bimmerdude Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Er bare å slenge inn 8 ventiler til i toppen din! Går greit det Virker som at alle favoriserer register kjede og ikke tenker over at det faktisk finnes fordeler med reim også. Er grunner til at bilprodusentene går frem og tilbake med kjede og reim hele tiden. En ulempe med registerkjede er at det støyer endel. Større motstand er det sikkert også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Hører ikke mye til den støyen. Har en E30 M10 motor, med kjede. Skjønner ikke hvorfor ikke bilfabrikantene bruker kjede... Greit nok at reim kanskje bråker litt mindre, men er jo så deilig å slippe å skifte den reima, når man har et kjede som går å går! Fler fordeler enn ulemper sier nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 nå må man jo bytte kjede å da..... bare ikke like ofte, dessuten koster ikke et kjede 400,- som en reim gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 litt OT men har min bimmer kjede eller reim? er en 323ia e36, 95 modell Du har kjede. Alle 24v rekke 6'ere har det. iallefall fra 91-98 (ut e36) Er ikke sikker på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Nope, jeg har R6 og jeg har reim Har du 24V motor da ? Er det 12v har du reim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Er bare å slenge inn 8 ventiler til i toppen din! Går greit det Flott, 8 nye ventiler og jeg har en isbil Så alt annet enn toppen er lik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 er nok kanskje bare blokka som er lik om du er heldig.Alt rundt motor og motorstyring er ulikt,den har kjede ikke reim(m40(m43 har kjede)),16 mot 8v topp kompforhold 10.0:1 mot 8.8:1 i m40,til og med oljetrykket er minst en bar forskjell på tomgang...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wcbthomas Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Nå må det f@£n meg være nok!!! for det første: motorene med 4 ventilers teknikk (dvs 4 ventiler per sylinder) har kjede= M42, M44, M50, M52, S50, S52 osv.... dette betyr også at blokkene er på montert en forlengelse til å huse denne kjeden som betyr at både blokken og toppen er lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Såså, hvorfor så hissig...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wcbthomas Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 er ikke hissig, er bare oppgitt over at når folk kommer med reelle spørsmål får de bare humbug svar fra synsere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 ok så kjede jeg har da:) mens jeg er i gang med spørsmål så... har jeg M50 eller M52 motor? e36 95modell.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wcbthomas Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 nå er jeg ikke heilt sikker, det kommer ann på hvilken styresystem (OBD 1 eller 2) du har å om du har dobbel vanos eller enkel. men du kan sikkert lese motor koden om logger deg inn på gsbildeler.no å skriver inn reg nr ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 aha! da lærte jeg noe nytt..trodde e46 "vanlig" 318 var den med 118hk, og at den med 2.0l 143hk er IS-utgaven..jaja... Ikke kakk huet av meg om jeg tar feil her nå da! Nope, jeg har R6 og jeg har reim Har du 24V motor da ? Er det 8v har du reim En 8ventilers rekke-6er! ok så kjede jeg har da:) mens jeg er i gang med spørsmål så... har jeg M50 eller M52 motor? e36 95modell.... Letteste måten å se dette på er at oljepåfyllingen er i bakre enden av toppdekselet på M50, M52 har påfyllingen fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 En 8ventilers rekke-6er! He he he Bare le av andre du ! Jeg tenkte feil siden det er snakk om 318 motor'er på e36 (8v eller 16v) Det var 12V jeg mente på gammle rekke 6'er! Så bare fyr løs og le Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Jeg er ferdig å le nå, dessuten er det ikke så morsomt å terge noen når en får lov! Jeg skjønte selvsagt hva du mente, og det tror jeg nok at du vet også, innerst inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå