror jeg! Vi skal ikke tvinge deg til å ikke kjøpe den bilen vi, kjøp i vei så mye du vil, hehe... men du kommer sikkert til å skjønne hva vi mener når du ser hva folk gir for bilene sine ellers! Jeg kjøpte en nylakkert 323i 83 modell for 2000kr, det var litt rust i gulvet men ellers ok! dette var et kjempekjøp, men den første bilen min e30 316 gav jeg 16k for, og jeg angrer enda! Jeg blei lurt trill rundt!

Men kjøp i vei, det viktigste er jo at du kjøper deg en BMW :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...