Gå til innhold

E36 kjøpsråd / tips til 2.5 litern


gdf
 Share

Anbefalte innlegg

Har såvidt søkt forumet for dette.... men jeg er en meget utålmodig 'søker', så jeg prøver meg på en ny tråd om dette:

Hva bør man vere på jakt etter ved bruktkjøp av E36? (jeg tenker spesielt på 325)

Hvor oppstår det rust på desse bilene? Hva er generelle problemer som går igjen?

Rust i hjulbuer, er det et dårlig tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test at varmeapparatet funker skikkelig, det gjorde ikke eg, det blei veldig dyrt for meg.

Det er automatisk klima på denne.

Morten, ja jeg såg det. Kjekt å se så kjapp respons på en mandags kveld, virker lovende for min fremtidige deltagelse i BMW-miljøet. *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på jekkfester, rust i hjulbuene og rust på bakluke. Tikking fra motoren (som ble nevnt over), er også et problem. Ellers har også skinnet en tendens til å løsne fra dørsidene (hvis det er skinninteriør) ;) Ellers bør man vel ha den på en NAF-test, så ser de om alt er som det skal være i understellet (som forøvrig har en del svake punkter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ... Det er ca et tonn med svakheter på disse bilene, så vi begynner med rust:

Sjekk dører, grundig ! Spessielt under/ i falsen på døra. Bakluken er et sted det ofte kommer rust, hjulbuer selvsagt, jekkfeste, panser (under isolasjonen)

Så kan du spørre etter når vanpumpe og termostat er skiftet + viskekoblingen på vifta forran. ( det som skal få vannet i vanpumpa til og sirkulere er laget av plast og tåler nesten ikke 90 000 km engang)

Hvem har ikke hatt bmw og opptaget at den går varm ?

Så har du olje lekkasjer. Sjekk bund pakkning,girkasse, kardangen(diffen) og selvsagt toppdekksel pakkningen. Se også etter olje renn langs siden på motoren. Hør om bilen jager på tomgang (Kan være tegn på at bilen drar rå luft, eller har ødelagt LM )

Når du kjører bilen, hør etter dunke lyder når du svinger. Eller slipp rattet og se om den drar mot den ene siden. Alt av stag og oppheng på disse bilene pleier og ryke med et par år mellomrom. Sjekk at dempere virker som det skal. Sjekk også alt av el- utstyr da dette også pleier og ta kvelden på disse bilene. At takluken åpner og lukker som den skal , at vindusheiser går normalt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt slik bil, etter 3 måneder fant jeg alle feil.

Se etter rust ved Døra under langs kanten, bak forjulene, rundt takluka og koffert lokket for rust.

La bilen stå å gå på tomgang både når den er kald og varm for å høre etter ulyder, min fusker på tomgang når den er varm....

Lykke til, selv om det er litt små plukk er det vert det, en utrolig kjøre maskin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt slik bil, etter 3 måneder fant jeg alle feil.

Se etter rust ved Døra under langs kanten, bak forjulene, rundt takluka og koffert lokket for rust.

La bilen stå å gå på tomgang både når den er kald og varm for å høre etter ulyder, min fusker på tomgang når den er varm....

Lykke til, selv om det er litt små plukk er det vert det, en utrolig kjøre maskin!!!

fusker den på tomgang så bør du skifte lambda`n din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Mange gode svar og tips! Dette kommer godt med.

Er det andre ting jeg bør se etter ved prøvekjøring?

Bimmerdude... voksenkjørt 325 med lav km.stand... det høres meget lett ut, men jeg tror ikke det er så mange av de karene... men heldigvis finnest de, så der er alltid håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...