turbo_fever Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Jeg har en montert turbo på en e30 318i med m40 motor. Hva er det jeg også må ha for og godkjenne dette. Er vel vanskelig siden det er bmw. Understell må vel forsterkes. Som 325 bremser og stabbstag. Siden jeg har senkesett med andre dempere og fjører som tåler mer vekt en org 325, så burde det vel være unødvendig og bytte dette?? Jeg må så klart på ruller for og måle hester og hvilket ladetrykk jeg kjører med.Har hørt litt om hva som må til. Men hvisst jeg ikke har så alt for mye hester når jeg skal godkjenne så burdet det holde med og ikke bytte alt for mye?? Finnes det ingen som har noen ombyggingspapirer på dette, eller kan skaffe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 setter du på 325 bremser kan du dra strikken til hvertfall 192hk på rulla til feks.naf som vel er mest sannsynlig du må bruke,og da har du tatt ut mer enn nok tenker eg.har aldri hørt om papirer på dempere så dette kan du ta helt med ro.hva angår turbo-ombyggingen din så kommer dette an på hva bmw sier.er du heldig så er det noen som har gjort dette før,men du må snakke med bmw og få papirer.biltilsynet godkjenner ingenting før de har papirer fra bmw at dette er greit. oiiii..... va 88 mod du hadde . ja ja, 172 istedefor 192hk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 jeg ringte BMW og spurte om dette, de sa at det finnes ikke så det kunne jeg bare glemme, jeg satt forøvrig med typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T i handa, men gadd ikke nevne no for han kødden jeg prata med! Må til Tyskland eller no tror jeg, for det jævla biltilsynet og den kranglete idioten fra BMW Norge er bare å gi opp tror jeg! jeg kjører til jeg blir stoppa og så bruker jeg bilen på bane etter det, uten skilter! Har gitt opp å prøve å få gjort noe lovlig i verdens mest tåpelige og trangsynte land! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Ja er noe med disse folka ja. Men jeg spurte i Kr.sund om dette på biltilsynet og han mente det ikke skulle være nå problem. De eneste jeg ikke fikk godkjennt med var om jeg satte i en m3 motor. Må ha deler som tåler hester og på ruller for og ta mål av hester. Og hvilket trykk jeg da har. For det måtte vel inn i vognkortet.. Da er det egentlig ingen bmw'r som har montert turbo som burde vært godkjennt da. Karosseriet er jo det samme.. Får høre med disse karene i Kr.sund igjenn og bruke papirer av denne S3T'n.. Det er jo ingen vekt økning heller... Får bygge en eksosflens som jeg bytter hver gang jeg skal vise bilen, så kan jeg bare bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 Dette er en evig diskusjon, vet jaffal at 325 bremsene dokumentert klarer 220hk, men uansett må man til tyskland, pga nøtteskallene til ola dunk er.. I teorien er dette j.... enkelt 325 = 171hk med turbo= si 210hk, og dukumentasjon på bmw på bremser 220hk. får ikkje dette godkjent, balte lenge før eg gav opp da eg ikkje gadd mer krangling, og gadd ikkje tyskland.. Men Teori og praksis hører ikkje sammen.. Sån er det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Ja det er mye domt, men det er jo for dem som ikke bygger om sikkeleg. Men da burde ingen bmw e30'r bli godkjennt med turbo. M3'n er det jo det att den har noe forsterkninger i karosseriet. Man kan jo ha over m3 dele på ett e30 kaross også, men det går sikkert ikke det heller. Skal ikke gå ann å godkjenne ombyggde bmw'r til m3 heller hørte jeg, men det finnest jo i norge med godkjenning. Forandra lovene sikkert. Er det noen godkjennte e30 turboer i norge da, unntatt m3 bilene.. Men hvorfor skal jeg kunne godkjenne den med en 325 motor 171hk og ikke med turbo og 171hk.. Men det er jo bmw som står for hva dem vil godkjenne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå