gdf Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Har såvidt søkt forumet for dette.... men jeg er en meget utålmodig 'søker', så jeg prøver meg på en ny tråd om dette: Hva bør man vere på jakt etter ved bruktkjøp av E36? (jeg tenker spesielt på 325) Hvor oppstår det rust på desse bilene? Hva er generelle problemer som går igjen? Rust i hjulbuer, er det et dårlig tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Test at varmeapparatet funker skikkelig, det gjorde ikke eg, det blei veldig dyrt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 svarte deg på bilforumet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet September 12, 2005 Forfatter Share Skrevet September 12, 2005 Test at varmeapparatet funker skikkelig, det gjorde ikke eg, det blei veldig dyrt for meg. Det er automatisk klima på denne. Morten, ja jeg såg det. Kjekt å se så kjapp respons på en mandags kveld, virker lovende for min fremtidige deltagelse i BMW-miljøet. *kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 sjekk rust i hjulbuene bak..og gjerne kanalene..er det noe særlig rust der så er det rom for mye pruting i tilfelle.. hør etter tikking i motoren..er bilen gått endel kan løfterne begynne og bli sliten..det er en jobb som koster skjorta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Rust på jekkfester, rust i hjulbuene og rust på bakluke. Tikking fra motoren (som ble nevnt over), er også et problem. Ellers har også skinnet en tendens til å løsne fra dørsidene (hvis det er skinninteriør) Ellers bør man vel ha den på en NAF-test, så ser de om alt er som det skal være i understellet (som forøvrig har en del svake punkter). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Løftere til en 320i koster 5000 hos BMW forhandleren her nede. Det er med klubbrabatt! Arbeid kommer i tillegg. DYRT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Prøv å finne en voksenkjørt med lav km stand. Ungdommer bruker mer penger på utseende enn på vedlikehold og kjører hardere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Vel ... Det er ca et tonn med svakheter på disse bilene, så vi begynner med rust: Sjekk dører, grundig ! Spessielt under/ i falsen på døra. Bakluken er et sted det ofte kommer rust, hjulbuer selvsagt, jekkfeste, panser (under isolasjonen) Så kan du spørre etter når vanpumpe og termostat er skiftet + viskekoblingen på vifta forran. ( det som skal få vannet i vanpumpa til og sirkulere er laget av plast og tåler nesten ikke 90 000 km engang) Hvem har ikke hatt bmw og opptaget at den går varm ? Så har du olje lekkasjer. Sjekk bund pakkning,girkasse, kardangen(diffen) og selvsagt toppdekksel pakkningen. Se også etter olje renn langs siden på motoren. Hør om bilen jager på tomgang (Kan være tegn på at bilen drar rå luft, eller har ødelagt LM ) Når du kjører bilen, hør etter dunke lyder når du svinger. Eller slipp rattet og se om den drar mot den ene siden. Alt av stag og oppheng på disse bilene pleier og ryke med et par år mellomrom. Sjekk at dempere virker som det skal. Sjekk også alt av el- utstyr da dette også pleier og ta kvelden på disse bilene. At takluken åpner og lukker som den skal , at vindusheiser går normalt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Jeg har akkurat kjøpt slik bil, etter 3 måneder fant jeg alle feil. Se etter rust ved Døra under langs kanten, bak forjulene, rundt takluka og koffert lokket for rust. La bilen stå å gå på tomgang både når den er kald og varm for å høre etter ulyder, min fusker på tomgang når den er varm.... Lykke til, selv om det er litt små plukk er det vert det, en utrolig kjøre maskin!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Jeg har akkurat kjøpt slik bil, etter 3 måneder fant jeg alle feil. Se etter rust ved Døra under langs kanten, bak forjulene, rundt takluka og koffert lokket for rust. La bilen stå å gå på tomgang både når den er kald og varm for å høre etter ulyder, min fusker på tomgang når den er varm.... Lykke til, selv om det er litt små plukk er det vert det, en utrolig kjøre maskin!!! fusker den på tomgang så bør du skifte lambda`n din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Se her ja! Mange gode svar og tips! Dette kommer godt med. Er det andre ting jeg bør se etter ved prøvekjøring? Bimmerdude... voksenkjørt 325 med lav km.stand... det høres meget lett ut, men jeg tror ikke det er så mange av de karene... men heldigvis finnest de, så der er alltid håp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 DIVINE: "Alt av stag og oppheng på disse bilene pleier og ryke med et par år mellomrom". Mener du å si at ALLE stager må byttes hvert 2 år (hørtest bare veldig drøyt ut) eller at en må regne med å bytte enkelte stager/oppheng annen hvert år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Det kommer helt an på hvordan og hvor du kjører med bilen. Bor du steder med mye telehiv, sprekker i veien vil det bli mer slitasje. Men at en eller annen ting ryker hvert 2. år er høres helt plausibelt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 Momentstaget bak er kjent for å sprekke i festene til karrosseriet. Gjorde det med min, blir etter store påkjenninger, å dermed ruster. Så ryker festene en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå