Gå til innhold

Godkjenning av 318i m40 turbo


turbo_fever
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en montert turbo på en e30 318i med m40 motor.

Hva er det jeg også må ha for og godkjenne dette.

Er vel vanskelig siden det er bmw. Understell må vel forsterkes.

Som 325 bremser og stabbstag. Siden jeg har senkesett med andre dempere og fjører som tåler mer vekt en org 325, så burde det vel være unødvendig og bytte dette??

Jeg må så klart på ruller for og måle hester og hvilket ladetrykk jeg kjører med.Har hørt litt om hva som må til. Men hvisst jeg ikke har så alt for mye hester når jeg skal godkjenne så burdet det holde med og ikke bytte alt for mye??

Finnes det ingen som har noen ombyggingspapirer på dette, eller kan skaffe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du på 325 bremser kan du dra strikken til hvertfall 192hk på rulla til feks.naf som vel er mest sannsynlig du må bruke,og da har du tatt ut mer enn nok tenker eg.har aldri hørt om papirer på dempere så dette kan du ta helt med ro.hva angår turbo-ombyggingen din så kommer dette an på hva bmw sier.er du heldig så er det noen som har gjort dette før,men du må snakke med bmw og få papirer.biltilsynet godkjenner ingenting før de har papirer fra bmw at dette er greit.

oiiii..... va 88 mod du hadde :roll: . ja ja, 172 istedefor 192hk da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte BMW og spurte om dette, de sa at det finnes ikke så det kunne jeg bare glemme, jeg satt forøvrig med typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T i handa, men gadd ikke nevne no for han kødden jeg prata med! Må til Tyskland eller no tror jeg, for det jævla biltilsynet og den kranglete idioten fra BMW Norge er bare å gi opp tror jeg! jeg kjører til jeg blir stoppa og så bruker jeg bilen på bane etter det, uten skilter!

Har gitt opp å prøve å få gjort noe lovlig i verdens mest tåpelige og trangsynte land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er noe med disse folka ja.

Men jeg spurte i Kr.sund om dette på biltilsynet og han mente det ikke

skulle være nå problem. De eneste jeg ikke fikk godkjennt med

var om jeg satte i en m3 motor.

Må ha deler som tåler hester og på ruller for og ta mål av hester.

Og hvilket trykk jeg da har. For det måtte vel inn i vognkortet..

Da er det egentlig ingen bmw'r som har montert turbo som burde

vært godkjennt da. Karosseriet er jo det samme..

Får høre med disse karene i Kr.sund igjenn og bruke papirer

av denne S3T'n.. Det er jo ingen vekt økning heller...

Får bygge en eksosflens som jeg bytter hver gang jeg skal

vise bilen, så kan jeg bare bytte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en evig diskusjon, vet jaffal at 325 bremsene dokumentert klarer 220hk, men uansett må man til tyskland, pga nøtteskallene til ola dunk er..

I teorien er dette j.... enkelt

325 = 171hk med turbo= si 210hk, og dukumentasjon på bmw på bremser 220hk. får ikkje dette godkjent, balte lenge før eg gav opp da eg ikkje gadd mer krangling, og gadd ikkje tyskland..

Men Teori og praksis hører ikkje sammen..

Sån er det.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye domt, men det er jo for dem som ikke

bygger om sikkeleg. Men da burde ingen bmw e30'r bli godkjennt med turbo.

M3'n er det jo det att den har noe forsterkninger i karosseriet.

Man kan jo ha over m3 dele på ett e30 kaross også, men det går sikkert

ikke det heller.

Skal ikke gå ann å godkjenne ombyggde bmw'r til m3 heller hørte jeg,

men det finnest jo i norge med godkjenning. Forandra lovene sikkert.

Er det noen godkjennte e30 turboer i norge da, unntatt m3 bilene..

Men hvorfor skal jeg kunne godkjenne den med en 325 motor 171hk

og ikke med turbo og 171hk..

Men det er jo bmw som står for hva dem vil godkjenne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...